Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Joda, om vi skulle bestemme oss for å selge er det nok bare en fordel at vi har 2 soverom istedenfor 1. :) Stemmer at vi bygger om bod/gang til soverom. :Nikke: Hvis vi hadde kjøpt det huset ville vi fått mye mindre å rutte med da. Og det er mye jobb med hus... trives jo godt i leiligheten vår, men man har jo alltid behov for mer plass. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flink og flink. Dør av sult om jeg ikke får mellommåltider :fnise:

Kveldsmaten er noe som er kommet i det siste, for ellers våkner jeg uthult av sult midt på natten. Har vært oppe et par ganger om natten for å spise ja...

Ja jeg har våknet flere netter av sult (eller en unge som ikke sover om natten).. Så bør nok prøve å spise kvelds jeg også..

Å flytte høygravid er vel mindre enn ideelt kan jeg tenke meg ja.. Når vi flyttet var jeg 4 mnd på vei ca og jeg følte meg mest i veien for de andre som hjelp oss.. Kunne ikke løfte tungt, kunne ikke løpe opp og ned trappene fra den gamle leiligheten tusen gang osv, så siden dere har plass så er det vel like greit å bli boende :)

Anbefaler ikke å flytte gravid i det hele tatt! Jeg er så sliten og det gjennstår så mye å gjøre. Er nok litt tyngre siden jeg har barn fra før også da. For jeg får liksom ikke begynt å gjøre noe i huset før etter legge tid.

Men ikke kan man bære og man er bare i veien eller så er man så sliten at man ikke orker å gjøre noe når man har lyst.

Så ikke stress hvis det ikke er nødvendig :)

Vi må også ha mini inne på rommet vårt, så skjermvegg/romdeler skal kjøpes her i huset også. Tror ikke det blir noe problem egentlig, de små er jo så tilpassningsdyktige sies det, er vel værre for foreldrene å måtte begynne å ta hensyn til andre enn seg selv på soverommet ;)

Hehe... skal ikke si noe jeg...

Vi hadde mini på rommet i 11 mnd og nr.2 skal ut MYE tidligere for å si det sånn...

Prøver å ikke kjøpe brus og godis når mannen er på jobb, så kan vi heller kose oss med det når han er hjemme. Har klart meg fint til nå. :)

Men jeg spiser nok litt lite, blir så fort fult synes jeg. Andre som merker tregere tarmfunksjon?

Så flink du er da :)

Ja merker forskjell. Spesielt hvis jeg ikke har vært flink til å drikke eller spise godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, ikke snakk en gang. Jeg frykter at hemoroidene ikke er så lang unna heller. Noen som vet om man får kjøpt sånne stikkpiller som skal pleie/motvirke uten resept? :daane:

Og sjokolademelk, da. Den i den firkanta kartongen! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, får kjøpt på apoteker. Eller, stikkpiller vet jeg ikke, men i alle fall salve til å smøre utenpå og sprøyte inni. Hemoroider er dritkjipt og ikke minst vondt, fikk det forrige graviditet og sliter allerede med det nå.

Og ja, apropos :) Sjokolademelk er digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prate litt med sykepleiermamma'n min når hun kommer på besøk neste helg!

Sååå spent på ultralyden på mandag. Mamma mener jo både at det er tvillinger og at de kommer før påske (som ikke passer helt med min termin 23 april...?)

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Hehe... skal ikke si noe jeg...

Vi hadde mini på rommet i 11 mnd og nr.2 skal ut MYE tidligere for å si det sånn...

Vi har ikke noe annet valg enn å ha småen på samme rom som oss selv, da vi bare har ett soverom. Det er forholdsvis stort da, så vi får delt det i 2, men ikke med en ordentlig vegg. Vi flytter herifra tidligst når hun er 1,5 år, så da får hun bare tilpasse seg oss og vi henne -sistnevnte i størst grad tenker jeg- :) Skulle jo helst hatt 2 eller flere soverom, men det er bare ikke slik nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse hjalp meg da jeg var så og si forstoppet i begynnelsen av svangerskapet, i tillegg til litt biola og en liten flaske Nestle sviskedrikk daglig. Etter noen dager uten avføring/treeeeg mage løsnet det. Viktig å få i seg mye væske i tillegg da. Stikkpiller/microlax er så kjipt :( Vil ikke bruke det med mindre jeg er helt desperat...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe annet valg enn å ha småen på samme rom som oss selv, da vi bare har ett soverom. Det er forholdsvis stort da, så vi får delt det i 2, men ikke med en ordentlig vegg. Vi flytter herifra tidligst når hun er 1,5 år, så da får hun bare tilpasse seg oss og vi henne -sistnevnte i størst grad tenker jeg- :) Skulle jo helst hatt 2 eller flere soverom, men det er bare ikke slik nå da.

Ja jeg skjønner det :) Vi hadde to soverom i forrige bolig (som vi akkurat flyttet fra), men han lå likevel på vårt rom fordi hans rom manglet dører..

Så forstår godt at manmå ha de på rommet. Syns bare det var en morsom kommentar. For jeg trodde heller ikke at det var noe problem.. Gikk jo stort sett greit bortsett fra når man er forkjølet. Da var det vanskelig å ikke vekke den lille :)

Men det går nok veldig bra skal du se.

Jeg har en gutt som uansett ikke sover om natten.. aner ikke hva jeg skal gjøre snart.. TRØØØØØØØØØT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke vært så snar å si jeg var flink å ikke spise godteri for her sitter jeg å knasker i meg før frokost! :fnise: Men, det er rester fra kino igår. Da har man lov å kjøpe litt. ;)

Til dere som har barn fra før, hvor lenge sover de på samme rom som dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke vært så snar å si jeg var flink å ikke spise godteri for her sitter jeg å knasker i meg før frokost! :fnise: Men, det er rester fra kino igår. Da har man lov å kjøpe litt. ;)

Hehe, men kinogodteri er jo alltid lov OG du kunne jo strengt tatt ha spist opp alt i går, så spiller ingen rolle om du spiser det i dag (sånn fungerer min godteripolitikk).

Flyttet på eget rom da han var 5,5 mnd - fordi ingen av oss sov spesielt godt lenger og våknet av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... må da være lov å kose seg :)

Min sov på samme rom som oss til han var 11 mnd. Nr 2. skal på eget eller samme rom som storebror mye tidligere :) Kommer litt an på ammingen, men satser på ved 5-6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men kinogodteri er jo alltid lov OG du kunne jo strengt tatt ha spist opp alt i går, så spiller ingen rolle om du spiser det i dag (sånn fungerer min godteripolitikk).

Flyttet på eget rom da han var 5,5 mnd - fordi ingen av oss sov spesielt godt lenger og våknet av hverandre.

Det var bra, da har vi samme godteripolitikk. ;)

Okei. Jeg har et vennepar som sover på hver sitt rom med hver sitt barn. Etter at de fikk barn så sover de ikke sammen lengre. Er det virkelig normalt eller bare spesialtilfelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var bra, da har vi samme godteripolitikk. ;)

Okei. Jeg har et vennepar som sover på hver sitt rom med hver sitt barn. Etter at de fikk barn så sover de ikke sammen lengre. Er det virkelig normalt eller bare spesialtilfelder?

Helt klart spesialtilfeller! (Håper jeg) Så trist... Både jeg og mannen syntes det var ordentlig deilig å få rommet vårt tilbake, fint å ha en egen frisone for litt kjærestetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart spesialtilfeller! (Håper jeg) Så trist... Både jeg og mannen syntes det var ordentlig deilig å få rommet vårt tilbake, fint å ha en egen frisone for litt kjærestetid!

Ja jeg synes det er veldig trist. Det er jo viktig å kunne ha kjærestetid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også tregere i magen, men foreløpig har det gått greit. Kanskje fordi jeg drikker så vanvittig mye hver dag, er konstant tørst. :blink: Denne uka har jeg ikke spist godteri, bortsett fra litt is da, det er uvanlig for å si det sånn! :fnise: Nå gleder jeg meg til godteri i helga! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye aktivitet i tråden nå, så gøy! Får håpe det smitter over på tarmene våre :)

Jeg skal på UL i morgen, gleder meg til å se den lille igjen! Håper vi får se kjønn, men er ikke krise hvis det blir en overraskelse heller. Håper bare alt fortsatt står bra til der inne.

Ellers har jeg et lite tilbudstips: Babyshop har tilbud på tripp trapp nå, 999,- for de fleste fargene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye aktivitet i tråden nå, så gøy! Får håpe det smitter over på tarmene våre :)

Jeg skal på UL i morgen, gleder meg til å se den lille igjen! Håper vi får se kjønn, men er ikke krise hvis det blir en overraskelse heller. Håper bare alt fortsatt står bra til der inne.

Ellers har jeg et lite tilbudstips: Babyshop har tilbud på tripp trapp nå, 999,- for de fleste fargene.

Hehe, jaaa. :fnise:

Skal vente til etter jul, satser på at det er litt januarsalg ute å går da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset isrose, vi skal på (vindu)shopping på lørdag for å bli kjent med markede.

Kjenner meg skikkelig ødelagt i dag. Våknet i dag og hadde vondt i hele kroppen. Vondtene kan jeg takle, men ikke det faktum at vår håpløse huseier har bestilt folk til å bytte vinduer og utgangsdør til leiligheten i dag. Vi må med andre ord ut av leiligheten... Litt slitsomt når jeg knapt nok klarte å kle på meg i morges, og frokosten kom i retur... Blæ. Beklager klagepost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klageposter er looov! Det er derfor vi har denne tråden :fnise:

Jeg har så vanvittig med kramper og slikt i beina for tiden. Må ligge med beina utstrukket på sofaen, ellers føles det som om jeg skal bli gal. Noen tips om hva som kan lindre det noe? Skaffe magnesium, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...