Citrus Skrevet 4. januar 2013 #1261 Del Skrevet 4. januar 2013 Her er det også bekkenproblematikk, men det går greit i og med at jeg er sykemeldt. Sliter med å få snudd meg i sengen, gjør så vondt, kan ikke stå på ett ben lenger og føles hele tiden som om noe stort og hardt kommer ut mellom bena (yaiks) + nervesmerter nedover låret. Oh happy graviditet. Straks bare 3 måneder igjen, en liten, enkel fødsel - så er vi kvitt elendigheten:)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 4. januar 2013 #1262 Del Skrevet 4. januar 2013 Huff.. Håper ikke det blir verre altså! Jeg jobber i butikk så går rundt hele dagen, og ofte mye stress. Kjenner en sånn sviende følelse ofte. Og "vagger" når jeg går. Samme her frøken vims, positiv til det motsatte er bevist Fysioterapauten sa til meg at det var veldig viktig å ikke vagge. Det gjør det bare verre og ddet kan føre til smerter og overbelastning andre steder på kroppen. Blir derfor en vond sirkel.. Så prøv å tenke over holdningene når man går. Selv om det ikke er å lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 4. januar 2013 #1263 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg var vært plaget av bekkenløsning siden ganske tidlig i graviditeten egentlig, jeg jobber som servitør og jobben tok hardt på etterhvert. Da jeg påpekte det til legen så ble jeg sykemeldt med en gang, for han mente at jeg bare provoserte det ytterligere ved å fortsette å jobbe. Så nå er jeg 100% sykemeldt og er blitt såå mye bedre, så det er tydelig at gåing på hard underlag hver dag ikke er bra når man allerede kjenner smerter i bekkenet . Utrolig kjedelig å være sykemeldt da, men så lenge jeg slipper å gå rundt å ha vondt så er dét det viktigste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 4. januar 2013 #1264 Del Skrevet 4. januar 2013 Fysioterapauten sa til meg at det var veldig viktig å ikke vagge. Det gjør det bare verre og ddet kan føre til smerter og overbelastning andre steder på kroppen. Blir derfor en vond sirkel.. Så prøv å tenke over holdningene når man går. Selv om det ikke er å lett Veldig vanskelig, for det er jo så vondt når man ikke "vagger" - da føles det som om alt presses sammen, kniper, verker, strammer. Men da har i alle fall jeg noe å øve på, for her er andemor godt på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 4. januar 2013 #1265 Del Skrevet 4. januar 2013 Veldig vanskelig, for det er jo så vondt når man ikke "vagger" - da føles det som om alt presses sammen, kniper, verker, strammer. Men da har i alle fall jeg noe å øve på, for her er andemor godt på plass Jeg vet Er derfor det er så vanskelig, og husker jeg sleit selv. Men er jo forskjellige grader av bekkenløsning da og er vel ikke for alle det funker. Men husker at jeg plutselig begynte å tenke veldig over hvordan jeg stod og hvordan jeg gikk.. Var veldig unaturlig å ikke lene seg bakover (for å unngå å tippe) og vagge..hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 4. januar 2013 #1266 Del Skrevet 4. januar 2013 Er det noen som ikke er sykemeldt her? Jeg var lenge sykemeldt i forrige svangerskap og det er så utrolig kjedelig. Har derfor presset med ganske mye denne gangen. Ikke alltid så lurt, men har gått greit til nå. Men merker jo at jeg ikke orker noen ting etter storebror har lagt seg og har ikke noe energi til hus og hjem. Lurer derfor på å bli 20 %sykemeldt hvis legen mener det er dete beste. Det kommer en dag etter førdsel og jeg trenger å samle opp energi. Ikke så lett å gjøre det med en unge, gravid og 100% jobb.. Men kvier meg veldig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 4. januar 2013 #1267 Del Skrevet 4. januar 2013 Uff, høres ikke godt ut med bekkenproblemer. Jeg sliter med søvn for tiden. Håper det bare er pga. ferien og at det går seg til snart, for dette går ikke i lengden. Jeg sitter på jobb og gjesper så tårene renner, og de jeg jobber med tror det er noe galt siden jeg tørker øynene hele tiden. De vet nok ikke hva de skal gjøre når den gravide tørker tårene og insisterer på at det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 4. januar 2013 #1268 Del Skrevet 4. januar 2013 Har ikke jobbet siden uke 4-5 når kvalmen/oppkastet startet. Klarer fortsatt ikke å gjøre noe særlig uten at jeg ender opp i sengen med bøtten igjen, så ikke klar for jobb enda. Utrolig kjipt - det er lang tid uten å ha jobbet, og enda lengre blir det om jeg ikke kommer tilbake før permisjon. Savner jobben noe voldsomt, har ikke orket å dra på besøk en gang, fordi jeg synes det er så kjipt å ikke kunne være der. Men dagene har nå begynt å gå fort, og jeg har fått mine rutiner som gjør at jeg fungerer nok til å ha et ok familieliv. Hvordan skal dere fordele permisjonen forresten? Vi tenkte å gå for 80 % denne gang, men ser at det blir litt for stramt økonomisk, så det blir 100 % og kanskje noe ulønnet permisjon på mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 4. januar 2013 #1269 Del Skrevet 4. januar 2013 Er det noen som ikke er sykemeldt her? Jeg var lenge sykemeldt i forrige svangerskap og det er så utrolig kjedelig. Har derfor presset med ganske mye denne gangen. Ikke alltid så lurt, men har gått greit til nå. Men merker jo at jeg ikke orker noen ting etter storebror har lagt seg og har ikke noe energi til hus og hjem. Lurer derfor på å bli 20 %sykemeldt hvis legen mener det er dete beste. Det kommer en dag etter førdsel og jeg trenger å samle opp energi. Ikke så lett å gjøre det med en unge, gravid og 100% jobb.. Men kvier meg veldig.. Jeg er ikke sykmeldt, men har hatt et lett svangerskap så langt uten fysiske anstrengelser på jobb. Litt gøy da jordmor på kontroll påpekte at "det kan jo være slitsomt å sitte hele dagen også", ja, det er veldig synd på meg Snakk med legen din du, det bedre for både jobben og deg selv at du jobber 80% enn at du plutselig bryter sammen og blir 100% sykemeldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 4. januar 2013 #1270 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg er ikke sykemeldt! Eller, jeg var, men da var det for virus på balansenerven og lungebetennelse før jul Men så er jo jeg student og jobber bare deltid, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. januar 2013 #1271 Del Skrevet 4. januar 2013 Vi går for 100% permisjon. Det hadde gått økonomisk med 80%, men jeg har vært hjemme lenge nok nå og vi slipper å kutte så mye på sparingen vår om vi går for 100%. Men det irriterer meg at jeg får mindre lønn pga jeg jobber helger og mannen tjener for godt så han taper en god del. Kan tenke meg det er irriterende for dere som også tjener over det som er "tillatt" i systemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 4. januar 2013 #1272 Del Skrevet 4. januar 2013 Vi går også for 100%, men sannsynligvis blir det noe ulønnet på begge, vi får se an når vi får barnehageplass. Både jeg og mannen vil få lønn som normalt fra arbeidsgiver, så vi taper heldigvis ikke inntekt eller feriepenger under permisjonen (bortsett fra ulønnet da selvfølgelig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. januar 2013 #1273 Del Skrevet 4. januar 2013 Vi går også for 100%, men sannsynligvis blir det noe ulønnet på begge, vi får se an når vi får barnehageplass. Både jeg og mannen vil få lønn som normalt fra arbeidsgiver, så vi taper heldigvis ikke inntekt eller feriepenger under permisjonen (bortsett fra ulønnet da selvfølgelig). Jeg vet at min arbeidsgiver ikke gir meg lønn under permisjon, men vi har ikke sjekket med mannen. Kanksje han får fra arbeidsgiver? Får man som vanlig da? Det hadde vært supert! Og mtp det med barnehageplass. Kjekt å kunne spare opp i tilfelde en av oss må være ulønnet hjemme en liten periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 4. januar 2013 #1274 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg vet at min arbeidsgiver ikke gir meg lønn under permisjon, men vi har ikke sjekket med mannen. Kanksje han får fra arbeidsgiver? Får man som vanlig da? Det hadde vært supert! Og mtp det med barnehageplass. Kjekt å kunne spare opp i tilfelde en av oss må være ulønnet hjemme en liten periode. Tror det kommer helt an på arbeidsgiver, det er jo et gode og ikke en rettighet. Sjekk med arbeidsgiveren hans så finner dere ut av det, hvis han har bedre betingelser enn deg vil dere jo faktisk tjene på at han tar en større del av permisjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. januar 2013 #1275 Del Skrevet 4. januar 2013 Tror det kommer helt an på arbeidsgiver, det er jo et gode og ikke en rettighet. Sjekk med arbeidsgiveren hans så finner dere ut av det, hvis han har bedre betingelser enn deg vil dere jo faktisk tjene på at han tar en større del av permisjonen. Ja dette skal vi sjekke opp i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 4. januar 2013 #1276 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg er ikke sykemeldt var tidligere pga kvalme. Men det spørs om jeg ikke blir det igjen hvis jeg fortsetter å presse meg på jobb. Vi er veldig usikker på hva vi skal gjøre. Vi må sette opp et regnestykke på hva som svarer seg. 100% med noe ulønnet etterpå, eller 80%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 4. januar 2013 #1277 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg er ikke sykemeldt var tidligere pga kvalme. Men det spørs om jeg ikke blir det igjen hvis jeg fortsetter å presse meg på jobb. Vi er veldig usikker på hva vi skal gjøre. Vi må sette opp et regnestykke på hva som svarer seg. 100% med noe ulønnet etterpå, eller 80%. "Alle" som kan noe om dette sier jo at økonomisk sett så vil det alltid lønne seg å ta 100% og heller noe ulønnet etterpå, enn 80%. Hvorfor det er slik er jeg ikke sikker på, men det var senest i høst en artikkel om det i VG eller Dagbladet. Vi blir nok til å ta 100%, og heller ulønnet etterpå. Vi må også søke om at jeg får mannes del av permisjonen da han er student og ikke har mulighet for å ta sin del.. Får vi ikke det så må vi finne på noe lurt, for han kan ikke ta sin del. Det irriterer meg litt at disse reglene er så utrolig firkantet! Jeg er for at mannen skal ta ut sin del av permisjonen sånn i utgangspunktet, men jeg misliker at det er pålagt av staten i så høy grad som det er, uten at man kan vise skjønn i de forskjellige sakene. Min kjære har enda igjen 3,5 år igjen på skolebenken og med mindre NAV er snille og lar meg få hans del så faller de 12 ukene helt bort. Jeg syntes det er litt pussig at de heller velger å la barnet miste 12 uker hjemme enn å kunne gi dem til mor. Standardmalen fungerer ikke for alle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. januar 2013 #1278 Del Skrevet 4. januar 2013 "Alle" som kan noe om dette sier jo at økonomisk sett så vil det alltid lønne seg å ta 100% og heller noe ulønnet etterpå, enn 80%. Hvorfor det er slik er jeg ikke sikker på, men det var senest i høst en artikkel om det i VG eller Dagbladet. Vi blir nok til å ta 100%, og heller ulønnet etterpå. Vi må også søke om at jeg får mannes del av permisjonen da han er student og ikke har mulighet for å ta sin del.. Får vi ikke det så må vi finne på noe lurt, for han kan ikke ta sin del. Det irriterer meg litt at disse reglene er så utrolig firkantet! Jeg er for at mannen skal ta ut sin del av permisjonen sånn i utgangspunktet, men jeg misliker at det er pålagt av staten i så høy grad som det er, uten at man kan vise skjønn i de forskjellige sakene. Min kjære har enda igjen 3,5 år igjen på skolebenken og med mindre NAV er snille og lar meg få hans del så faller de 12 ukene helt bort. Jeg syntes det er litt pussig at de heller velger å la barnet miste 12 uker hjemme enn å kunne gi dem til mor. Standardmalen fungerer ikke for alle.. Tror ikke det skal være noe problem at du får ta hannes del sålenge han er student. Det sto iallefall i papirene at det var en av kriteriene om du skal kunne ta hannes del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 4. januar 2013 #1279 Del Skrevet 4. januar 2013 Tror ikke det skal være noe problem at du får ta hannes del sålenge han er student. Det sto iallefall i papirene at det var en av kriteriene om du skal kunne ta hannes del. I permisjonspairene? Dette er nytt for meg, da jeg kun har sett at det er sykdom hos far som gjør slik at man helt sikkert får overført permisjonen, alt annet handler om saksbehandleren er snill eller ei. For det er noen som får overført og andre ikke, så føler det er flaks som avgjør dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 4. januar 2013 #1280 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Jeg er ikke sykemeldt var tidligere pga kvalme. Men det spørs om jeg ikke blir det igjen hvis jeg fortsetter å presse meg på jobb. Vi er veldig usikker på hva vi skal gjøre. Vi må sette opp et regnestykke på hva som svarer seg. 100% med noe ulønnet etterpå, eller 80%. Økonomisk lønner 100% seg siden man får større utbetaling totalt. Problemet med å gjøre det på den måten er at man ganske raskt mister rettigheter til sykepenger som man har under lønnet permisjon. Dette forutsetter at man tar hele permisjonen, hvis man står i fare for å miste fedrekvoten kan faktisk 80% lønne seg. Endret 4. januar 2013 av Isrose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå