Gjest Tekola Skrevet 5. november 2012 #761 Del Skrevet 5. november 2012 Er det noen som har noen tanker for/imot å kjøpe vogn og barneromsmøbler brukt, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 5. november 2012 #762 Del Skrevet 5. november 2012 Synes det er genialt å kjøpe brukt jeg, ofte er jo ting til barn brukt over en svært kort periode:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. november 2012 #763 Del Skrevet 5. november 2012 Erfaringer er helt supert! Vi må se an mye i forhold til hvor vi bor når knertiknerten kommer tror jeg. Blir vi boende her en stund etter fødsel også blir det i hvert fall ikke de store anskaffelsene med det første! Leiligheten er på knapt 42 kvadratmeter Jeg lurer litt på å droppe stellebord og bare ha en sånn matte. Med mindre vi får et gigantisk bad og kan ha et stellebord med god oppbevaring under. Lammeskinn har jeg veldig sansen for, men vi får se hvordan det blir med anskaffelse av det. Og så er det jo vogn, da. For en jungel Vi har et gammelt skrivebord med en matte oppå som stellebord på et veldig lite bad. Brukte det flitting helt i starten, men nå skifter vi over alt.. Gidder ikke alltid gå opp i 2.etg å skifte. Kjøp ihvertfall en kommode e.l. som du bare legger matta oppå og så kan du bruke kommoden i ettertid også. Er det noen som har noen tanker for/imot å kjøpe vogn og barneromsmøbler brukt, forresten? Det er kjempe lurt! Vi hadde ordnet rommet til lillegutt nesten klart før han kom og det var ihvertfall bortkastet.. Har ikke sovet en dag på det rommet..hehe.. Nå flytter vi jo og da skal han begynne å sove på rommet sitt, men de sover jo gjerne på foreldrenes rom en stund. Selv om de sover på rommet sitt så er det jo ikke i bruk før på leeeeenge. Så ikke invister i dyre ting dem ikke trenger der. Kjøp heller brukt nå og se hvilket behov som dukker opp etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 5. november 2012 #764 Del Skrevet 5. november 2012 Vi har et gammelt skrivebord med en matte oppå som stellebord på et veldig lite bad. Brukte det flitting helt i starten, men nå skifter vi over alt.. Gidder ikke alltid gå opp i 2.etg å skifte. Kjøp ihvertfall en kommode e.l. som du bare legger matta oppå og så kan du bruke kommoden i ettertid også. Det er kjempe lurt! Vi hadde ordnet rommet til lillegutt nesten klart før han kom og det var ihvertfall bortkastet.. Har ikke sovet en dag på det rommet..hehe.. Nå flytter vi jo og da skal han begynne å sove på rommet sitt, men de sover jo gjerne på foreldrenes rom en stund. Selv om de sover på rommet sitt så er det jo ikke i bruk før på leeeeenge. Så ikke invister i dyre ting dem ikke trenger der. Kjøp heller brukt nå og se hvilket behov som dukker opp etter hvert. Enig! Man ordner gjerne på barnerom, og så brukes det jo ikke på lang lang tid - bedre å bruke plassen til noe annet en stund? Men det er jo ofte en viktig del av redebygging å ordne på barnerom, noe konkret å holde på med og få tiden til å gå, så.. Vi kaster stellebordet til nestemann kommer og går heller for stellematte på kommode. Tripp trapp stol har vært unødvendig her i huset, gutten gikk fra barnestol til å sitte på vanlig stol med det samme. Og så har man gjerne lett for å glemme at butikkene ikke stenger etter fødsel:) det glemte vi litt, hamstret opp med ammeinnlegg, flasker (i tilfelle), bleier osv. Men koselig er det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. november 2012 #765 Del Skrevet 5. november 2012 Det hadde ikke gjort meg noe å kjøpe brukt, men feks sengen er så billig at jeg har ikke funne den til rimeligere pris. Og vognen vil jeg kjøpe ny siden vi har planer om flere barn som skal i den. Men resten tar vi skom det kommer ettervært. Jeg hater for mye ting som man ikke bruker, så generelt veier jeg nøye opp alt av nyinnkjøp før å ikke ende opp med masse bomkjøp. Bortsett fra sko, får aldri nok. Siden vi blir å gå for newborn sette til Stokke så går vi bort ifra vippestol. Ser for meg lik bruk på de to. Men ja, del erfaring de som har. Det hjelper oss som er helt ferkse og ikke har så mange i familien med tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. november 2012 #766 Del Skrevet 