Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Så greit! Jeg tåler lite varme i utgangspunktet, så da går det nok bra :fnise:

Gleder meg stoooort til en times massasje, som de har lagt opp spesielt for gravide. Tenker det blir i januar, når vi er ferdige med alt av flytting og slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boblebad er jo noe som lett kan føre til uvi osv, mye basselusker - men så lenge det er på sted hvor boblebadet renses ofte og etter god hygienisk standard har jeg hørt at det skal være uproblematisk. Man skal visst unngå det i siste trimester. I forhold til varmen bør man jo passe litt på, ikke sitte i timesvis i alle fall - det er ikke bra for mor eller barn. Passe på at du ikke blir overopphetet og uvel.

Har vært på spa og i boblebad tidligere med venninner som har vært gravide, men jeg ville nok unngått det om jeg generelt ellers var utsatt for uvi eller lignende. Jeg hadde nok besvimt av 2 minutter i boblebad eller badstue nå pga varmen, vanskelig nok med en dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle være skikkelig flink i dag og gå ned på butikken alene og handle det siste av kalendergaver til eldstemann, men det gikk så dårlig. Måtte sitte ned hver 10. meter (i snø) på vei tilbake pga jeg bare holdt på besvime hele tiden. Ble kvalm, skalv og likblek. Var forferdelig ekkelt å ikke ha noen kontroll. Er ikke lange turen, kom meg i alle fall ned uten de største problemer. Fikk handlet det siste, ved å sette fra med kurv etter noen minutter - gå ut, sette meg ned, gå inn igjen, deretter ut igjen osv. Hele ørten ganger. Får ikke til å stå stille uten å føle at jeg får noen heftige blodtrykksfall og blir så dårlig. Ahr... Så nå er jeg tilbake i sengen. Har så lyst å vaske, rydde og pynte til jul... jeg vil, jeg vil, men får det ikke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle være skikkelig flink i dag og gå ned på butikken alene og handle det siste av kalendergaver til eldstemann, men det gikk så dårlig. Måtte sitte ned hver 10. meter (i snø) på vei tilbake pga jeg bare holdt på besvime hele tiden. Ble kvalm, skalv og likblek. Var forferdelig ekkelt å ikke ha noen kontroll. Er ikke lange turen, kom meg i alle fall ned uten de største problemer. Fikk handlet det siste, ved å sette fra med kurv etter noen minutter - gå ut, sette meg ned, gå inn igjen, deretter ut igjen osv. Hele ørten ganger. Får ikke til å stå stille uten å føle at jeg får noen heftige blodtrykksfall og blir så dårlig. Ahr... Så nå er jeg tilbake i sengen. Har så lyst å vaske, rydde og pynte til jul... jeg vil, jeg vil, men får det ikke til!!

Jeg syns så synd på deg. Nå burde du jo bli bedre snart. Sender deg masse førjulsklemmer og håper formen blir stigende snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns så synd på deg. Nå burde du jo bli bedre snart. Sender deg masse førjulsklemmer og håper formen blir stigende snart.

Jeg tar imot med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ut med 8500,- for Emmaljunga Mondial Duo med classic understell. Men i går fikk vi en ekstra vogn, en 25år gammel Simo! Den var så fiiiin! Den kjøpte svigers til samboer da han ble født, og har blitt brukt til tre barn etter det. Men den er ennå fin. :) Fikk å med voksipose, så da er sovevogn/barnehagevogn i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har valgt Capri Black. Er VELDIG fornøyd :nigo: Det blå capri trekket er også veeeeeldig fint! :jepp:

Vi har ikke med svinghjul da, men det ordinære City Cross understellet.

ååh den var superfin!! :) vi skal å se på vogn nå, kanskje bestille :D kjøpte bilstol igår som var satt ned 1000 kr :) så det var jo et kupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Vi må ut med 8500,- for Emmaljunga Mondial Duo med classic understell. Men i går fikk vi en ekstra vogn, en 25år gammel Simo! Den var så fiiiin! Den kjøpte svigers til samboer da han ble født, og har blitt brukt til tre barn etter det. Men den er ennå fin. :) Fikk å med voksipose, så da er sovevogn/barnehagevogn i boks.

Har dere kjøpe vognen eller har dere bare sett dere ut hvilken dere skal ha? Hvilken farge tenker du? Mondialen er altså veldig fint! Der var jo den vi hadde bestemt oss for også, helt til vi fikk et bra tilbud på city cross bag på classic understell og slo til der :)

Så artig med en litt retro Simo vogn! Litt gøy at din kjære også har hatt samme vogna da :jepp:

----------

Her i huset har vi kjøpt Maxi Cosi bilsete med base til mini nå! Vi kjøper den av en vennine av meg, så istedet for 3700,- betaler vi 1700,- noe jeg syntes er veldig kjekt, siden hun kun har brukt det i 6 mnd :) Så nå begynner alle de store tingene å komme på plass faktisk, vogn, vugge, stellebord og bilstol er bestilt/fikset nå. Gøy!

(Forresten, er det noen av dere som vurderer å ta gravid-bilder? Jeg har en bekjent som er fotograf som ville ta bilder av meg, så jeg vurderer det for øyeblikket. Men, jeg skal isåfall være naken :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kjøpe vognen eller har dere bare sett dere ut hvilken dere skal ha? Hvilken farge tenker du? Mondialen er altså veldig fint! Der var jo den vi hadde bestemt oss for også, helt til vi fikk et bra tilbud på city cross bag på classic understell og slo til der :)

Så artig med en litt retro Simo vogn! Litt gøy at din kjære også har hatt samme vogna da :jepp:

----------

Her i huset har vi kjøpt Maxi Cosi bilsete med base til mini nå! Vi kjøper den av en vennine av meg, så istedet for 3700,- betaler vi 1700,- noe jeg syntes er veldig kjekt, siden hun kun har brukt det i 6 mnd :) Så nå begynner alle de store tingene å komme på plass faktisk, vogn, vugge, stellebord og bilstol er bestilt/fikset nå. Gøy!

(Forresten, er det noen av dere som vurderer å ta gravid-bilder? Jeg har en bekjent som er fotograf som ville ta bilder av meg, så jeg vurderer det for øyeblikket. Men, jeg skal isåfall være naken :sjenert: )

Vi har skrevet liste både på barnebutikken her vi bor og i hjembyen til samboeren, så vi får se hvem vi får best pris på alt totalt. Men fargen blir den nye i brunt skinn. :)

Ja, det var veldig kult med retrovogn! Hadde den bare vært behagelig å kjøre med.

Er det cabriofix dere har kjøpt? Er samme som vi skal ha isåfall. Så heldig dere er som fikk kjøpe den brukt. :)

Hadde jeg hatt mulighet til å ta gravidbilder så hadde jeg nok gjort det! Synes virkelig du burde gjøre det om du har mulighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min under graviditet, og graviditet generelt er noe jeg satser alt på at skal gå i glemmeboken, så for meg er det ikke aktuelt:) Men har forstått at det er en del som gjør det? Jeg synes helt ærlig at gravide kroppen ikke er så flotte jeg (lov å si det?)... Men så noen bilder tatt av en bekjent for noe måneder siden og de var flotte og kunstneriske, og jeg ser for at det kan bli et hyggelig minne om en del år.

Så deilig at dere har fått så mye på plass da forresten, yey:)

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Kroppen min under graviditet, og graviditet generelt er noe jeg satser alt på at skal gå i glemmeboken, så for meg er det ikke aktuelt:) Men har forstått at det er en del som gjør det? Jeg synes helt ærlig at gravide kroppen ikke er så flotte jeg (lov å si det?)... Men så noen bilder tatt av en bekjent for noe måneder siden og de var flotte og kunstneriske, og jeg ser for at det kan bli et hyggelig minne om en del år.

Så deilig at dere har fått så mye på plass da forresten, yey:)

Det er lov å si at man ikke syntes gravide kropper er flotte, det er jo veldig en smakssak hos hver enkelt har jeg merket. Jeg syntes gravidekropper er såå fint, men jeg må innrømme at jeg føler meg ikke som en million dollar, selv om jeg er slank og bare har en liten søt kul på magen.. Litt pussig det der.

Det som hoder meg igjen er jo at jeg da altså må være naken foran en ganske perifer bekjent. Hadde jeg bare kunne drukket meg til mot! :ler:

Vi har skrevet liste både på barnebutikken her vi bor og i hjembyen til samboeren, så vi får se hvem vi får best pris på alt totalt. Men fargen blir den nye i brunt skinn. :)

Ja, det var veldig kult med retrovogn! Hadde den bare vært behagelig å kjøre med.

Er det cabriofix dere har kjøpt? Er samme som vi skal ha isåfall. Så heldig dere er som fikk kjøpe den brukt. :)

Hadde jeg hatt mulighet til å ta gravidbilder så hadde jeg nok gjort det! Synes virkelig du burde gjøre det om du har mulighet. :)

Ja, det er vel det med cabriofix ja, base var det ordet jeg kom på i slengen :fnise: Det setet holder jo opp til 9 kg, så da tror jeg det holder til høsten/vinteren neste år, slik at vi oppgraderer samtidig med at klærne blir tykkere og tar mer plass.

Uff, jeg blir altså litt usikker på fotograferingen, det hadde jo vært gøy å hatt noen fine bilder å sett tilbake på, men jeg ble bare umiddelbart sykt pysete når min bekjente tilbydde seg å ta bilder :ler:

Men jeg føler nesten jeg MÅ gjøre det, for jeg har hatt lyst å gjøre det når jeg ble gravid i flere år, så det blir vel til at jeg sier ja. Men jeg kjenner jeg blir flau bare ved tanken da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å si at man ikke syntes gravide kropper er flotte, det er jo veldig en smakssak hos hver enkelt har jeg merket. Jeg syntes gravidekropper er såå fint, men jeg må innrømme at jeg føler meg ikke som en million dollar, selv om jeg er slank og bare har en liten søt kul på magen.. Litt pussig det der.

Det som hoder meg igjen er jo at jeg da altså må være naken foran en ganske perifer bekjent. Hadde jeg bare kunne drukket meg til mot! :ler:

Ja, det er vel det med cabriofix ja, base var det ordet jeg kom på i slengen :fnise: Det setet holder jo opp til 9 kg, så da tror jeg det holder til høsten/vinteren neste år, slik at vi oppgraderer samtidig med at klærne blir tykkere og tar mer plass.

Uff, jeg blir altså litt usikker på fotograferingen, det hadde jo vært gøy å hatt noen fine bilder å sett tilbake på, men jeg ble bare umiddelbart sykt pysete når min bekjente tilbydde seg å ta bilder :ler:

Men jeg føler nesten jeg MÅ gjøre det, for jeg har hatt lyst å gjøre det når jeg ble gravid i flere år, så det blir vel til at jeg sier ja. Men jeg kjenner jeg blir flau bare ved tanken da :sjenert:

Tror ikke det er samme sete, for cabriofixen holder om til 13 kg mener jeg. 0-15 mnd står det i hefte jeg har her.

Jeg ser den, selv om at jeg ikke har noe problem om å være naken framfor kjente så lenge det er en del av jobben. La fra meg det da jeg gikk hudpleieskolen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Tror ikke det er samme sete, for cabriofixen holder om til 13 kg mener jeg. 0-15 mnd står det i hefte jeg har her.

Jeg ser den, selv om at jeg ikke har noe problem om å være naken framfor kjente så lenge det er en del av jobben. La fra meg det da jeg gikk hudpleieskolen. :ler:

Hm, nå ble jeg usikker. Det er dette vi har kjøpt i alle fall, både basen og setet:

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/maxi-cosi-easyfix.html

Vet ikke om det er samme jeg? Jeg tror jeg leste at der holder til 9 kg.

Var du mye naken på hudpleierskolen altså? :ler: Hvilken type undervisning var det dere hadde der om jeg tør spørre? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle tipse dere som ikke har kjøpt bilsete enda om www.kiddies.de

Jeg har regnet litt på det, og under vises først norske priser for Maxi Cosi Carbofix med sælebase, Maxi Cosi Carbofix med isofixbase, og Maxi Cosi Carbofix med famlyfixbase. Så pris for de samme setene fra Kiddies.de

Priser fra Babyshop sin nettbutikk:

post-42646-0-73861800-1354352988_thumb.j

Prisene under er fra kiddies.de, og jeg har regnet inn frakt, moms og brukt en valuta på 7,4 EUR. Det er ikke toll på barneseter:

post-42646-0-47300100-1354353043_thumb.j

Så hvis man ikke har ramlet over noen gode tilbud her hjemme så er det verdt å vurdere å bestille fra Tyskland. Vi skal iallefall det :)

Vet også om flere som har bestilt TFK-vognen fra kiddies og spart flere tusen kroner.

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke noe med bilstoler og at om det må sendes via post så langt at man ikke vet om det har blitt utsatt for smell/fall osv? Og dermed kan man risiere at det ikke fungerer i enn ulykke? Det er vel derfor man ikke skal kjøpte sete av ukjente også f.eks, for man vet ikke hva setet er utsatt for.

Nå er det julepyntet i stuen her, koselig å pynte juletreet vårt sammen med eldstemann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, nå ble jeg usikker. Det er dette vi har kjøpt i alle fall, både basen og setet:

http://www.barnashus...si-easyfix.html

Vet ikke om det er samme jeg? Jeg tror jeg leste at der holder til 9 kg.

Var du mye naken på hudpleierskolen altså? :ler: Hvilken type undervisning var det dere hadde der om jeg tør spørre? :fnise:

Neida, var nok ikke så mye naken. Men man ble fort vant med å kle av seg til kroppsbehandlinger osv med en rom full av elever. Og når man både utfører og tar seg brasiliansk hver mnd så blir den redselen borte. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogna er i hus! Ny TFK joggster twist for 4000,- :danse:. Klager ikke. Tror vi skal forsøke å ønske oss bilstol i julegave fra familien, babyshop hadde/har kampanje på en av Besafe bilstolene, tror det var iZi Go. Damen i butikken snakket i allefall varmt om den... Noen som har noen formening om dette merket?

Little Princess: Gravidfotografering er modig og stilig. Har man muligheten og føler at man behersker situasjonen/ stoler på segselv bør man gripe sjansen.

Citrus: Håper at formen tar seg opp og blir bedre framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt til å ta gravidbilder når jeg er litt lengre på vei, Little Princess. :jepp: Blir nok ikke helt naken da, men kanskje det blir noen bilder med bare truse. En venninne av meg har sittet aktmodell flere ganger i graviditeten. Da må hun sitte naken helt stille i flere timer mens 15-20 mennesker maler rundt henne. DET hadde jeg ikke turt! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis idag :danse: Håper de neste 20 ukene går like fort som de første!

Nå har vi også bestilt vogn :hoppendeglad: Det ble Emmaljunga City Cross i mørkeblå. Den kom på 7800 med bag og sportsdel, syntes ikke det var så altfor gale :)

Har dere hatt en fin helg jenter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...