Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Ååh jeg har så lyst på massasje nå! Lurer på om jeg skal lure samboer til å gi meg full kroppsmassasje nå når han kommer hjem. :lur:

Jeg har massasjebenk her hjemme, må bare finne en behagelig måte å ligge på. :)

Jeg var idag å handlet litt nye klær, til meg selv faktisk! Og litt sexy undertøy, håper bare jeg passer inni det med magen. :ler:

Har ikke vært så flink å tenke på sex og kos, må virkelig ta meg sammen nå. Stakkars mannen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant en oversikt over måneder og uker på nett som jeg bruker:

1. trimester

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fulgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

2.trimester

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

3.trimester.

7 fullgåtte måneder: 30 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker + 2 dager

Ellers så har jeg forstått det sånn at feks jeg som er 33+6 i dag er i min trettifjerde uke, men er ikke 34 fullgåtte uker før jeg er 34+0. Fra lørdag av er jeg i min trettifemte uke, men er ikke 35 fullgåtte uker (35 uker på vei) før neste fredag.

Denne har jeg også sett, men jeg tror 7 fullgåtte skal være 31 uker + 2 dager, hvis ikke blir 6. måned veldig kort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg hatt vanvittig kramper og halsbrann.. Er til å bli sprø av. Men har heldigvis ikke like mye halsbrann som med nr. 1 :)

Jeg er også stor nå.. Ser jo ut som jeg skal føde i morgen. Men man husker faktisk ikke fra gang til gang tydeligvis..

Angående kosthold så må jeg også skjerpe meg. Spiser ikke noe sunt om dagen og det er ingen ting som frister. Altfor mye sjokolade og brødmat.. og pepsi max får ingen ta fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, ukjent begrep for meg?

Ja samme her. :) Nei de mennene syns jeg ikke så synd på akkurat nå. De får vente på tur :)

Å nå kjenner jeg at jeg begynner å få lyst å kjøpe inn stæsj til den lille. Men vet liksom ikke hvor jeg skal begynne. Trodde ikke vi skulle bruke så mye penger egentlig, men alt jeg får lyst på koster jo en del..Hehe..

Siden det kanskje er siste unge så bør vi bare kjøpe det vi har lyst på, men spørs om mannen er helt enig..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner også at det begynner å dirre i lommeboken etter å handle inn noe - har ikke kjøpt noe enda! Men denne måneden blir litt sparemåned for oss, så satser på å gjøre innkjøp i mars. Trenger ikke voldsomt mye, men klær, bilsete og noe bæretøy må til. Og så må jeg ha noe behagelig "førsteukeravbarseltøy" og amme-bh. Kjøpte en del ammeklær sist, men endte opp med å synes at vanlige gensere med singlet og amme-bh under var mye bedre, så satser på det nå.

Men har lyst å kjøpe noen myke deilige sparebukser... nåh, jeg elsker sparkebukser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex og kos...Hva er det?

Vet ikke, ukjent begrep for meg?

Så det er altså lite av det hos dere?

Er ikke så mye å skryte av her, med kvalmen som varte lenge og ennå dukker opp så frister det ikke så mye. Men lysten er der, gjemt et sted. Og stakkars samboer må jo gå på veggen snart med så lite sengekos det har vært. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye å skryte av her, med kvalmen som varte lenge og ennå dukker opp så frister det ikke så mye. Men lysten er der, gjemt et sted. Og stakkars samboer må jo gå på veggen snart med så lite sengekos det har vært. :ler:

Null, nada, niks. Altså, tradisjonell sex i alle fall - har forsøkt noen ganger gjennom graviditeten (og da snakker vi et par ganger), men det ender opp med at jeg enten holder på å besvime, kaster opp etterpå eller får så vondt i bekkenet og voldsomme kynnere = ikke spesielt heldig. Så vi har bestemt oss for å bare droppe det, nesten bedre å ikke styre med det nå. Og det er i alle fall herlig å være så trygg på hverandre at det går greit, men gleder meg til å få en fungerende kropp tilbake, savne savne.

Hadde kanskje gått bedre om det var mulig å være litt spontane rundt det, men når man har barn fra før og eneste mulige tidspunt blir på kvelden hvor min kropp er helt ødelagt.. da fungerer det ikke. Har heldigvis mange år å ta det igjen på :)

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånne voldsomme mengder med sex her om dagen heller, selv om det ikke er helt tørke. Problemet er vel egentlig å time at begge har lyst, i tillegg til at jeg tror kjære synes det er litt turn off å ha sex når junior kun er centimeter unna senior :fnise:

Og så skal det sies at jeg ikke akkurat føler meg dritsexy om dagen. Føler meg ikke stygg og fæl, men sexy er vel å ta i litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er sex nesten fraværende også, ikke fordi vi ikke har lyst, men fordi jeg er helt utslitt og kunne funnet på å sovne under akten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er ikke mye her heller. Er ikke så lett å få til på ettermiddagen pga jobb, kvalme og ikke minst storebror. På kvelden så er jeg så trøtt og har kynnere så orker ikke. Legger meg også før han om dagen. Når han kommer å legger seg så er stortsett også storebror i vår seng og da setter han en stopper ;)

Men vi stresser ikke. Er trygge på hverandre og han maser ikke heller. Vi ler litt av hverandre bare :)

Og annet en samleie er ihvertfall uaktuelt for meg nå.. orker ikke noe i halsen for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken Vims - du er jo snart mamma! Når starter permisjonen din egentlig?

Permisjonen starter egentlig 22 februar, men jeg er 100% sykemeldt pga div plager og en arbeidsgiver som ikke vil tilrettelegge.

Ja er ikke mye her heller. Er ikke så lett å få til på ettermiddagen pga jobb, kvalme og ikke minst storebror. På kvelden så er jeg så trøtt og har kynnere så orker ikke. Legger meg også før han om dagen. Når han kommer å legger seg så er stortsett også storebror i vår seng og da setter han en stopper ;)

Men vi stresser ikke. Er trygge på hverandre og han maser ikke heller. Vi ler litt av hverandre bare :)

Og annet en samleie er ihvertfall uaktuelt for meg nå.. orker ikke noe i halsen for å si det sånn ;)

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvor disse menneskene som sliter ut mannen sin mens de er gravide er, jeg! :ler:

Her blir det en til to ganger i uka, med andre ord rimelig som normalen har vært det siste året (hurra for å gå rett fra virus til balansenerven til å være gravid, har jo vært sjaber i over et år nå :daane: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg er SÅÅÅÅÅÅÅ trøøøøøøtttttttt..

Drar ihvertfall tidlig hjem fra jobb i dag. Ingen ting å gjøre så å sitte her å henge er ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvor disse menneskene som sliter ut mannen sin mens de er gravide er, jeg! :ler:

Her blir det en til to ganger i uka, med andre ord rimelig som normalen har vært det siste året (hurra for å gå rett fra virus til balansenerven til å være gravid, har jo vært sjaber i over et år nå :daane: )

1-2 ganger i uke er jo KJEMPE bra.. Misunner deg som har energi og lyst til det. Er såvidt jeg føler for det når jeg ikke er gravid jo :) Hehe...gled dere til aktive unger folkens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Sex og kos...Hva er det?

Hehe, så det er ikke bare jeg som er 'der' altså? :fnise:

Jeg tror vi har hatt sex 7 gang siden jeg ble gravid.. Lysten forsvant som dugg for solen når jeg ble gravid, utrolig irriterende egentlig. Men jeg savner det ikke faktisk, for det finnes jo ikke lyst i kroppen min nå.. Eller, jeg savner å ha lyst på sex, men jeg savner ikke å ha sex. Om noen skjønner hva jeg mener?

Men men, mannen får kos på andre måter av meg, så da får han klare seg på det til etter fødsel. Jeg syntes ikke synd på han, egentlig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mitt noe ambivalente forhold til sex er knyttet til at jeg hadde ørten blødninger de første 10 ukene som var knyttet til sex. Blødningen kom ikke like etter sengekosen, men ca 1 til 1,5 døgn etterpå, og når vi fant ut hva som var årsaken så begynte jeg å forbinde sex med den grusomme følelsen av å oppdage blod :( Og da var det var liksom ikke verdt det.

Nå får jeg ikke blødning av sex lenger, men det ligger alltid i bakhodet allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så det er ikke bare jeg som er 'der' altså? :fnise:

Jeg tror vi har hatt sex 7 gang siden jeg ble gravid.. Lysten forsvant som dugg for solen når jeg ble gravid, utrolig irriterende egentlig. Men jeg savner det ikke faktisk, for det finnes jo ikke lyst i kroppen min nå.. Eller, jeg savner å ha lyst på sex, men jeg savner ikke å ha sex. Om noen skjønner hva jeg mener?

Men men, mannen får kos på andre måter av meg, så da får han klare seg på det til etter fødsel. Jeg syntes ikke synd på han, egentlig. :ler:

Det jeg savner mest er en normal kropp som kan bli slengt litt på. ;)

Skulle ønske det fristet mer å ha noe i litt ned i halsen, men med dumme halsbrannen er det uaktuelt. :ler:

Han klarer seg nok, men jeg skjønner godt at det er fustrerende å ikke kunne få noe man har så lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...