Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! :)

Jeg er ny her, og tenkte jeg skulle prøve å finne et sted med masse hyggelige damer som har termin ca samtidig med meg :) Man kan til tider føle seg litt "alene", for stakkar samboer skjønner ikke alt som foregår i våre kropper. :)

Jeg er iallefall ei jente på snart 29 år som venter mitt første barn. Ikke noe vi planla, men velkommen er hun. :) Er i dag 21 uker med termin 14. mars. Vi var på ultralyd for et par uker tilbake og jordmor mente ganske sikkert at hun så ei jente. (så min gutte-følelse var grundig feil, haha). Som nicket tilsier jobber jeg som sykepleier på sykehus, hektiske hverdager med en liten ert i magen. :)

Har noen av dere gått til innkjøp av ordentlig varm vinterjakke? Jeg synes det er litt vanskelig å finne. Har lagt min elsk på en parkas fra Bergans, men den koster jo skjorta.. Jeg er så redd for å fryse, og litt redd for at magen blir for stor til mange av disse "slim" modellene man finner rundt forbi. :)

Myrvandrer: Trysilrypa? Så moro! :) Det vil jeg også gjerne neste år! :) Jeg løp trysilrypa i år, 13 uker på vei. Føltes ut som jeg pustet og peiset som en hvaross. :) Var ikke så lurt å løbe så mye, for bekkenet mitt sa godt ifra. Og bekkenproblemene startet rundt uke 15 og har vart siden. Men jeg holder det greit i sjakk med ukentlig besøk til kiropraktor. :)

Håper alle har en fin dag, solen skinner og snøen er her! :)

Klem fra meg! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny her, og tenkte jeg skulle prøve å finne et sted med masse hyggelige damer som har termin ca samtidig med meg :) Man kan til tider føle seg litt "alene", for stakkar samboer skjønner ikke alt som foregår i våre kropper. :)

Jeg er iallefall ei jente på snart 29 år som venter mitt første barn. Ikke noe vi planla, men velkommen er hun. :) Er i dag 21 uker med termin 14. mars. Vi var på ultralyd for et par uker tilbake og jordmor mente ganske sikkert at hun så ei jente. (så min gutte-følelse var grundig feil, haha). Som nicket tilsier jobber jeg som sykepleier på sykehus, hektiske hverdager med en liten ert i magen. :)

Har noen av dere gått til innkjøp av ordentlig varm vinterjakke? Jeg synes det er litt vanskelig å finne. Har lagt min elsk på en parkas fra Bergans, men den koster jo skjorta.. Jeg er så redd for å fryse, og litt redd for at magen blir for stor til mange av disse "slim" modellene man finner rundt forbi. :)

Myrvandrer: Trysilrypa? Så moro! :) Det vil jeg også gjerne neste år! :) Jeg løp trysilrypa i år, 13 uker på vei. Føltes ut som jeg pustet og peiset som en hvaross. :) Var ikke så lurt å løbe så mye, for bekkenet mitt sa godt ifra. Og bekkenproblemene startet rundt uke 15 og har vart siden. Men jeg holder det greit i sjakk med ukentlig besøk til kiropraktor. :)

Klem fra meg! =)

Velkommen hit til skravlegruppen vår:)

Du er jo langt på vei din snik, så deilig! Og gratulerer med en liten jente i magen :gravid:

Jobber du 100% eller? Må være herlig å kunne jobbe, ser for meg at dagene går litt fortere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem fra meg! =)

Hei hei, og velkommen. Er selv en av de nyere her inne. 21 uker, så gøy her sitter jeg og venter på at fredagen skal komme og jeg kan si halvveis!

Vanskelig med vinterklær ja. Jeg la min elsk på en fantastisk dunkåpe her forleden og det endte med at jeg kjøpte den... Var veldig i tvil om den ville passe utover vinteren, men gikk likevel for min vanlige størrelse (kanskje ikke så smart).

Trysilrypa i uke 13 det er sprekt! Planla å være med i år selv også, men masteroppgaveskriving førte til at treningen ble lagt på hylla. Rent utover at graviditeten gjorde det slitsomt, hvordan var det og hvordan var det arrangert?

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klem fra meg! =)

Velkommen og gratulere så masse med ei jente i magen! :)

Jeg avventer vinterjakke kjøpet da jeg ikke har fått noe særlig mage (bare det jeg har lagt på meg, hihi) Men kan se for meg at det vil bli problematisk å finne noe varmt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utålmodig som jeg er ringte jeg St. Olavs i dag, ultralyd 26. november! Tre dager før bursdagen min, fin gave! Da er jeg 18+6 etter foreløpige beregninger, men det er helt greit :fnise:

15 i dag, tiden går plutselig fort!

Velkommen til nykommeren! :smilyblomst:

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem fra meg! =)

Velkommen skal du være :)

Jeg funderer også på vinterjakkeproblematikken. Jeg hadde planer om å kjøpe meg en skikkelig dunjakke i år, men tror ikke jeg gidder det når jeg ikke vet om magen får plass når det er som kaldest ;) Har også fått tips om at man vil ha lyst til å kaste alt av klær man brukte under graviditeten når bebbisen er kommet, og at man derfor ikke bør investere i dyre ting nå. Ser de har en vinterjakke for gravide på hm som ikke er så innmari dyr, men den kan jo ikke sammenlignes med en skikkelig god (les: dyr) vinterjakke :fnise:

Kudos til deg som løp Trysilrypa 13 uker på vei! Hvor langt løp du? Jeg er også veldig glad i å løpe, men etter uke 8 måtte jeg legge løpingen på hylla, jeg hadde rett og slett ikke energien til å gjøre stort annet enn å jobbe og sove. Energinivået er bedre nå, men tror ikke jeg hadde orket noe særlig mer enn 2-3 km på en god dag allikevel. I tillegg så krangler bekkenet litt, og jeg tenker at det antakeligvis ikke er verdt å teste ut hvor mye bekkenet tåler. Men neste år, når jeg skal bli jummy-mummy, DA blir det andre boller :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem fra meg! =)

Velkommen hit! :vinke:

Jeg er bioingeniør og jobber også på sykehus. :Nikke:

Så koselig med en liten jente i magen! Jeg er kjempespent på hva jeg går og bærer på. :rodmer:

Jeg har foreløpig brukt min gamle dunjakke som passer ennå, men etterhvert skal jeg låne et par mammajakker av en venninne. :) Det er jakker fra h&m tror jeg, så de er sikkert ikke så veldig varme. Får kle på meg godt under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at vinterjakkeproblemet mitt hadde nok ikke blitt så ille om jeg ikke hadde lagt på meg så mye. Min kroppsfasong gjør at jeg legger bare på meg på magen. Og siden jeg spiser ofte for å holde kvalmen i sjakk å har jeg fått mer fettmage enn babymage. Har veldig bakovervendt livmor å merker nå at jeg bærer nok mer opp mot ryggen. Men så lenge jeg spiser som jeg gjør så blir jeg ikke å få igjen noen jakke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen velkommen :)

Vinterjakke ja.. aner ikke hva jeg skal gjøre. Får bruke den jeg har nå så lenge den passer og så kjøpe en billig greie når jeg er på det største ;)

I dag har jeg legetime for jeg blir ikke frisk. Har vært syk i over 3 uker og klarer fremdeles ikke å svelge. Så får vi se hva han sier. I tillegg så spy jeg hver dag. Er akkurat som med sistemann....når de fleste andre begynner å bli bra så blir jeg dårlig :(

Men... vi overtar huset i dag så nå blir det å male og så flytte innen 2 uker :) Jippi... Gleder meg så til å pynte og ordne til jul.. Men er skikkelig mye stress om dagen. Ikke lett å skal styre med alt dette når man har er liten mammadalt og er gravid..hehe

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen velkommen :)

Vinterjakke ja.. aner ikke hva jeg skal gjøre. Får bruke den jeg har nå så lenge den passer og så kjøpe en billig greie når jeg er på det største ;)

I dag har jeg legetime for jeg blir ikke frisk. Har vært syk i over 3 uker og klarer fremdeles ikke å svelge. Så får vi se hva han sier. I tillegg så spy jeg hver dag. Er akkurat som med sistemann....når de fleste andre begynner å bli bra så blir jeg dårlig :(

Men... vi overtar huset i dag så nå blir det å male og så flytte innen 2 uker :) Jippi... Gleder meg så til å pynte og ordne til jul.. Men er skikkelig mye stress om dagen. Ikke lett å skal styre med alt dette når man har er liten mammadalt og er gravid..hehe

Håper du blir bedre snart. Det er jo ikke lange tiden igjen til jul. For meg er det bare en liten måned igjen til julen kommer inn i huset. :)

Jeg føler at maleånden kommer over meg snart så jeg får malt rommet til den lille. Det skal males på vegger og lister, og nytt gulv. Så kan være lurt å starte med deg jeg kan gjøre mens mannen gjør seg ferdig ute med garasjen. :)

Når begynner dere andre å pynte til jul?

Og er det forresten noen som har noe tips om hva man skal spise og drikke for å få en livlig baby på ul? Til nå har jeg fått med meg at brus og søtt kan hjelpe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner nok å pynte tidlig tenker jeg ;) I starten/midten av desember.. Har ikke sånn veldig mye pynt så må ut å kjøpe litt.

Alt som er søtt og har sukker i seg hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke så mye. Har hatt en katt som knuste alt av pynt jeg hadde uansett. Og nå er han ikke sammen med oss lengre. Så har endelig fått en hjem med litt pynt generelt så gleder meg til å kjøpe litt nytt julepynt. Dem har forresten sinnsykt mye fint på Kremmerhuset i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å pynte til første søndag i advent eller 1.desember, vil nyte julen så lenge som mulig:) Da kommer også vårt plasticfantastic juletre opp, og stuen blir fylt med fine julelys og farger - gleder meg! Har fått ordentlig julestemning med snøen og at det så tidlig blir mørkt.

Drøyer innkjøp av vinterjakke til jeg ikke får plass i den gamle, som ikke er så mange uker til tror jeg. Er jo en del "mammajakker", men syns ikke så mange av dem er spesielt fine. Sist graviditet hadde jeg verdens styggeste mammajakke på vinteren - jeg såg ut som et vandrende telt, grusom. Håper jeg finner noe finere denne gang:)

Lykke til med ul i morgen alle dere som skal, spennende spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Regner med det er flere her med sommerfugler i magen i kveld?? :bond: Gleder meg sånn til i morgen!! UL-timen min ble utsatt til kl 14 da, så jeg må vente litt lenger.... Blir spennende å høre hvordan det har gått med dere andre som skal på ul i morgen!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er flere her med sommerfugler i magen i kveld?? :bond: Gleder meg sånn til i morgen!! UL-timen min ble utsatt til kl 14 da, så jeg må vente litt lenger.... Blir spennende å høre hvordan det har gått med dere andre som skal på ul i morgen!!

Gjett om jeg har! Våknet kl 7 imorges lys våken å fikk ikke sove igjen. Har vært så spent. Nå er jeg nesten bare kvalm av spenning. Hihi.

Tror ikke på så mye søvn inatt, samober kommer hjem om få timer og opp kl 7 før timen. :D

Gleder meg å masse til å høre hvordan det går med alle andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Da var vi ferdige meg flyttingen! Det gikk som smurt (siden vi leide flyttefolk :jepp: ) så nå er vi halvveis på plass i det nye hjemmet vårt. Veldig godt å begynne å komme på plass :)

Er det flere av dere som begynner å bli veldig sliten for tiden? Jeg har nettop kommet hjem fra jobb og jeg kjenner jeg synger så siste verset.. Jeg er så sliten at jeg går rundt å sover omtrent.

Men nå er det UL i morgen som står i hovedfokus! Gleder meg så mye til å se knøttet som bor i magen og h oljer kjønn der er! Jeg har faktisk "fantastert" i dag, om at legen forteller at det er en gutt jeg har i magen, så nå begynner jeg å bli veldig spent :strix:

Lykke til, til oss alle! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...