Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Kjønn: Jente

Utålmodig?: Etter å bli ferdig med graviditet og få baby ut? Ja. Etter fødsel? God tid.

Hodet ned: Nei.

Aktivitet i magen: Mye i løpet av hele dagen, og spesielt i forbindelse og etter måltider.

Navn: Klart og brukes.

Vektøkning: Nei.

Vann i kroppen: Nei.

Kynne: Til tider hemmende mye og kraftige.

Humør: Høyt og lavt, begynner å bli skikkelig hormonell nå, er nesten morsomt. Ler, gråter, depper, jubler.

Barnerom: Skal dele med eldstemann etter hvert, vil beholde et gjesterom.

Utstyr: Ikke kjøpt noe enda, egentlig bare pga jeg ikke har vært i butikker.

Strekkmerker: Har magen dekt fra sist graviditet (da kom de siste uken og dagene på overtid), så den stuttende magen er ikke akkurat like flott denne gang. Men strekkemerker er kanskje noe av det jeg bryr meg minst om her i verden.

Melk i brystene? Pipler i dusjen ja.

Fødsel: Fullstendig livredd.

Plager: Kvalme, oppkast, kraftige kynnere, bekkensmerter, nervesmerter, trøtthet, svimmelhet, rastløse ben, superhormonell. Oh happy days.

Oppegående: Mer enn før i graviditeten, men har stort behov for hvile og må ta det veeeldig med ro for å ikke kaste opp hele tiden.

Sulten: Har kommet! Deilig:) Kan spise som en hest, eller i alle fall to mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjønn: :babygutt:

Utålmodig?: Nei, synes tiden har begynt å gå ganske fort

Aktivitet i magen: Nesten hver dag

Navn: Navn er kjempevanskelig!

Vektøkning: 4 kg

Vann i kroppen: Nei, men kan merker at skoene kan være litt trangere på slutten av arbeidsdagen

Kynne: Ja, overraskende tidlig. Gjør heldigvis ikke vondt.

Humør: Godt humør så lenge jeg får mat når jeg vil :)

Barnerom: Skal sove på vårt rom i starten, men rommet er klart når vi får ryddet ut litt.

Utstyr: Begynte med bilstol og da tok det litt av. Nå har vi blant annet seng, tripp trapp stol med newborn set og vognbag. Har også bestilt litt klær fra lilleba, så utrolig mykt!

Strekkmerker: Hadde tatt seg ut å få det såpass tidlig. Min mor slapp unna, men min hud er ikke lik hennes

Melk i brystene? Nei

Fødsel: Har ikke tenkt så mye på det. Det er noe jeg må gjennom og jeg håper det blir en positiv opplevelse

Plager: Ikke så mye nå

Oppegående: Ja

Sulten: Den første tiden kunne jeg bli kjempesulten plutselig og det var veldig ubehagelig. Det har ført til at jeg har blitt redd for å bli sulten og spiser heller ofte for å være litt i forkant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: :babygutt:

Utålmodig?: Nei, jeg synes i grunn ukene flyr av gårde!

Aktivitet i magen: Hver dag. Han har gjerne en turneøkt om morgenen, en på dagen og en skikkelig en om kvelden. Utenom det så kjenner jeg spark litt nå og da :hjerte:

Navn: Vi hadde bestemt oss, men så syntes plutselig kjære at mitt favorittnavn nr.2 var veldig fint også. Så nå har vi to navn på blokka igjen.

Vektøkning: ca 6-7 kg

Vann i kroppen: Nei, ikke som jeg har lagt merke til

Kynne: Ja, har hatt siden uke 18

Humør: Stort sett godt humør, litt mer nærtaken enn vanlig. Og så er jeg veldig lettrørt, griner av både det ene og det andre ;)

Barnerom: Skal sove på vårt rom i starten, og gjesterommet skal brukes til kontor inntil videre. Tipper vi flytter i større leilighet før lillegutt får eget rom.

Utstyr: Har kjøpt bedside crib, vugge, stellekommode og vogn + at vi har fått litt klær.

Strekkmerker: Ikke noe enda. Håper jeg slekter på mamma som ikke fikk noen.

Melk i brystene? Ja, oppdaget noe hvitblank veske her om dagen :sjokkbla::fnise:

Fødsel: Gleder meg! Sikkert litt i overkant optimistisk, men etter å ha gått på gravidyoga og lært litt om rier og pusteteknikker tenker jeg at dette skal gå så fint så :) Er ikke redd for smerten, og tenker at dette må jeg jo bare gjennom.

Plager: Trøtt og litt bekkenvondt

Oppegående: Ja, synes jeg er en relativt oppegående jente ;)

Sulten: Må ha mat fort når jeg blir sulten, er æresmedlem i klubben sint-og-sulten.

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: Damen på ultralyd mente hun så ei jente, selv om knøttet jobbet hardt med å ha navlestrengen mellom beina. Jeg holder fortsatt en liten knapp på gutt (vet ikke hvorfor).

Utålmodig?: De første fire månedene gikk fort, nå føles det som om tiden står stille, at det fortsatt er igjen fire måneder av graviditeten er laaaaang tid. Ja, jeg er vel litt utålmodig.

Aktivitet i magen: Hele tiden, men spesielt mye aktiv om kvelden når jeg prøver å sove.

Navn: Hvis det er jente er navnet klart, er det gutt har vi ingen anelse.

Vektøkning: 4 kg.

Vann i kroppen: Nei

Kynne: Ja. Kraftige, men ikke vonde.

Humør: Er generelt mer oppstemt og i bedre humør enn jeg vanligvis bruker å være.

Barnerom: Vi har en liten leilighet med ett soverom som vi blir boende i den første tiden. Knøttet skal derfor dele rom med oss.

Utstyr: Har ikke kjøpt noe enda, men har bestemt oss ang. vogn og bilstol, arver seng og masse klær.

Strekkmerker: Nei.

Melk i brystene? Jepp, det kom i uke 16 og har bare blitt mer og mer.

Fødsel: Ja den slipper jeg vel ikke unna nå. Vet ikke hvordan det er, eller hvordan det kommer til å bli så jeg føler ikke at jeg kan begynne å grue meg enda.

Plager: Har hatt lite plager tidlig i svangerskapet, men av en eller annen merkelig grunn kommer de nå. Nå sliter jeg med kvalme og trøtthet.

Oppegående: Oppegående når jeg klarer å holde meg våken, veldig avhengig av dagsform og hva som må gjøres.

Sulten: Nope. Her er matlysten ikke-eksisterende, all mat lukter vondt og jeg sliter med å tygge og svelge. Suppe går greit da.

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går begynte jeg å gråte av mannen da vi spilte playstation for jeg syntes det han fikk til var en så rørende og flott prestasjon...... (mrs hormonella has arrived!)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går begynte jeg å gråte av mannen da vi spilte playstation for jeg syntes det han fikk til var en så rørende og flott prestasjon...... (mrs hormonella has arrived!)

Hehehe, den var litt morsom. :fnise: Men, man blir imponert av hva dem kan klare i slike spill altså,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjønn: ?? Uvisst enda.. Ny sjangs til mandag :)

Utålmodig?: Nei, egentlig ikke. Dette svangerskapet har gått mye raskere enn det forrige.

Aktivitet i magen: Tja,,, begynner å ta seg opp, men morkaka ligger foran og fungerer som en demper

Navn: Nei har ingen navn.. Er ett jentenavn vi liker, men er ikke bestemt..

Vektøkning: Jordmortime i morgen, men sist kontroll var det 0 kg opp.

Vann i kroppen: Nei, ikke som jeg har lagt merke til

Kynne: Nei

Humør: Stort sett godt humør, men blir fort irritert hvis jeg har hatt en dårlig dag..

Barnerom: Skal sove på vårt rom i starten, og så mest sannsynlig dele med storebror en stund slik at vi kan beholde gjesterommet.

Utstyr: Ikke kjøpt noe enda. Har en del, men må ha tvillingvogn, matte, seng + noen småting.

Strekkmerker: Har fra forige svangerskap som kom helt på slutten.. Men bryr med generelt lite om dem.

Melk i brystene? Nei egentlig ikke. Fikk ikke det sist heller før det var påtide :)

Fødsel: Grugleder meg... sist fødsel endte i hastekeisersnitt så jeg ble litt skremt. Så litt nervøs er jeg denne gangen. Men det er noe man må gjennom og gleder meg til å få den lille på brystet.

Plager: Ikke mange.. kaster litt opp enda, men ellers bare litt sliten

Oppegående: Ja, vil si det..

Sulten: Ja er sulten, men blir veldig fort mett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lista var kjempesmart! Gøy å få litt oppsummering på alle! :jepp:

Endelig har jeg fått bestilt meg gravidbukser. Alle mine begynner å bli lovlig trange i livet (alle var på vei til å bli store :fnise: ) så nå har jeg endelig funnet en nettside som selger fine, formelige plussize bukser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Vi har kjøpt barnevogn!! :strix: Vi gikk innom Rudo på St.haugen bare for å titte litt i dag, og der fant vi den nydelige vogna! :rodmer:

Så da endte vi opp med en city cross bag på classic understell og svart sportsdel, og det som var veldig fint var at vi fikk en god del rabatt på bagen, for de ville selge ut 2012 modellene, så vi sparte nesten 2000 på kjøpet :nigo:

Bagen er hovedsakelig sort (polar performance bag) med rosa detaljer på, så jentene og fin: https://www.google.no/search?hl=no&client=safari&q=emmaljunga+polar+performance+pink&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&bpcl=38897761&biw=1024&bih=672&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=Tuq0UO6tJKTl4QTy6IDgCA#biv=i|23;d|RsDb6w4PtHUmUM:

Litt forelsket i den vogna nå merker jeg :fnise:

Edit: Fant bilde på Google.

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: Gutt :rodmer:

Utålmodig? Tja..litt utålmodig er jeg nok! Men synes egentlig det har gått fort så langt.

Aktivitet i magen: Jepp! Morkake på forveggen. Men kjenner godt spark langt nede på magen.

Navn: Valgt ut tre stykker som det står mellom.

Vektøkning: ca. 6 kg med pupper og mage :fnise:

Vann i kroppen: Nei, ikke noe merkbart.

Kynne: Ja, får det ofte på jobb der jeg bærer og løfter mye.....

Humør: Godt humør stort sett. Når jeg er sliten kan jeg der i mot bli veldig trist fordi jeg synes synd i meg selv :fnise:

Barnerom: Skal sove sammen med oss.

Utstyr: Vogn, bilsete, stelleveske + litt klær :biggrin:

Strekkmerker: Ingen foreløbig...

Melk i brystene? Nei, ikke noe der ennå så vidt jeg vet!

Fødsel: Har ikke begynt å tenke på det ennå..Den tid, den sorg ;)

Plager: Sliten + kynnere og svimmelhet/kvalme på jobb.

Oppegående: Ja, tror da det ;)

Sulten: Ja, og blitt veeeeeeldig glad i søtt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: En liten gutt!

Utålmodig? Nei, egentlig ikke. Men gleder meg jo selvsagt til lille kommer.

Aktivitet i magen: Masse aktivitet hver dag, kjempekoselig!

Navn: Vi står mellom fire navn!

Vektøkning: +7 vil jeg tippe

Vann i kroppen: Tror ikke det

Kynne: Nei

Humør: Blid og fornøyd ca hele tiden. Men litt kortere lunte!

Barnerom: Vi har bare ett soverom, men siden han skal sove hos oss i starten så stresser vi ikke med å kjøpe ny leilighet! :)

Utstyr: Vogn er bestilt, vippestol kjøpt, bilstol i boks og vil tro vi har kjøpt det vi trenger av klær den første tiden! Føler vi ligger godt an!

Strekkmerker: Ingen

Melk i brystene? Nei, har ikke merket noe til det

Fødsel: Tenker i grunn ikke så mye på den ennå! Men tenker litt at hvis alle andre har klart det så skal vel jeg og klare det! hehe...

Plager: Ikke mye! Bare litt trøtt og sliten...

Oppegående: Absolutt!

Sulten: Lite matlyst for tiden... Men får nå i meg litt mat i løpet av dagen! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt barnevogn!! :strix: Vi gikk innom Rudo på St.haugen bare for å titte litt i dag, og der fant vi den nydelige vogna! :rodmer:

Så da endte vi opp med en city cross bag på classic understell og svart sportsdel, og det som var veldig fint var at vi fikk en god del rabatt på bagen, for de ville selge ut 2012 modellene, så vi sparte nesten 2000 på kjøpet :nigo:

Bagen er hovedsakelig sort (polar performance bag) med rosa detaljer på, så jentene og fin: https://www.google.n...RsDb6w4PtHUmUM:

Grattis med vogn! :strix: Den sorte polar performance bagen med rosa på er kjempefin! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Grattis med vogn! :strix: Den sorte polar performance bagen med rosa på er kjempefin! :jepp:

Takk! Den er såå fin! :strix: Også smeltet jeg helt når jeg så at trekket inni bagen hadde rosa elefanter på seg :rodmer: Fikk faktisk tårer i øynene :ler:

Noen som sa noe om hormoner her eller? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bagen er hovedsakelig sort (polar performance bag) med rosa detaljer på, så jentene og fin: https://www.google.n...RsDb6w4PtHUmUM:

Gratulerer med ny vogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: Vi vil ikke vite, men spent på om vi ser nå på UL nr. 2 i desember (de skal sjekke hjertet og ansikt på nytt da knøttet gjemte seg på ordinær UL.

Utålmodig?: Nei, ikke egentlig. Mest fordi jeg er dårlig og ikke har fått sett på noe babyutstyr enda og derfor ikke har kontroll (det er vanskelig for en kontrollfreak skal jeg si dere!) Nettet er ikke godt nok, jeg vil ta på ting! Men gleder meg til ungen kommer ut :)

Aktivitet i magen: Kjenner en del bevegelse når jeg legger meg på kvelden eller slapper av i sofaen over tid på dagen. Herlig :rodmer: Nesten så det kan kjennes på utsiden, hadde det ikke vært for at en hånd på magen sørger for at alt av bevegelse stopper...

Navn: Vi har snakket mye om navn, har muligens bestemt oss for guttenavn, men ingen av oss liker noen jentenavn! Så sånn sett håper jeg at det blir gutt så vi slipper å ha frøken navneløs springende rundt :fnise:

Vektøkning: Det varierer, ene kontrollen har jeg gått ned, andre opp, så ned igjen. 1kg ned/1kg opp fra startvekta. Relativt stabilt egentlig.

Vann i kroppen: Nei.

Kynne: Nei, tror ikke det ihvertfall.

Humør: Tja, for det meste bra. Litt hormonell og frustrert over at kroppen ikke henger med hodet lenger. Pittelitt kort lunte til tider....

Barnerom: Vi har et barnerom ferdig oppusset, så det må vel bare innredes.Ellers blir det jo slik at knøttet sover hos oss til å begynne med uansett, så stresser ikke masse med det.

Utstyr: Tja, vi fikk en vippestol av ei på jobb også kjøpte jeg to lammeskinn (et til bilstol og et vanlig) da det var på salg, før jeg ble syk. Godt forberedt med andre ord... :plystre:

Strekkmerker: Ingen nye, har mange fra puberteten som har lysnet, så regner med jeg blir hardt angrepet etterhvert.Jeg har jo klart å leve med de jeg har, så det bekymrer meg ikke så voldsomt.

Melk i brystene: Ja, litt heksemelk i perioder.

Fødsel: Gruer til smertene, men gleder meg til å møte den lille :)

Plager: Oppkast, kvalme, svimmelhet, mye slim/tetthet i bihulene, kvisetryne, smerter i nedre del av korsryggen på høyre side, samt høyre rumpeball og stråling nedover beinet når jeg har sovet, tilbrakt litt tid i sofaen eller nå jeg har gått for mye. Utflod!

Oppegående: For det meste, så lenge jeg tar ting i mitt tempo.

Sulten: Nei, ikke egentlig. Spiser fordi jeg vet jeg må og fordi det døyver verste kvalmen i perioder. Blir fort mett.

Morsomt med slik liste :)

Den lista var kjempesmart! Gøy å få litt oppsummering på alle! :jepp:

Endelig har jeg fått bestilt meg gravidbukser. Alle mine begynner å bli lovlig trange i livet (alle var på vei til å bli store :fnise: ) så nå har jeg endelig funnet en nettside som selger fine, formelige plussize bukser!

Hvilken nettside har du funnet Tekola? Jeg trenger også den typer bukser etterhvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy med liste!! :jepp:

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig? Både ja og nei. Gleder meg masse, men nyter tiden her og nå også. :Nikke:

Hodet ned: nei

Aktivitet i magen: Hver dag! :rodmer: Særlig på kvelden/natta. Skikkelig full rulle til tider, gøy!! :nigo: Samboer kjenner det også.

Navn: Her har vi mer grubling å gjøre. Syns det er vanskelig, men vi skal nok klare å bestemme oss. ;) Har mange navn på listen, foreløpig er det ingen vi har mer lyst på enn de andre og det gjør det vrient å velge.

Vektøkning: 2-2,5 kg

Vann i kroppen: Nei

Kynnere: Ja, det har jeg fått i løpet av den siste uken! Har ihvertfall ikke lagt merke til det tidligere. Men nå kan det stramme seg skikkelig i nedre del av magen, nesten så det er vanskelig å gå med rett rygg. :blink:

Humør: Stort sett glad og fornøyd. :nigo: Litt irritabel, og lettrørt.

Barnerom: Er snart ferdig bygget! :hoppendeglad: Babyen skal sove hos oss i starten da, men jeg regner med å begynne å innrede barnerommet etter jul allikevel. :)

Utstyr: Har bilsete og lekegrind, litt klær. Ellers mangler vi det meste.

Strekkmerker: Nei

Melk i brystene? Ikke ennå. :)

Fødsel: Grugleder meg. Aner ikke hva jeg går til, håper bare på at alt går bra og at vi får en fin opplevelse.

Plager: Disse kynnerne kan være plagsomme, men de kommer foreløpig ikke så ofte. Ellers har jeg til tider rastløse ben og litt vondt i korsrygg/bekken. Ingen store plager. :)

Oppegående: Absolutt!

Sulten: JA, skikkelig sulten og har god appetitt. Særlig på sjokolade. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Gratulere med vogn og den var kjempefin! Kan tenke meg at den var ennå finere med rosa elefanter i. ;)

Ja, jeg ble helt solgt når jeg så trekket! :ler: Skikkelig nusselig!

Gratulerer med ny vogn :)

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken nettside har du funnet Tekola? Jeg trenger også den typer bukser etterhvert... :)

Funmun.com fant jeg til slutt at hadde fine bukser i større størrelser. Er jo litt avhengig av hvilken størrelse du bruker, noen steder går det opp til 46, andre 48, 50 og noen helt opp i 58.

Skulle egentlig bestille fra Motherhood, men de var utsolgt for den jeg hadde mest lyst på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos jordmor og alt så bra ut. Litt lavt undertrykk, men må bare passe på nå rjeg reiser meg o.l.

Fikk også endelig hørt hjertelyden :) Den lå på 140.

Har teorien om hjertelyd og kjønn stemt hos dere?

Hun sa at lavt var gutt og høyt jente. Men med storebror så var hjertelyden høy hele tiden.

Hva har deres ligget på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...