Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Det er vel å en forskjell på å våkne av seg selv eller ikke å få sove enn å bli vekt av et barn som trenger mat eller et bytte. Og som du sier, da kan man sove iløpet av dagen omså. Det kan du ikke nå på jobb.

Ser veldig godt at du er lei å høre den altså!

Håper det går bra på jobb og du får sove bedre inatt. :klem:

Ja, nettopp! Takk! :klemmer:

Er det noen av dere som planlegger ferietur i permisjonen? Eller har erfaring med reise når barnet er undet 1 år? :)

Vi er invitert med til Spania i oktober av mine foreldre som har leid seg leilighet der. Vi har fortsatt ikke bestemt oss for om vi skal dra eller ikke, da. Men kusina mi hadde med seg sønnen til Tenerife da han var rundt fem måneder, og det gikk visst veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nettopp! Takk! :klemmer:

Vi er invitert med til Spania i oktober av mine foreldre som har leid seg leilighet der. Vi har fortsatt ikke bestemt oss for om vi skal dra eller ikke, da. Men kusina mi hadde med seg sønnen til Tenerife da han var rundt fem måneder, og det gikk visst veldig fint.

Svigers mente at det er lettere å reise på ferie mens man ammer og det tenker jeg selv. Vi tenker ferie i okt/nov å da blir det muligens Thailand.

Gikk det bra på jobb da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende, ja! Leiligheten ligger i en by ikke så langt fra Malaga, så det hadde jo vært innmari kos. Vi får se!

Det gikk bra på jobb, men nå er jeg dausliten! Vi stoppet innom favoritt-takeaway-stedet vårt og hentet kinamat på vei hjem, digg! Heldigvis er det tre uker til jeg skal jobbe igjen. Skal bli godt å roe helt ned, kjenner på kroppen at det er helt riktig å gjøre nå! Litt artig at jobbskjorta ble alt for trang i løpet av to uker. Så får vi se hvordan det går med den nye jeg fikk når jeg jobber neste gang! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, nå er jeg så lei av at folk sier "Jammen du får se på det som forberedelse til vesla kommer" når jeg klager på at jeg får sovet lite. Joda, jeg må opp til ukristelige tider da også, men da kan jeg gå og legge meg igjen i perioder utover dagen! :kjefte:

Oh yes. Føler meg skikkelig uthvilt og klar for å være i servicehumør hele vakta i dag. Eller ikke... :sur:

Føler med deg. Har hatt det sånn en stund jeg også. Nå har det vært så ille de to siste ukene at jeg nesten har følt det uforsvarlig å kjøre bil, konsentrasjonen har vært helt på tur pga lite søvn. Kan tenke meg det er slitsomt å jobbe i et serviceyrke når man har underskudd på søvn, hormonella kommer iallefall på hyppig besøk hos meg når søvnen er dårlig.

Sender deg en klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som planlegger ferietur i permisjonen? Eller har erfaring med reise når barnet er undet 1 år? :)

Planen er vel i utgangspunktet norgesferie på oss i år, regner med at det blir enklest, men samtidig så tenker jeg at dersom det regner hele sommeren så hadde det vært veldig deilig med en uke i sydligere strøk i september/begynnelsen av oktober, når heten ikke er fullt så intens lenger. Tenker da Syd-Frankrike, Italia eller Spania. Kanskje en leilighet i en liten badeby eller noe, eventuelt et resort tilpasset vogn og baby. Men vi får se, det avhenger veldig av hvordan sommerværet blir her hjemme. Hvis det blir bra vær er jo Norge helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer en tur til høsten sammen med venner som også har babyer. :jepp: Har snakket om å leie en leilighet sammen, f.eks i Kroatia. Men vi får se om vi syns det er en like god ide når knøttet kommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på tur med storebror da han var 6 mnd og ammet fremdeles. Det var veldig kjekt. Bare litt tungvint å bo på hotell uten kokemuligheter.. Men det løste seg det også.

Gikk veldig fint stortsett, men når det var 35 varmegrader så var det slitsomt. Ikke ville han sove og vi måtte være en del inne på rommet. Så små barn skal ikke være så mye i sola og de blir fort kalde i basseng. Og ikke like lett å holde dem i skyggen heller. En annen ting er når de ikke kan sitte selv. Det gjør det litt tungvint syns jeg.

Men alt i alt så koste vi oss masse og flyturen fikk veldig bra. Men man må bare tenke litt anderledes og lette til rette på barns premisser :) Vi var med foreldrene våre også og det var veldig kjekt. Da får vi litt avlastning.

I år skal vi bare være hjemme i Norge og det skal bli deilig det også. En på noen mnd og en på 1,5 år har like mye glede av å være på stranda i Norge som i syden. Sparer pengene i år og reiser på en lengre ferie neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal vi bare være hjemme i Norge og det skal bli deilig det også. En på noen mnd og en på 1,5 år har like mye glede av å være på stranda i Norge som i syden. Sparer pengene i år og reiser på en lengre ferie neste år :)

Dette satser vi på også i år! Håper på en god norsk vår og sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig barnevogn og bilsete bestilt! Deilig å ha det ute av verden. Så håper jeg at jeg slipper mer 3-hjul vs. 4-hjul propaganda :ler:

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel at barnet har et sted å ligge, og vi kan dulle bak og dytte:) Deilig å ha bestemt seg da!

Begynner å tenke at SHIT! mange uker igjen og magen min er enorm - man glemmer virkelig fra gang til gang hvor ekstremt stort det blir.

Håper alle har hatt en god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg også tenker. Satser på at vi blir fornøyde :jepp:

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er lenge eller kort tid igjen. Det endrer seg liksom fra dag til dag :ler:

Nå har jeg bestilt massasje på Britannia SPA for mannen og meg på torsdag. Deilig! Fikk jo gavekort av ham til bursdagen min. Fine, fine mannen! Og så har de jo en egen gravidmassasje! Superdigg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tur med storebror da han var 6 mnd og ammet fremdeles. Det var veldig kjekt. Bare litt tungvint å bo på hotell uten kokemuligheter.. Men det løste seg det også.

Gikk veldig fint stortsett, men når det var 35 varmegrader så var det slitsomt. Ikke ville han sove og vi måtte være en del inne på rommet. Så små barn skal ikke være så mye i sola og de blir fort kalde i basseng. Og ikke like lett å holde dem i skyggen heller. En annen ting er når de ikke kan sitte selv. Det gjør det litt tungvint syns jeg.

Men alt i alt så koste vi oss masse og flyturen fikk veldig bra. Men man må bare tenke litt anderledes og lette til rette på barns premisser :) Vi var med foreldrene våre også og det var veldig kjekt. Da får vi litt avlastning.

Jeg nekter å reise til varmere strøk i sommermåneden her. Nordnorsk sommer er så vakkert om været holder seg fint, så det er ikke aktuelt å gå glipp av. :)

Planen er iallefall Thailand i okt/nov og vi ønsker at besteforeldrene vil være med da vi har diskutert ferie sammen i en stund nå. Jeg har aldri vært andre plass enn skandinavia så ønsker veldig å reise nå når vi har tiden til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er vel at barnet har et sted å ligge, og vi kan dulle bak og dytte:) Deilig å ha bestemt seg da!

Begynner å tenke at SHIT! mange uker igjen og magen min er enorm - man glemmer virkelig fra gang til gang hvor ekstremt stort det blir.

Håper alle har hatt en god helg:)

Ja de små sover stort sett godt uansett hva slags vogn man velger. Er helt utrolig hvor mye fokus det skal være på vogner. Er jo et enormt press! Og folk som bytter vogner som andre bytter sokker..Skjønner ikke greia.

Men det er godt når man har bestemt seg og at man blir fornøyd. Brukte også en evighet på å velge vogn sist og var 10 kg lettere når man endelig hadde den i hus :)

Vi må lete etter en tvillingvogn og da får det bli en brukt.. Vogner er oppskrytt..hehe..

Ja rart hvor fort man glemmer hvor stor man kommer til å bli. Og er jo ikke lenge siden sist jeg var gravid..hehe.. Er vilktig å si hvor mange uker som er igjen og ikke mnd for det høres ihvertfall lenge ut. Men jeg er vel sist i rekka så jeg kommer til å bli misunnelig på alle som har fått :)

Ja, det er det jeg også tenker. Satser på at vi blir fornøyde :jepp:

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er lenge eller kort tid igjen. Det endrer seg liksom fra dag til dag :ler:

Nå har jeg bestilt massasje på Britannia SPA for mannen og meg på torsdag. Deilig! Fikk jo gavekort av ham til bursdagen min. Fine, fine mannen! Og så har de jo en egen gravidmassasje! Superdigg!

Hvilken vogn endte du opp med? Du blir helt sikkert fornøyd uansett :)

Kos dere masse på SPA. Hørtes utrolig godt ut.

Jeg nekter å reise til varmere strøk i sommermåneden her. Nordnorsk sommer er så vakkert om været holder seg fint, så det er ikke aktuelt å gå glipp av. :)

Planen er iallefall Thailand i okt/nov og vi ønsker at besteforeldrene vil være med da vi har diskutert ferie sammen i en stund nå. Jeg har aldri vært andre plass enn skandinavia så ønsker veldig å reise nå når vi har tiden til det.

Ja det er utrolig fint i Nord Norge om sommeren. Bodde nordpå i mange år og savner det veldig :)

Jeg har vært i Thailand og det er utrolig deilig der. Og når dere er med besteforeldre og er det helt supert. Da får dere alle tid til å slappe av litt. Ville ventet til November og da er dere vel garantert bedre vær tror jeg :) I tillegg så kan sikkert den lille sette seg opp selv (er vel rundt 6-7 mnd dem fleste setter seg opp) så da slipper du å få dårlig samvittighet for at ungen sitter for mye i vogn/i stol/på bade stæsj osv :)

Blir nok en super tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn endte du opp med? Du blir helt sikkert fornøyd uansett :)

Kos dere masse på SPA. Hørtes utrolig godt ut.

Vi endte med TFK Joggster Twist, med Multi-x bagdel. Tror det blir veldig bra, etter å ha sett litt på videoer på nettet og sånt :jepp:

SPA skal bli sååå digg nå! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut Tekola, man skal unne seg skikkelig kos i hverdagen engang i blant!

Jeg har ENDELIG fått plass hos jordmor på helsestasjon! Har bare stått på venteliste siden oktober. Kjenner det blir godt å gå til noen som er litt mer rutinert på slikt enn fastlegen. :hoppendeglad:

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thailand er fantastisk, så det bør dere prøve å gjennomføre! :jepp: Men lurt å vente til november/desember som Smørblomst sier, da slipper dere sannsynligvis unna det verste regnværet. :) Hvis man ikke har noe imot litt regn er det penger å spare på å dra utenfor sesong da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand er fantastisk, så det bør dere prøve å gjennomføre! :jepp: Men lurt å vente til november/desember som Smørblomst sier, da slipper dere sannsynligvis unna det verste regnværet. :) Hvis man ikke har noe imot litt regn er det penger å spare på å dra utenfor sesong da.

Ja samboer og hans familie har vært og er ofte i Thailand. Nå er det noen år siden har var der sist så blir nok som ønsket å dra dit i November når hans permisjon starter og jeg tar noen ferieuker.

Fikk forresten et tips fra en venninne om at det er best å ha hotellrom med eget soverom når man reiser med små så de ikke blir liggende i sengen å skal med ut på verandaen osv når de kan se deg. Så det skal jeg huske på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut Tekola, man skal unne seg skikkelig kos i hverdagen engang i blant!

Jeg har ENDELIG fått plass hos jordmor på helsestasjon! Har bare stått på venteliste siden oktober. Kjenner det blir godt å gå til noen som er litt mer rutinert på slikt enn fastlegen. :hoppendeglad:

Hurra! Fikk endelig plass nå i januar og det var helt herlig å komme til noen som hadde peiling (noe min fastlege definitivt ikke har, han vet det er et barn inni der - punktum)! Til og med verdt å pine seg gjennom en del ammeprat - og det er noe jeg synes er skikkelig kjipt - så da er det fint å gå til jordmor da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte med TFK Joggster Twist, med Multi-x bagdel. Tror det blir veldig bra, etter å ha sett litt på videoer på nettet og sånt :jepp:

SPA skal bli sååå digg nå! :rodmer:

Du blir nok kjempe fornøyd. TFK er utrolig god vogn og 3-hjuling er mye bedre enn jeg først trudde. Så bare gled deg til utrolig god trillekomfort :)

Hurra! Fikk endelig plass nå i januar og det var helt herlig å komme til noen som hadde peiling (noe min fastlege definitivt ikke har, han vet det er et barn inni der - punktum)! Til og med verdt å pine seg gjennom en del ammeprat - og det er noe jeg synes er skikkelig kjipt - så da er det fint å gå til jordmor da:)

Er det så lang ventetid på jordmor der dere bor? Har bare gått til jordmor jeg og bare vært hos legen 1-2 ganger. Jordmor er mye bedre for hun vet så mye mer og har mye bedre tid.

Er heldig å få jordmor time raskt her da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...