Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jeg trener på Carl Berner og på Rignes park, eller rettelse: Trente! Jeg har ikke kommet meg i gang etter jeg vår dårlig i begynnelsen av svangerskapet.. Men siden vi flytter om en uke så er jeg ikke sikker på hvilket senter jeg kommer til å bruke, er ikke akkurat lommekjent på Bjerke.

Det er jo kort vei både til Carl Berner, Årvoll og Linderud fra Bjerke. På Linderud er det veldig lite mennesker sammenlignet med CB og Ringnes, så det er jo ganske ok når man man kanskje ikke føler seg som på sitt mest grasiøse ;)

Har ikke trent noe særlig i etter jeg ble gravid selv, selv om jeg har vært i god form graviditeten tatt i betrakning. Før trente jeg 3-4 ganger i uka, men siden jeg har vært litt "plaget" med lavt blodtrykk og lite jern så har jeg vært ganske slapp og lite lysten på å få opp pulsen. Feks. så har jeg vært så utslitt etter en 5 km tur at jeg må sove.

Jeg har fått beskjed av jordmor at jeg må høre på kroppens signaler, så da har jeg bare lagt "flink pike" holdningene på hylla og rotet betraktelig ned - og det (nesten) uten å ha dårlig samvittighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little princess

Det er jo kort vei både til Carl Berner, Årvoll og Linderud fra Bjerke. På Linderud er det veldig lite mennesker sammenlignet med CB og Ringnes, så det er jo ganske ok når man man kanskje ikke føler seg som på sitt mest grasiøse ;)

Har ikke trent noe særlig i etter jeg ble gravid selv, selv om jeg har vært i god form graviditeten tatt i betrakning. Før trente jeg 3-4 ganger i uka, men siden jeg har vært litt "plaget" med lavt blodtrykk og lite jern så har jeg vært ganske slapp og lite lysten på å få opp pulsen. Feks. så har jeg vært så utslitt etter en 5 km tur at jeg må sove.

Jeg har fått beskjed av jordmor at jeg må høre på kroppens signaler, så da har jeg bare lagt "flink pike" holdningene på hylla og rotet betraktelig ned - og det (nesten) uten å ha dårlig samvittighet ;)

Ja, jeg kjenner igjen den slapphetsfølelsen ja. Det er ikke noe godt å trene når man omtrent ikke har energi til å gå på butikken engang. Jeg var "flink pike" å trente 5 ganger i uken i 1,5 år, var skikkelig stolt av meg selv! Ble faktisk skikkelig godt trent og fikk markerte muskler å hele pakka! :jepp: Men det skulle ikke mer enn 2 måneder på sofaen før alt lå i grus.. Så nå er jeg vel om mulig enda mer demotivert, for nå må jeg begynne helt på scratch igjen.

Så jeg får holde meg til å gå masse turer i vinter og gå på gravidyoga, så får jeg heller begynne på "ordentlig" etter fødselen.

Uh! Jeg kjente faktisk spark i går natt!! Jeg lå på rygg og hadde neesten sovnet da mini plutselig bestemte seg for å lage litt leven i magen :rodmer: Og det var ikke bare ett spark heller, det var type 3-4 stykk, hærre så koselig det var :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle være flink å måke snø nå i formiddag. Når samboer er borte så er det ikke så mye hjelp å få til sånt, så må bare gjøre det selv. Men nå er jeg helt ødelagt, kvalm, svimmel og sulten. Og jeg kjenner tårene har lyst å presse seg ut for jeg er redd jeg har ødelagt hele dagen min, skal jo i 80-års dag senere.

Har lenge tenkt nå at jeg har vært lat som ikke har trent, men kroppen min kjennes helt ødelagt ut. Nå har jeg mest lyst til å sette meg ned å skikkelig grine og få masse kos og klemmer fra samober, men han må jeg ennå vente en uke på å få se. Dere er heldige som ikke er alene hver dag jenter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge tenkt nå at jeg har vært lat som ikke har trent, men kroppen min kjennes helt ødelagt ut. Nå har jeg mest lyst til å sette meg ned å skikkelig grine og få masse kos og klemmer fra samober, men han må jeg ennå vente en uke på å få se. Dere er heldige som ikke er alene hver dag jenter. :)

Føler med deg, jeg har levd som feltslusk (arkeolog uten fast sted å bo) i tre månder uten mulighet til å reise hjem til Trondheim og samboer. Savner han skikkelig, men i morgen kommer han og henter meg hjem igjen :D.

Så blir det første UL på mandag. Og muligens anskaffelse av treningsabonnement på 3t, da jeg nå føler jeg har overskudd til å trene, samt at jeg til tross for graviditeten har bestemt meg for å være med på Trysilrypa til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, jeg har levd som feltslusk (arkeolog uten fast sted å bo) i tre månder uten mulighet til å reise hjem til Trondheim og samboer. Savner han skikkelig, men i morgen kommer han og henter meg hjem igjen :D.

Så blir det første UL på mandag. Og muligens anskaffelse av treningsabonnement på 3t, da jeg nå føler jeg har overskudd til å trene, samt at jeg til tross for graviditeten har bestemt meg for å være med på Trysilrypa til neste år.

Har du ikke sett han på tre måneder? Huff, det hørtes tungt ut.

Så spennende med ul på mandag! Langt er du på vei igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sett han på tre måneder? Huff, det hørtes tungt ut.

Så spennende med ul på mandag! Langt er du på vei igjen?

Det har til tider vært svært tungt, men motivasjonen har alltid vært telefonsamtalene og tanken på at feltsessongen ender.

Med tanke på ul ser det ut som om jeg er etternøleren her i terminklubben.. Da jeg er 18+6 i dag og bare har vært til den første legekonsultasjonen... mens andre alleree vurderer 3d ul og diskuterer vogner liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har til tider vært svært tungt, men motivasjonen har alltid vært telefonsamtalene og tanken på at feltsessongen ender.

Med tanke på ul ser det ut som om jeg er etternøleren her i terminklubben.. Da jeg er 18+6 i dag og bare har vært til den første legekonsultasjonen... mens andre alleree vurderer 3d ul og diskuterer vogner liksom.

Har bare vært på en kontroll jeg å. :) Ellers har jeg alt for mange døtimer i døgnet så da blir det mye titting på nettet etter diverse ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært på en kontroll jeg å. :) Ellers har jeg alt for mange døtimer i døgnet så da blir det mye titting på nettet etter diverse ting.

Ok, sånn å forstå. :) Jeg har vært fristet til å se etter ting, men vi skal visstnok arve div. møbler + vogn så jeg har tenkt å se hvordan dette ser ut først før jeg begynner å lete etter babyting for alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 cm snø til inatt, og det snør ennå. Men jeg har lært av gårdagens feiler, jeg lar den ligge til noen andre synes synd i meg å vil hjelpe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt å trene fra 1-3 ganger i uka etter at jeg ble gravid, med unntak av et par uker da jeg var potteforkjøla. Men de siste ukene har jeg roet litt ned og trener litt annerledes enn før. Går ikke på de verste kondistimene lenger, er mer på zumba og slike ting. ;)

Jeg har ikke handlet noe særlig babyutstyr ennå, bare en søt pysj og en kosebamse. :rodmer: Kommer til å arve en god del babyklær og utstyr, men etter ultralyd på torsdag må jeg nok ut på litt shopping! Det er jo så gøy å kjøpe babyting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nærmeste jeg kommer trening de siste tre månedene et par-tre turer til butikken (ikke langt) og mye trening av magemuskler (oppkast) :fnise: Vurderer litt å grave frem noen treningsdvder og prøve meg, men det har vært slitsomt nok med tanken til nå. Håper på noen gode siste måneder, så jeg kan ta igjen litt - kommer jo til å se ut som en gigantisk gjærbakst etter fødsel om jeg ikke får beveget meg noe mer.

Siden forrige helg har jeg stort sett vært låst fast på et mørk rom med klut over øynene pga en drepende hodepine - men nå har den faktisk lettet litt (bare vanlig hodepine) og jeg er bare kvalm - hurra!

Synes det kan snø litt jeg, vil ha jul! (lett for meg å si kanskje som bare ligger inne og ser ut - men det er koselig å ligge i sengen og se på dalende snøflak da :fnise: Tror jeg må ha litt julebrus i dag.... Åh, så har jeg lyst på pinnekjøtt! Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg blir helt villt anpusten av bare å gå til bussen (en liiiiten oppoverbakke) blir det ikke mye trening her heller. Hender jeg prøver meg på å ta trappene opp til leiligheten (vi bor i femte).

Men har ambisjoner om å få trent armene etter hvert, om ikke annet. Og siden det jo blir flytting på oss etter hvert er vel det like greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirtus, pinnekjøtt og julebrus hørtes helt fantastisk ut! Du får hinte til mannen. ;)

Jeg ble ganske fustrert tidligere idag da leieboer igjen gikk ut uten å koste trappen for snø (3.dagen!) Men når han kom hjem fra skolen så tok han hele greia. Jeg er superfornøyd!

Det er begynt å regne litt og er meldt mer i kveld. Men det er fortsatt en halvmeter med nysnø. Julestemning i massevis! Idag blir det lutefisk til middag på meg hos foreldrene mine, er veldig takknemlig på at de stiller opp og disker middag når formen er somså og samboer er borte.

Familie er gull verdt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, familie er absolutt gull verdt:)

Hvordan er det med lutefisk når man er gravid, er det bare å kjøre på? Fikk lyst på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt den første tingen til babyen i dag - bilstol! Det er egentlig litt tidlig, men Torshov bil hadde tilbud på Maxi Cosi Pebble med base til 1990,- så da var det bare å slå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har kjøpt den første tingen til babyen i dag - bilstol! Det er egentlig litt tidlig, men Torshov bil hadde tilbud på Maxi Cosi Pebble med base til 1990,- så da var det bare å slå til.

Når man støter på så bra tilbud er det bare å slå til ja. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har våknet med skjev mage? Noen ganger når jeg har sovet på siden og legger meg over på ryggen er magen mye høyere på den ene siden, den er også rar å ta på for den er hardere enn vanlig. Det var litt skummelt første gang det skjedde, men nå er det bare morsomt og visstnok ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Er det noen av dere som har våknet med skjev mage? Noen ganger når jeg har sovet på siden og legger meg over på ryggen er magen mye høyere på den ene siden, den er også rar å ta på for den er hardere enn vanlig. Det var litt skummelt første gang det skjedde, men nå er det bare morsomt og visstnok ganske vanlig.

Jeg har! Virker som om babyen legger seg på en side av magen, for som oftest når jeg våkner merker jeg at magen er hard, og om jeg får en kynner da, så får jeg den skjeve magen :fnise: Ganske komisk egentlig.

Første gang det skjedde ble jeg livredd, tok et bilde og sendte til mannen og googlet fenomenet :ler: *nervøs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...