5. november 2012 Åja, stellebord. Vi kjøpte en kommode som blir å bruke til oppbevaring av bleier, klær og annet som det er plass til samt at det blir vårt stellebord med matte. Vi har et veldig lite bad og så ikke behove for et type stellebord som aldri vil bli brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. november 2012 #767 Del Skrevet 5. november 2012 Enig! Man ordner gjerne på barnerom, og så brukes det jo ikke på lang lang tid - bedre å bruke plassen til noe annet en stund? Men det er jo ofte en viktig del av redebygging å ordne på barnerom, noe konkret å holde på med og få tiden til å gå, så.. Vi kaster stellebordet til nestemann kommer og går heller for stellematte på kommode. Tripp trapp stol har vært unødvendig her i huset, gutten gikk fra barnestol til å sitte på vanlig stol med det samme. Og så har man gjerne lett for å glemme at butikkene ikke stenger etter fødsel:) det glemte vi litt, hamstret opp med ammeinnlegg, flasker (i tilfelle), bleier osv. Men koselig er det:) Ja det er noe med den redebyggingen man liksom må gjennom. Er derfor det er så lett for oss 2.gangsfødende å si Så alle må jo gjøre det som passer for deg og finne sine egne erfaringer. Men det som er morsomt er at akkurat de rådene jeg gir er akkurat de samme jeg fikk og som jeg ikke hørte like godt på..hehe.. Så det må jo være noe i det man kommer med..hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. november 2012 #768 Del Skrevet 5. november 2012 Åja, stellebord. Vi kjøpte en kommode som blir å bruke til oppbevaring av bleier, klær og annet som det er plass til samt at det blir vårt stellebord med matte. Vi har et veldig lite bad og så ikke behove for et type stellebord som aldri vil bli brukt. Veldig lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. november 2012 #769 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg skal ordne barnerommet ettervært, men det er ikke mye som skal gjøres i forhold til hvordan det er idag. Skal male, nytt gulv (er gulvteppe idag) sette inn sprinkelsengen og henge opp sengehimmelen. Kommoden og skapet har stått der siden i sommer å vært i bruk siden. Vi har ikke så stort soverom så har ikke plass til sprinkelsengen inne hos oss. Så jeg har vurdert Leandervuggen å ha den hengende på min side ifra taket eller en sånn bedside bed. De er smal nok til at de kommer imellom veggen og sengen. Noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 5. november 2012 #770 Del Skrevet 5. november 2012 Ja det er noe med den redebyggingen man liksom må gjennom. Er derfor det er så lett for oss 2.gangsfødende å si Så alle må jo gjøre det som passer for deg og finne sine egne erfaringer. Men det som er morsomt er at akkurat de rådene jeg gir er akkurat de samme jeg fikk og som jeg ikke hørte like godt på..hehe.. Så det må jo være noe i det man kommer med..hehe.. Det merker jeg også Og så må jeg passe meg litt, for jeg husker godt at jeg irriterte meg litt over annengangsmødre da jeg fikk min første, men da spesielt etter barnet var kommet til verden. Jeg var en veldig avslappet mamma og alt gikk så enkelt og greit, men likevel fikk jeg hele tiden høre "ja, det er typisk å være litt stresset første gang, alt er så mye lettere gang nr 2. Grh!". Det må jeg virkelig huske på å ikke si! Det er jo mye man kjøper og gjør før fødsel som ikke strengt tatt er nødvendig - men likevel, det å kjøpe ting, planlegge, ordne osv er jo en viktig del av det å få barn, det er jo egentlig ikke så spennende når de ligger der inni magen... Og så er det veldig greit for mannen som heller får kjent det fysisk på sin kropp på samme måte som oss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 5. november 2012 #771 Del Skrevet 5. november 2012 Vi skal gå igang med å bygge barnerom nå, vi har bare et soverom men har muligheten til å flytte på noen vegger og få et til. Har vært veldig i tvil om vi skulle gjøre det eller ikke, vet jo at ungen kommer til å sove hos oss ganske lenge. Men oppussing er et slit, så det er bedre å gjøre det nå enn senere tenker jeg. Jeg håper at vi vil tjene på det senere når vi skal selge en gang. Og så er det noe med denne redebyggingen da... Jeg har ikke laget noen innkjøpsliste ennå, men kommer til å gjøre det før jul slik at vi kan ønske oss en del da. Kommer som sagt til å arve mye også. Kommer til å forhøre meg med søsteren min ang. hva slags ting hun anbefaler også, så kanskje vi slipper alt for mange bomkjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 5. november 2012 #772 Del Skrevet 5. november 2012 Er det noen som har noen tanker for/imot å kjøpe vogn og barneromsmøbler brukt, forresten? Det eneste man ikke bør kjøpe brukt er vel madrass og bilstol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. november 2012 #773 Del Skrevet 5. november 2012 Vi skal gå igang med å bygge barnerom nå, vi har bare et soverom men har muligheten til å flytte på noen vegger og få et til. Har vært veldig i tvil om vi skulle gjøre det eller ikke, vet jo at ungen kommer til å sove hos oss ganske lenge. Men oppussing er et slit, så det er bedre å gjøre det nå enn senere tenker jeg. Jeg håper at vi vil tjene på det senere når vi skal selge en gang. Og så er det noe med denne redebyggingen da... Jeg har ikke laget noen innkjøpsliste ennå, men kommer til å gjøre det før jul slik at vi kan ønske oss en del da. Kommer som sagt til å arve mye også. Kommer til å forhøre meg med søsteren min ang. hva slags ting hun anbefaler også, så kanskje vi slipper alt for mange bomkjøp. Det øker en del ved å få et rom til, kommer ann på hvor dere bor hvor mye etter min erfaring. Men uansett er det deilig å ha ekstra rom tilgjengelig. Merker at jeg synes det er ganske kjekt å ha termin like etter jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 5. november 2012 #774 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg også har ganske dyre ønsker til utstyr..... Jeg mener det er bedre å kjøpe kvalitet, og så kan man heller eventuelt selge det senere. Jeg skal også ha stokke tripp trapp med newborn sete. Den er bare så søt, og ser veldig praktisk ut Tenk, om akkurat et døgn er jeg på vei inn til ultralyd. Gleeeeeder meg!! Spennende med ultralyd!! Tror du får en jente jeg, Vims hva tror du selv? Ang. utstyrsliste så er vår ganske liten faktisk, vi har veldig få spesifikke ting vi MÅ ha, og dessuten har vi ikke så stor plass på stua vår, så da får vi bare begrense oss. Men det vi skal ha er: Emmaljunga Mondial duo i stort, med matchende stellevekse Stokke newborn set, syntes det virker utrolig praktisk! Vi kommer til å få vugge av mamma og pappa (som jeg og alle brødrene mine også har brukt), så vi venter med å kjøpe seng til frøkna er større. En tykk og god matte (gymmatte?) til å ha under babygymen. Babygym (noen som har erfaring fra IKEA sin? Der kan man bytte ut leker osv tror jeg?) Stellebord er kjøpt (Gulliver fra IKEA) Også tror jeg vi skipper vognpose faktisk.. Jeg har termin den 30. mars, så jeg tror faktisk det holder med skinn i bunnen av vogna og dyne over babyen. Vi bor i Oslo så været her er ganske bra på den tiden, og om det mot formodning skal snø da så får mannen kjøpe vognpose til vi kommer hjem fra sykehuset (hva tror dere andre Oslo + omegn-jenter?) Utenom dette blir det jo selvfølgelig klær, gulpekluter, dyne, dynetrekk, ny madrass til vugga og annet dill-dall en liten frøken trenger Tenkte å ta med en liten bytur i dag å kjøpe litt smått til henne, fant en del omslagsbodyer på Lindex her om dagen, så skal kjøpe noen slike + litt annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 5. november 2012 #775 Del Skrevet 5. november 2012 En tykk og god matte (gymmatte?) til å ha under babygymen. Jeg leste litt om slike matter i går, man må visst passe på litt hva man kjøper fordi en del kan inneholde hormonforstyrrende stoffer. Exerfit som de selger på XXL skal være bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 5. november 2012 #776 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg leste litt om slike matter i går, man må visst passe på litt hva man kjøper fordi en del kan inneholde hormonforstyrrende stoffer. Exerfit som de selger på XXL skal være bra. Oi! Det visste jeg ikke, takk for at du sa ifra! Vil jo virkelig ikke utsette mini for noe som helst skadelig. Da får vi kjøpe matte på XXL når den tid kommer da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 5. november 2012 #777 Del Skrevet 5. november 2012 Oi! Det visste jeg ikke, takk for at du sa ifra! Vil jo virkelig ikke utsette mini for noe som helst skadelig. Da får vi kjøpe matte på XXL når den tid kommer da De som selges på barneutstyrsbutikker er også fri for skadelige stoffer, men hvis man går for matte fra sportsbutikk må man passe på litt. Ftalater heter det man skal passe seg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 5. november 2012 #778 Del Skrevet 5. november 2012 Masse tips og gode råd her inne som jeg skal ta med meg når jeg skal ut på utstyrshandel. Vi har begrenset med plass hjemme (vi flytter ikke før min bedre halvdel er ferdig utdannet og har fått seg jobb) så vi ønsker smarte løsninger og praktiske ting som ikke tar for stor plass. Føler meg nesten som en dårlig mor allerede da venner og familie påpeker at jeg bare MÅ gjøre plass til et stellebord.. Godt å lese at en stellematte gjør susen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. november 2012 #779 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Masse tips og gode råd her inne som jeg skal ta med meg når jeg skal ut på utstyrshandel. Vi har begrenset med plass hjemme (vi flytter ikke før min bedre halvdel er ferdig utdannet og har fått seg jobb) så vi ønsker smarte løsninger og praktiske ting som ikke tar for stor plass. Føler meg nesten som en dårlig mor allerede da venner og familie påpeker at jeg bare MÅ gjøre plass til et stellebord.. Godt å lese at en stellematte gjør susen Stellebord er ikke vits å invistere i sånn sett, kjøp en kommode som du kan bruke til oppbevaring og en stellematte så gjør det susen og du får et møbel du kan bruke selv etterpå. Vi kjøpte en med 6 skuffer fra Ikea, masse god plass til klær og bleier, stellematten oppå samt stelleprodukter blir lett tilgjengelig da den er litt lang. Et lite tips, husk å sjekk høyden og dybden sånn at man kan stå behagelig og det er plass til matten oppå. En venninne av meg venter sitt tredje barn å hun har fortsatt ikke benyttet seg av stellebordet hun kjøpte til første. Endret 5. november 2012 av asanti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. november 2012 #780 Del Skrevet 5. november 2012 Det merker jeg også Og så må jeg passe meg litt, for jeg husker godt at jeg irriterte meg litt over annengangsmødre da jeg fikk min første, men da spesielt etter barnet var kommet til verden. Jeg var en veldig avslappet mamma og alt gikk så enkelt og greit, men likevel fikk jeg hele tiden høre "ja, det er typisk å være litt stresset første gang, alt er så mye lettere gang nr 2. Grh!". Det må jeg virkelig huske på å ikke si! Det er jo mye man kjøper og gjør før fødsel som ikke strengt tatt er nødvendig - men likevel, det å kjøpe ting, planlegge, ordne osv er jo en viktig del av det å få barn, det er jo egentlig ikke så spennende når de ligger der inni magen... Og så er det veldig greit for mannen som heller får kjent det fysisk på sin kropp på samme måte som oss. Er enig i alt du sier her Vi skal gå igang med å bygge barnerom nå, vi har bare et soverom men har muligheten til å flytte på noen vegger og få et til. Har vært veldig i tvil om vi skulle gjøre det eller ikke, vet jo at ungen kommer til å sove hos oss ganske lenge. Men oppussing er et slit, så det er bedre å gjøre det nå enn senere tenker jeg. Jeg håper at vi vil tjene på det senere når vi skal selge en gang. Og så er det noe med denne redebyggingen da... Jeg har ikke laget noen innkjøpsliste ennå, men kommer til å gjøre det før jul slik at vi kan ønske oss en del da. Kommer som sagt til å arve mye også. Kommer til å forhøre meg med søsteren min ang. hva slags ting hun anbefaler også, så kanskje vi slipper alt for mange bomkjøp. Ja skulle vi har gjort så masse med et rom ville jeg også gjort det før babyen kom, for å pusse opp så mye tar jo litt tid Og det øker nok veldig i verdi ja. Kjekt med termin etter jul for da kan man ønske seg en del ting.. Ønsker meg også en ammemadrass denne gangen. Angret på jeg ikke kjøpte den sist. Og ønsker også tripp trapp med newborn seat, for da kan den lille sitte sammen med resten av familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå