Gjest Tekola Skrevet 16. januar 2013 #1381 Del Skrevet 16. januar 2013 Halsbrannen her er ikke så ille. Litt ubehagelig bare. Men etter mandagens runde med kynnere som resulterte i oppkast har det blitt litt verre. Tok meg en hjemmedag i dag også. Kjenner at kroppen trenger mye mer ro enn det jeg har gjort før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 16. januar 2013 #1382 Del Skrevet 16. januar 2013 Oi. Leser her at jeg er svært heldig og har det lett sammenliknet med dere... og jeg synes det begynner å bli tungt å gå gravid nå. Kudos til alle her inne! Er det flere her inne som har vurdert fødselsforberedende kurs, noen som har vært med på det tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 16. januar 2013 #1383 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg skal på fødselsforberedende kurs i mars, tror det arrangeres av helsestasjonen. Det er gratis og varer noen timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 16. januar 2013 #1384 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg er veldig usikker på om jeg/vi skal dra på det som er her i byen. Men er vel mest fordi jeg er megaskeptisk til punktet "filmvisning" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 16. januar 2013 #1385 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har tenkt meg på et fødselsforberedende kurs på 4 timer, der det viktigste rundt fødsel tas opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 16. januar 2013 #1386 Del Skrevet 16. januar 2013 Kjøpte noe på apoteket som jeg kunne ta, men det smaker jo så nasty og skummer i munnen. Virkelig ekkelt! Husker ikke hva det het. Grøss! Det er sikkert Gaviscon du mener! Tyggepiller mot halsbrann? De er skikkelig ekle! Skummer i hele munnen og smaker humbug.. Prøv novaluzid om du vil prøve slike piller igjen, de skummer ikke og smaker bare peppermint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 16. januar 2013 #1387 Del Skrevet 16. januar 2013 Vi skal på fødselsforberedende kurs i kveld faktisk. Har meldt oss på et kurs som går over 5 kvelder à ca 2 timer hver gang. 4 før fødsel, 1 etter. Jeg hadde ikke klart de heldagskursene de har her, har ikke sjans til å sitte å være konsentrert over 5-6 timer i strekk for tiden En av de fire kveldene er omvisning på sykehuset, den varer nok nærmere 1 time enn 2 i følge jordmor. To av kveldene holdes av jordmor, 1 av helsesøster. Spent på hvordan kurset er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. januar 2013 #1388 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg og samboer kom nettopp hjem fra fødselskurs. Det varte i to timer og er over tre dager. Idag var det snakk om før, under og etter fødsel. Nå har jeg hatt lære om anatomi og slike ting før iforbindelse med skole og jeg liker å se slike programmer på tv og nett, så følte ikke at jeg lærte så mye nytt. Men samboer gjorde det og han likte kurset, stilte masse spørsmål. Han er jo selvfølgelig på jobb de to neste dagene, men fikk værtfall vært med på ett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 16. januar 2013 #1389 Del Skrevet 16. januar 2013 Vi var på et 4 timers kveldskurs sist gang, tenker ikke å dra denne gang. Var veldig greit sist, fikk sett føden og hvor vi skulle gå når vi kom osv. Mye om de rent fysiologiske aspektene rundt en fødsel (hva som skjer, de ulike fasene) og smertelindring. Ikke så voldsomt mye nytt for meg, men det var hyggelig, og det var en koselig ting å gjøre sammen. Fikk se 3 videofilmer fra 3 ulike fødsler, alle flotte som bare det, så det var ikke noe farlig:) Eneste negative sist var at det er litt for mange timer å sitte, selv med pauser for vondt bekken, mye kynnere og ofte trang til å gå på do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 16. januar 2013 #1390 Del Skrevet 16. januar 2013 Hvilke størrelser kjøper dere inn, forresten? Finner nyfødtklær i både 50 og 56, så jeg er smått forvirra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. januar 2013 #1391 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har kjøpt i begge størrelsene. Men ca 2-3 av hver type plagg. Altså vanlig body, ullbody, strømpebukse ol. Har ikke kjøpt nå finklær i de str. Her vokste jeg normalt mens samboer doblet fødselsvekten på 6 uker. Så kjøper heller etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 16. januar 2013 #1392 Del Skrevet 16. januar 2013 Var litt for gniten med plagg i str 50 forrige gang, og veslemann svømte i str 56 selv om han var stor. Prioriter bodyer, strømpebukser, sparkedress og lignende. Fine med upraktiske plagg som f.eks fine gensere med flotte hetter eller kjoler på blir gjerne ikke til at man bruker noe særlig, det er jo ikke så behagelig å ligge på for babyen. Vi fikk helt enormt med babytøy fra andre når forrige mann kom, og det har bare fortsatt. Har per dags dato kjøpt ekstremt lite tøy til eget barn faktisk pga gaver og arv. Har gjerne altfor mye enn for lite - får ikke brukt alt nytt heller. Og butikkene er åpne etter barnet er født også, så det er ikke er ikke noe problem å bare handle inn etter behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 17. januar 2013 #1393 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Vi skal ikke på på fødselsforberedende kurs før i uke 35 vi, det var da Ullevål mente det var best å gå på et slikt kurs. Må si jeg er litt overrasket over kurstilbudet, for det første så koster det 750 kr (!!), og for det andre så stod det på påmeldingen at ved avbestilling så måtte det skje to uker før kurset, ellers måtte vi betale. Hvor andre steder enn i offentlig sektor møter man på sånne betingelser liksom?? Nå er det ikke sånn at vi ikke kan betale 750 kr for å gå på fødseslforberedende kurs, vi er tross alt to voksne i fast jobb, men jeg kan tenke meg at det ikke akkurat passer godt for lommeboka til en fattig student som har brukt sine siste kroner på en brukt duo-vogn på Finn. Synes rett og slett tilbudet var ganske usosiat, og ser for meg at man ikke finner mange "unge mødre" der. Ellers lurer jeg litt på dette med hvor mye klær man bør ha i de ulike størrelsene jeg også. Hittil har jeg kjøpt inn: Klær: Str 50 2 bodyer i bomull 1 body i ull 1 sparkedress uten føtter i ull 2 strømpebukser i bomull 3 par sokker Str 56 1 sparkebukse i ull 1 body i ull 1 body i bomull 1 bukse 1 par sokker Tenker å kjøpe inn bittelitt mer, men det er kanskje ikke nødvendig å ha så mye mer sånn i starten? Jeg bor jo tross alt 10 min gange fra et kjøpesenter... Endret 17. januar 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 17. januar 2013 #1394 Del Skrevet 17. januar 2013 Her vil jeg satse på å ha en 3-5 bodyer i alle fall, går fort mange i starten pga gulping. Gjorde i alle fall det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 17. januar 2013 #1395 Del Skrevet 17. januar 2013 Her i kommunen har kurset tidligere kostet 400kr, men nå har de valgt å ha det gratis fordi de mener det bør være et tilbud til alle som er gravide og er en del av jordmors oppfølging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 17. januar 2013 #1396 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Jeg fikk endelig utbetalt sykepenger i dag da! Men det ufattelig håpløse mennesket på lønnskontoret har klart å sende inn feil inntektsopplysning på meg, med nesten 8000 for lite oppgitt i månedsinntekt.. Så nå er det på'n igjen.. Kjenner jeg blir gal snart.. ---------------- Jeg sjekket opp hva det kostet med fødselsforberedendekurt på Ullevål og der var det ett kurs til 1200,- og de andre til 750,- for en time. Uten å prøve å virke for kjip, så syntes jeg det var litt stivt for et slik type kurs. (Damn Autocorrect) Endret 17. januar 2013 av Little princess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 17. januar 2013 #1397 Del Skrevet 17. januar 2013 Jeg fikk endelig utbetalt sykepenger i dag da! Men det ufattelig håpløse mennesket på lønnskontoret har klart å sende inn feil inntektsopplysning på meg, med nesten 8000 for lite oppgitt i månedsinntekt.. Så nå er det på'n igjen.. Kjenner jeg blir gal snart.. ---------------- Jeg sjekket opp hva det kostet med fødselsforberedendekurt på Ullevål og der var det ett kurs til 1200,- og de andre til 750,- for en time. Uten å prøve å virke for kjip, så syntes jeg det var litt stivt for et slik type kurs. (Damn Autocorrect) Det viste seg at grunnen til at jeg å fikk penger sent og søknaden for foreldrepenger i retur, var pga lønnskontoret ikke gjorde det dem skulle gjøre! Og de ble kjempesure når jeg ringte for å etterlyse riktige papirer. Var er det med økonomiavdelinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 17. januar 2013 #1398 Del Skrevet 17. januar 2013 Her er det visst også lønnskontoret som ikke har sendt inn papirer til NAV som gjør at jeg enda ikke har fått vedtak på svangerskapspenger. (travelt på lønn før jul, eller? tydeligvis) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 17. januar 2013 #1399 Del Skrevet 17. januar 2013 Wow, jenter - flere av dere har jo kommet til uke 30, 31 osv - glemmer helt at jeg er litt bak i køen - virkelig ikke lenge igjen til permisjon for enkelte her nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 17. januar 2013 #1400 Del Skrevet 17. januar 2013 Her er det visst også lønnskontoret som ikke har sendt inn papirer til NAV som gjør at jeg enda ikke har fått vedtak på svangerskapspenger. (travelt på lønn før jul, eller? tydeligvis) Igår fikk jeg vite av jordmor(som var så sjokkert over at den gravide skulle gå uten penger pga lang behandlingstid på nav) at det er arbeidsgiver som skal forskutere svangerskapspengene fram til søknaden er godkjent. Det sto det å forresten i papirene jeg fikk idag om at søknaden er godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå