Smørblomst82 Skrevet 4. desember 2012 #1081 Del Skrevet 4. desember 2012 Hos oss så blir alle som har født i samme mnd innkalt til helsestasjonen for et felles treff etter fødsel. Der blir alle presentert, snakker og drikker kaffe og vi skriver oss opp på en liste. Så er det opp til oss å avtale treff nr. 2. Dette gjør vi gjerne på treffet på helsestasjon. Forrige barselklubb var veldig koselig og regner med denne blir det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 4. desember 2012 #1082 Del Skrevet 4. desember 2012 Her ble alle som hadde født samme mnd (flere grupper) innkalt til fysiotime på helsestasjonen ca 1,5 mnd etter fødsel (mener jeg det var sist), da hadde vi fysioøvelser med barna først, så kunne de som ville skrive seg opp på liste med adresser og tlf nr - og avtale treff om ønskelig. Var veldig hyggelig sist, selv om vi bare var 3-4 som holdt sammen en stund og de andre var godt opp i 30-årene og hadde barn fra før:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 5. desember 2012 #1083 Del Skrevet 5. desember 2012 I dag har vi vært å hentet vogna vår! Jeg er utrolig fornøyd med den må jeg si, den står i boden vår nå og jeg har tatt meg selv i å ha lyst å gå ut å se på den flere gang i dag Men da tror vel min kjære at jeg har blitt helt kokko, så jeg har behersket meg Er det noen av dere som har noen gode råd om hvilken bil man kan kjøpe, som er barnevennlig men som ikke er for stor? Og ikke dyr.. Har lyst på en bil i 50 000 kr klassen og helst ikke en Stasjonsvogn. Vanskelig dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. desember 2012 #1084 Del Skrevet 5. desember 2012 I dag har vi vært å hentet vogna vår! Jeg er utrolig fornøyd med den må jeg si, den står i boden vår nå og jeg har tatt meg selv i å ha lyst å gå ut å se på den flere gang i dag Men da tror vel min kjære at jeg har blitt helt kokko, så jeg har behersket meg Er det noen av dere som har noen gode råd om hvilken bil man kan kjøpe, som er barnevennlig men som ikke er for stor? Og ikke dyr.. Har lyst på en bil i 50 000 kr klassen og helst ikke en Stasjonsvogn. Vanskelig dette.. Skjønner godt at du vil ta deg turer å se på vogna. Hadde jeg gjort. Når det gjelder bil, er det behov for 4x4 der du bor? De fleste bilene er jo barnevennlige, så lenge de ikke er gamle og ustabile. Nå er jo bil noe jeg kan. Men jeg sliter å finne bil som jeg kunne tenkt meg selv og anbefalt til under 50 000kr. Hva mener du med ikke stor? Pick up-stor eller normal stasjonsvogn-stor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 6. desember 2012 #1085 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) I dag har vi vært å hentet vogna vår! Jeg er utrolig fornøyd med den må jeg si, den står i boden vår nå og jeg har tatt meg selv i å ha lyst å gå ut å se på den flere gang i dag Men da tror vel min kjære at jeg har blitt helt kokko, så jeg har behersket meg Er det noen av dere som har noen gode råd om hvilken bil man kan kjøpe, som er barnevennlig men som ikke er for stor? Og ikke dyr.. Har lyst på en bil i 50 000 kr klassen og helst ikke en Stasjonsvogn. Vanskelig dette.. Å så heldig du er! Gleder meg til vogna vår er i hus også Hvis du skal ha en bil i 50 000 kr klassen så ville jeg kanskje gått for en Golf eller en Toyota av en eller annen type. Golfene er driftsikre gode biler, og Toyota er kjent for å gå og gå og gå. Feks: http://www.finn.no/f...nnkode=38607359 http://www.finn.no/f...nnkode=38561968 http://www.finn.no/f...nnkode=38395956 Jeg kjenner ikke så godt til Toyota, men jeg ville sett etter en Corolla eller noe i den duren. Det du bør se på i tillegg til pris (og utseende ) er hvor langt bilen har gått, og om serviceintervallene er fulgt. Jo kortere den har gått jo bedre, og hvis serviceintervallene er fulgt er det veldig bra. Da er det mindre sjangs for at det kommer dyre reprasjoner fremover. Endret 6. desember 2012 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 6. desember 2012 #1086 Del Skrevet 6. desember 2012 Skjønner godt at du vil ta deg turer å se på vogna. Hadde jeg gjort. Når det gjelder bil, er det behov for 4x4 der du bor? De fleste bilene er jo barnevennlige, så lenge de ikke er gamle og ustabile. Nå er jo bil noe jeg kan. Men jeg sliter å finne bil som jeg kunne tenkt meg selv og anbefalt til under 50 000kr. Hva mener du med ikke stor? Pick up-stor eller normal stasjonsvogn-stor? Hva defineres som gamle og ustabile biler. Jeg har en Mazda av den litt eldre sorten som jeg har hatt siden jeg fikk lappen.. den er en 1990 modell . Jeg har fulgt opp med sevice og reperasjoner når det har vært nødvendig og på siste EU-kontroll gikk den gjennom uten en mangel (utenom frontruta, men den ble bytta). Har aldri hatt problemer med den, og den har aldri vært i en ulykke. Altså vil jeg påstå at den er både stabil og driftsikker, men siden den er gammel er den ikke barnevennlig/barnesikker? Må bare spørre for jeg har lurt på dette lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 6. desember 2012 #1087 Del Skrevet 6. desember 2012 Hva defineres som gamle og ustabile biler. Jeg har en Mazda av den litt eldre sorten som jeg har hatt siden jeg fikk lappen.. den er en 1990 modell . Jeg har fulgt opp med sevice og reperasjoner når det har vært nødvendig og på siste EU-kontroll gikk den gjennom uten en mangel (utenom frontruta, men den ble bytta). Har aldri hatt problemer med den, og den har aldri vært i en ulykke. Altså vil jeg påstå at den er både stabil og driftsikker, men siden den er gammel er den ikke barnevennlig/barnesikker? Må bare spørre for jeg har lurt på dette lenge. Biler som ikke blir oppfølt med service og reperasjoner, som ikke kommer seg igjennom EU-kontroll. Så lenge det blir gjort, man har gode dekk og vet hvordan man kjører den så er jo alle biler sikre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 6. desember 2012 #1088 Del Skrevet 6. desember 2012 Skjønner godt at du vil ta deg turer å se på vogna. Hadde jeg gjort. Når det gjelder bil, er det behov for 4x4 der du bor? De fleste bilene er jo barnevennlige, så lenge de ikke er gamle og ustabile. Nå er jo bil noe jeg kan. Men jeg sliter å finne bil som jeg kunne tenkt meg selv og anbefalt til under 50 000kr. Hva mener du med ikke stor? Pick up-stor eller normal stasjonsvogn-stor? Vi bor i Oslo, så vi trenger ikke en kjempestor og grov bil om du skjønner, vi trenger bare en bil som vi får plass til frøkna og alle tingene hennes i Så lenge jeg skipper å demontere barnevognen for å få den inn i bagasjerommet så er jeg fornøyd egnetlig. Kjenner jeg begynner å bli småsprø av å være totalt avhengi av t-banen uansett hvor jeg skal.. Å dra på besøk til venninner er en operasjon i seg selv. Å så heldig du er! Gleder meg til vogna vår er i hus også Hvis du skal ha en bil i 50 000 kr klassen så ville jeg kanskje gått for en Golf eller en Toyota av en eller annen type. Golfene er driftsikre gode biler, og Toyota er kjent for å gå og gå og gå. Feks: http://www.finn.no/f...nnkode=38607359 http://www.finn.no/f...nnkode=38561968 http://www.finn.no/f...nnkode=38395956 Jeg kjenner ikke så godt til Toyota, men jeg ville sett etter en Corolla eller noe i den duren. Det du bør se på i tillegg til pris (og utseende ) er hvor langt bilen har gått, og om serviceintervallene er fulgt. Jo kortere den har gått jo bedre, og hvis serviceintervallene er fulgt er det veldig bra. Da er det mindre sjangs for at det kommer dyre reprasjoner fremover. Takk for linker! Men nå vet jeg ikke om du bare linket meg den golfen som ikke er stasjonsvogn som et eksempel bare, men får man en barnevogn bak i bagasjerommet på den bilen? Det hadde ikke vært så dumt med en slik størrelse egentlig, men det blir vel litt tungvint om vi skal på tur og må ha bagasjen i baksetet Uff, det er så vanslelig dette syntes jeg. Jeg skulle jo ønske at vi kunne gå opp i 100-150' klassen, men da kommer vi til å betale oss ihjel på den, så da får vi vente til sambo er i full jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 6. desember 2012 #1089 Del Skrevet 6. desember 2012 Små biler med greit bagasjerom er ikke noe jeg har peiling på. Men golf er jo liten og grei, om det er plass nok er jeg usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 6. desember 2012 #1090 Del Skrevet 6. desember 2012 Hvilke biler ville du anbefalt da, Asanti? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 6. desember 2012 #1091 Del Skrevet 6. desember 2012 Nå skal ikke jeg påberope meg en voldsom bilkunnskap, men jeg kjører en Volvo V40, en liten stasjonsvogn. De eldre utgavene (min er en 2000 mod.) er relativt billige, både å kjøpe og reparere da det er mange V40 på markedet og en godt utprøvd bil. Mye lett tilgjengelige deler til disse. Jeg får en Simo kombi m/bag inn i den sammenslått uten å ta av hjulene (har en venninne med denne vogna), den er komfortabel og ikke superstor til å være stasjonsvogn. Jeg ønsker meg dog en større bil da jeg foretrekker det, men kommer ikke til å kjøpe med det første. Et enkelt finnsøk på V40 til maks 80 000 (så du har noe å prute på og se hva som er ): http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL/MAKE=818&PRICE_FROM=&sort=0&BODY_TYPE=4&PRICE_TO=80000&CAR_MODEL/MODEL=2783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 6. desember 2012 #1092 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Takk for linker! Men nå vet jeg ikke om du bare linket meg den golfen som ikke er stasjonsvogn som et eksempel bare, men får man en barnevogn bak i bagasjerommet på den bilen? Det hadde ikke vært så dumt med en slik størrelse egentlig, men det blir vel litt tungvint om vi skal på tur og må ha bagasjen i baksetet Uff, det er så vanslelig dette syntes jeg. Jeg skulle jo ønske at vi kunne gå opp i 100-150' klassen, men da kommer vi til å betale oss ihjel på den, så da får vi vente til sambo er i full jobb. På denne linken fra år 2000 finner du bagasjemål for Golf. Regner med at det er Golf 4 som er målt i og med at Golf 4 var den nyeste modellen i år 2000 (Golf 4 er altså modellen i annonsene). Grunnen til at jeg linket til den er at jeg tenker at det er en fin bil hvis man ikke vil ha stasjonsvogn; passe stor og driftsikker. Ellers har Emmaljunga Classic understell disse målene: Yttermål sammenslått 91x59x51 cm (inkl hjul, lengde x bredde x høyde). Så vidt jeg kan se så er minimumsmålene på bagasjerommet 99,5 (l) x 98,5 (b) + 63 cm (h), så det burde være plass. Kan kanskje være greit å teste hvis du prøvekjører en bil da Jeg var forresten å prøvekjørte en ganske ny Golf for ikke så lenge siden, og jeg målte da om City Cross understellet fikk plass i bagasjen, noe det gjorde med god margin Men det er klart at man har ikke plass til så mye annet i bagasjen når man har vognen baki der, selv om man kan stable i høyden, da må man oppgradere til stasjonsvogn. Endret 6. desember 2012 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 6. desember 2012 #1093 Del Skrevet 6. desember 2012 Nå skal ikke jeg påberope meg en voldsom bilkunnskap, men jeg kjører en Volvo V40, en liten stasjonsvogn. De eldre utgavene (min er en 2000 mod.) er relativt billige, både å kjøpe og reparere da det er mange V40 på markedet og en godt utprøvd bil. Mye lett tilgjengelige deler til disse. Jeg får en Simo kombi m/bag inn i den sammenslått uten å ta av hjulene (har en venninne med denne vogna), den er komfortabel og ikke superstor til å være stasjonsvogn. Jeg ønsker meg dog en større bil da jeg foretrekker det, men kommer ikke til å kjøpe med det første. Et enkelt finnsøk på V40 til maks 80 000 (så du har noe å prute på og se hva som er ): http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL/MAKE=818&PRICE_FROM=&sort=0&BODY_TYPE=4&PRICE_TO=80000&CAR_MODEL/MODEL=2783 Den bilen syntes jeg virket utrolig kjekk Hymy Ikke for stor, ikke for liten og ikke for dyr! Akkurat passe Vi vil jo også veldig gjerne ha en bil som vi kan sende på verksted når det trengs uten å gjøre tidenes innhogg i sparekontoen. Jeg viste nettopp linken til sambo og han syntes også der virket som en fornuftig bil På denne linken fra år 2000 finner du bagasjemål for Golf. Regner med at det er Golf 4 som er målt i og med at Golf 4 var den nyeste modellen i år 2000 (Golf 4 er altså modellen i annonsene). Grunnen til at jeg linket til den er at jeg tenker at det er en fin bil hvis man ikke vil ha stasjonsvogn; passe stor og driftsikker. Ellers har Emmaljunga Classic understell disse målene: Yttermål sammenslått 91x59x51 cm (inkl hjul, lengde x bredde x høyde). Så vidt jeg kan se så er minimumsmålene på bagasjerommet 99,5 (l) x 98,5 (b) + 63 cm (h), så det burde være plass. Kan kanskje være greit å teste hvis du prøvekjører en bil da Jeg var forresten å prøvekjørte en ganske ny Golf for ikke så lenge siden, og jeg målte da om City Cross understellet fikk plass i bagasjen, noe det gjorde med god margin Men det er klart at man har ikke plass til så mye annet i bagasjen når man har vognen baki der, selv om man kan stable i høyden, da må man oppgradere til stasjonsvogn. Hærremin, du er bra snill da! Legger fram både vognmål og bagasjeromsmål til meg Takk! Jeg skulle jo aller helst hatt en liten bil, men jeg lurer på om det ikke er forenelig i lengden med baby, vogn og bagasje når vi skal ut på tur. Jakten får begynne i januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 6. desember 2012 #1094 Del Skrevet 6. desember 2012 Den bilen syntes jeg virket utrolig kjekk Hymy Ikke for stor, ikke for liten og ikke for dyr! Akkurat passe Vi vil jo også veldig gjerne ha en bil som vi kan sende på verksted når det trengs uten å gjøre tidenes innhogg i sparekontoen. Jeg viste nettopp linken til sambo og han syntes også der virket som en fornuftig bil Hærremin, du er bra snill da! Legger fram både vognmål og bagasjeromsmål til meg Takk! Jeg skulle jo aller helst hatt en liten bil, men jeg lurer på om det ikke er forenelig i lengden med baby, vogn og bagasje når vi skal ut på tur. Jakten får begynne i januar Bare hyggelig Jeg driver å titter etter ny bil selv om dagen, så jeg har satt meg veldig godt inn i vognmål, bagasjemål osv. Hadde med meg målebånd når jeg prøvekjørte ny bil selv her om dagen, og bagasjemålene var det første som ble sjekket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 6. desember 2012 #1095 Del Skrevet 6. desember 2012 Den bilen syntes jeg virket utrolig kjekk Hymy Ikke for stor, ikke for liten og ikke for dyr! Akkurat passe Vi vil jo også veldig gjerne ha en bil som vi kan sende på verksted når det trengs uten å gjøre tidenes innhogg i sparekontoen. Jeg viste nettopp linken til sambo og han syntes også der virket som en fornuftig bil Jeg er veldig glad i bilen, har ikke hatt store utgifter på den, verken på servicer eller reparasjoner. Hatt bilen i snart 3 år (tror jeg?), så kjøpte den brukt. Finnes mange varianter da, jeg har en 2.0 Turbo med litt fart (glad i fart ), men har prøvekjørt en del av de mer "vanlige" og synes de er like gode, bare ikke fullt så morsomme Volvo er jo kjent for å være typisk familiebil fra gammelt av, samtidig som den er relativt trygg (stålbjelker, airbags, panser/motorrom som tåler en god trøkk om en skulle kræsje osv.) Men, jeg er ikke voldsomt bilkyndig! Så ikke sett all lit til meg... Få alltid tilstandsrapport på så gamle biler, det er virkelig verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 6. desember 2012 #1096 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg er veldig glad i bilen, har ikke hatt store utgifter på den, verken på servicer eller reparasjoner. Hatt bilen i snart 3 år (tror jeg?), så kjøpte den brukt. Finnes mange varianter da, jeg har en 2.0 Turbo med litt fart (glad i fart ), men har prøvekjørt en del av de mer "vanlige" og synes de er like gode, bare ikke fullt så morsomme Volvo er jo kjent for å være typisk familiebil fra gammelt av, samtidig som den er relativt trygg (stålbjelker, airbags, panser/motorrom som tåler en god trøkk om en skulle kræsje osv.) Men, jeg er ikke voldsomt bilkyndig! Så ikke sett all lit til meg... Få alltid tilstandsrapport på så gamle biler, det er virkelig verdt det! Henger meg på at Volvo V40 er en fin bil. I mitt hode havner den i samme kategori som VW, Audi etc når det kommer til sikkerhet osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 6. desember 2012 #1097 Del Skrevet 6. desember 2012 Vi har en Toyota Avensis og i den er det plass til en monstervogn (Simo Kombi) + baggasje - og det er alt jeg vet om vår bil, så da meldte jeg meg ut av bildiskusjonen (jenter da, bil liksom?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 6. desember 2012 #1098 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) (jenter da, bil liksom?) Skal ikke skryte på meg så alt for mye bilkunnskap altså, iallefall ikke kunnskap om motor og sånt, men jeg har jo hatt noen biler siden jeg fikk lappen, og jeg har en ganske sterk formening om hva en kul bil er. Og så har jeg en samboer som gjennom alle årene vi har vært sammen har printet inn i hodet mitt at man må kjøre tysk, det er det eneste som duger Endret 6. desember 2012 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 6. desember 2012 #1099 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Jeg har en Audi A3 Sportback, og den er liten men har overraskende god plass i bagasjen. Er litt gøy med fine biler da. Endret 6. desember 2012 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 6. desember 2012 #1100 Del Skrevet 6. desember 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå