Gjest asanti Skrevet 1. november 2012 #721 Del Skrevet 1. november 2012 Hun målte ikke hjerterytmen nei. Bare alt annet. Det som var litt spennede var at hun hadde ei på opplærring sammen med seg så fikk jo alt forklart på latinsk noe jeg synes er kjempe spennende! Kjæresten klagde litt på at jeg ble så rar under hele greia, men jeg var så opptatt med å følge med. Her lå forresten morkaken mellom navel og foster så er ikke så rart at jeg ikke har kjent så veldig mye bevegelse, men jeg merker det blir mer og mer for hver dag nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 1. november 2012 #722 Del Skrevet 1. november 2012 Hun målte ikke hjerterytmen nei. Bare alt annet. Det som var litt spennede var at hun hadde ei på opplærring sammen med seg så fikk jo alt forklart på latinsk noe jeg synes er kjempe spennende! Kjæresten klagde litt på at jeg ble så rar under hele greia, men jeg var så opptatt med å følge med. Her lå forresten morkaken mellom navel og foster så er ikke så rart at jeg ikke har kjent så veldig mye bevegelse, men jeg merker det blir mer og mer for hver dag nå. Da er det sikkert ikke vanlig å sjekke hjerterytmen på ordinær ul. Kjempespennende å få så nøye forklaring da! Ikke så rart at du ikke har kjent bevegelse når morkaken ligger foran. Morkaken min lå på bakre vegg. Jeg merker en del bevegelse nå tror jeg, men det er ofte vanskelig å skjelne hva som er hva. I natt var det stor aktivitet i magen, men det kjentes ut som bobling så jeg blir litt forvirra. Men tror det var lillemor som turnet rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 1. november 2012 #723 Del Skrevet 1. november 2012 Da er det sikkert ikke vanlig å sjekke hjerterytmen på ordinær ul. Kjempespennende å få så nøye forklaring da! Ikke så rart at du ikke har kjent bevegelse når morkaken ligger foran. Morkaken min lå på bakre vegg. Jeg merker en del bevegelse nå tror jeg, men det er ofte vanskelig å skjelne hva som er hva. I natt var det stor aktivitet i magen, men det kjentes ut som bobling så jeg blir litt forvirra. Men tror det var lillemor som turnet rundt. Jeg merker mest på kvelden og natten. Ganske greit, for når man ligger å ikke får sove så er det jo ekstra kos å kjenne lille bevege seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusleline Skrevet 2. november 2012 #724 Del Skrevet 2. november 2012 Jeg for min del har fått en skikkelig søt (?) liten gravidmage, og går likeså godt for kroppsnære gensere ol. Vinterjakke har jeg også lurt på, og krysser fingra for at det ikke blir -30 og 2m snø i jan/feb ;-) Vi var på ul for en uke siden, og jeg har selv tenkt samme termin som ul - 28mars :-) Krysser fingra for at alt går bra og at alt er bra med gutten kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusleline Skrevet 2. november 2012 #725 Del Skrevet 2. november 2012 Jeg for min del har fått en skikkelig søt (?) liten gravidmage, og går likeså godt for kroppsnære gensere ol. Vinterjakke har jeg også lurt på, og krysser fingra for at det ikke blir -30 og 2m snø i jan/feb ;-) Vi var på ul for en uke siden, og jeg har selv tenkt samme termin som ul - 28mars :-) Krysser fingra for at alt går bra og at alt er bra med gutten som kommer :-) Han har vært veldig aktiv - som jeg har kjent - siden uke 16, og trengte definitivt ikke sukker før ul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 2. november 2012 #726 Del Skrevet 2. november 2012 Så morro for dere som har vært på UL. Gratulerer så mye med både gutt, jente og en liten sjenert krabat Sist så hadde vi også UL i uke 32. Ikke noe som vi bestilte, men som vi fikk innkallelse til. Kanskje det bare er vanlig her jeg bor? Den er ikke så utfyllende som 18-30 uker, men bare en ekstra sjekk om alt ser bra ut. Håper dere andre også får det da Nå er det fredag og jeg er så trøøøøøtttt... Sitter på jobb og har ingen ting å gjøre. I hodet mitt så tenker jeg over alt som skal pakkes og flyttes i løpet av helgen.. Har ordnet barnevakt begge dager slik at vi får gjort mest mulig fram til leggetiden hans ihvertfall. Blir godt å komme i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 2. november 2012 #727 Del Skrevet 2. november 2012 Så morro for dere som har vært på UL. Gratulerer så mye med både gutt, jente og en liten sjenert krabat Sist så hadde vi også UL i uke 32. Ikke noe som vi bestilte, men som vi fikk innkallelse til. Kanskje det bare er vanlig her jeg bor? Den er ikke så utfyllende som 18-30 uker, men bare en ekstra sjekk om alt ser bra ut. Håper dere andre også får det da Nå er det fredag og jeg er så trøøøøøtttt... Sitter på jobb og har ingen ting å gjøre. I hodet mitt så tenker jeg over alt som skal pakkes og flyttes i løpet av helgen.. Har ordnet barnevakt begge dager slik at vi får gjort mest mulig fram til leggetiden hans ihvertfall. Blir godt å komme i gang! Går det bedre med kvalmen og oppkast? Håpe det holder seg langt unna så dere får flyttet i fred. Jeg blir kvalm når jeg blir sliten, så tar ting med ro og er nøye på å spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 2. november 2012 #728 Del Skrevet 2. november 2012 Nei jeg kaster opp hver dag Er i tillegg syk og det slipper ikke taket. Noen dager igjen med antibiotika, så håper snart jeg kan komme meg litt på beina. Hvis ikke må jeg nok jobbe litt gradert en periode. Legen spurte meg om jeg vill det, men siden jeg har en på 11 mnd hjemme så får jeg ikke slappet så mye av der heller .... Så vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 2. november 2012 #729 Del Skrevet 2. november 2012 Sier som smørblomst, gratulerer med gutt, jente og en sjenert krabat! Håper dere som meg stirret like fasinert opp på skjermen og at dere smiler like bredt når dere for ente gang titter på de utskrevne bildene av det lille (dersom dere fikk bilde da). Selv roper jeg hurra i dag for uke 20, en litt mer merkbar mage og stadig mer bevegelse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 2. november 2012 #730 Del Skrevet 2. november 2012 Nei jeg kaster opp hver dag Er i tillegg syk og det slipper ikke taket. Noen dager igjen med antibiotika, så håper snart jeg kan komme meg litt på beina. Hvis ikke må jeg nok jobbe litt gradert en periode. Legen spurte meg om jeg vill det, men siden jeg har en på 11 mnd hjemme så får jeg ikke slappet så mye av der heller .... Så vi får se. Huff. Får håpe formen bedrer seg. Synes du er modig jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 2. november 2012 #731 Del Skrevet 2. november 2012 Nei jeg kaster opp hver dag Er i tillegg syk og det slipper ikke taket. Noen dager igjen med antibiotika, så håper snart jeg kan komme meg litt på beina. Hvis ikke må jeg nok jobbe litt gradert en periode. Legen spurte meg om jeg vill det, men siden jeg har en på 11 mnd hjemme så får jeg ikke slappet så mye av der heller .... Så vi får se. Klem til deg! Håper du blir bedre snart altså. Sier som smørblomst, gratulerer med gutt, jente og en sjenert krabat! Håper dere som meg stirret like fasinert opp på skjermen og at dere smiler like bredt når dere for ente gang titter på de utskrevne bildene av det lille (dersom dere fikk bilde da). Selv roper jeg hurra i dag for uke 20, en litt mer merkbar mage og stadig mer bevegelse! Jeg fikk noen fine bilder selv om at de ikke viser hele den lille sjenerte, men de ble klare og lette for andre å tyde. Så jeg delte et med venner og familie på facebook igår å har fått masse flotte tilbakemeldinger. Vi har ikke vært så veldig offentlig med graviditeten til nå så det var utrolig mange som ikke viste at vi ventet en liten. Men ja, jeg smiler hele dagen nå å ser på bildene ganske så ofte. Det føles så fantastisk å ha sett den. Og gratulere med 20 uker! Her går det unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 2. november 2012 #732 Del Skrevet 2. november 2012 Vi var også på ultralyd i går, det var veldig spennende å se lille knøttet. Vi ville ikke vite kjønn og det slapp vi, så det er fortsatt en overraskelse, men knøttet var skikkelig sta og gjemte seg inn mot ryggen min så vi så h*n bare bakfra og litt fra siden. Jordmor fikk heller ikke sjekket ut alt hun skulle med hjertet og munnen/ansiktet, så vi fikk ny innkallelse i uke 24 og skal få bilder da isteden. I går fikk vi med oss ett bilde bare, zoomet inn på en arm, så håper på bedre bilder neste gang. Men morsomt å få vite at alt står bra til, telte 10 fingre og 10 tær og så en krabat som bevegde på armer og ben Fikk også ny termindato, 29. mars 2013, og beskjed om at jeg nå er 19+3 på vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 2. november 2012 #733 Del Skrevet 2. november 2012 Syns det var fantastisk på ultralyd, tenk at de til og med kan zoome inn på hjertet og se på de fire hjertekamrene! Vi fikk også se ansiktet til lille tulla, morsomt! Skulle gjerne vært på UL hver dag. Vi har også masse å rydde i helga, snart kommer håndtverkerne som skal bygge barnerom til oss. Skal bli godt å få det i orden. God fredag til alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 2. november 2012 #734 Del Skrevet 2. november 2012 Så morsomt at det er en til som ikke vet hva man venter seg. Jeg hadde tenkt meg en tur til byen idag å se på bilstol, dem har tilbud på noen modeller. Men bekkenet stoppet meg, misstenker at det er det som har plaget meg den siste måneden uten at jeg er 100% sikker. Idag er det værtfall fryktelig vondt å gå/sitte/ligge, ja rett og slett røre på meg. Ha en fin fredag dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 2. november 2012 #735 Del Skrevet 2. november 2012 Gratulerer så mye alle 3!!! Både med gutten, jenta, og den sjenerte babyen som ikke ville vise seg fram! Babyen vår lå også helt som en ball og jordmoren syns det var vanskelig å se kjønn, men hun trodde det var en jente! Det så veldig sånn ut for oss også, vi så opp midt mellom beina og så ikke noe gutteting. Jordmoren var veldig hyggelig, men ville helt tydelig bruke minst mulig tid til å finne ut kjønnet. Alt var bra med babyen sånn ellers! Vi er kjempekykkelige og glade både jeg og kjæresten. Har vært og shoppet litt etter ul, kjøpte litt søte, rosa klær, titta på vogn og har bare kost oss. Jeg føler meg som verdens heldigste! Termin ble flyttet til 7. april da. Da er jeg vel egentlig bare 17+4. Fikk dere målt hjerterytmen på babyene deres? Det fikk ikke vi. Så gøy! Da har vi termin samme dag! Men hvordan er du da bare 17+4? Jordmor sa til meg at størrelsen på babyen tilsa at jeg var akkurat 18+0, og ut i fra dette regnet hun seg frem til termin 7.April. Bruker de forskjellige regnemetoder kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 2. november 2012 #736 Del Skrevet 2. november 2012 Jeg regner også 18 + 0 i dag med termin 7. april. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 3. november 2012 #737 Del Skrevet 3. november 2012 Så gøy! Da har vi termin samme dag! Men hvordan er du da bare 17+4? Jordmor sa til meg at størrelsen på babyen tilsa at jeg var akkurat 18+0, og ut i fra dette regnet hun seg frem til termin 7.April. Bruker de forskjellige regnemetoder kanskje? Det er nok bare jeg som surrer, hihi. Jordmoren sa ikke hvor langt jeg er på vei, bare termin. Men jeg tenkte sånn at siden jeg trodde jeg var 19 uker idag med termin 30.mars, så ville jeg med termin 7.april være 8 dager kortere på vei, altså 17+6 idag da.... huff nå er jeg forvirra. Hjelp? Morsomt at vi er flere med termin 7. april da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. november 2012 #738 Del Skrevet 3. november 2012 Det er veldig morsomt at det er flere som har termin samme dag. Kjenner at det blir spennede når den tid kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 3. november 2012 #739 Del Skrevet 3. november 2012 Min endres nok når jeg er på ul tenker jeg:) Driver med julegavehandel på nett jeg (kommer meg jo ikke i butikker akkurat), egentlig ganske behagelig form for handling:) Håper dere har en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 3. november 2012 #740 Del Skrevet 3. november 2012 Babyverden sier at jeg er 18+1 idag, hvis jeg har termin 7.april. Så da får jeg bare gå ut ifra det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå