Gå til innhold

Helsepersonell på tv og film


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden går alt helsepersonell på tv og film i jobbklærne sine hjemme, på butikken, på kafé, ja, overalt? Er jo ingen helsepersonell som forlater jobben i jobbklærne sine, heller ingen som kler de på seg hjemme for så å gå på jobb. Noe så uhygienisk!! Ikke går de med gensere under heller, er æsjæsj det også. Og det å ta med seg en operasjonshette hjemmefra?! Det kan jo være direkte farlig for pasienten. Hilsen en litt frustrert tv-tittende sykepleier ;)

Anonym poster: d31d19b31676c41c22abf1574bf792dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det æsj å droppe genser under?... Undrer på det, for jeg bruker det ikke, synes det er uhygienisk med genser under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candy Pie

Hadde jeg vært politi hadde jeg nok gått med uniformen til og fra jobb, og i butikken. Uniformen er jo kul.

Men jeg hadde ikke gått med sånne hvite frakker osv. Dessuten så hadde den vært fult av bikkje hår om jeg skulle brukt den hjemme også, tviler på at det hadde vært så pupulært :P

Endret av Candy Pie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har flyttet til L.A. og der er det visst veldig vanlig å gå med "scrubs" omtrent over alt. Det gir status, til og med tannlegesekretærer lusker rundt i arbeidsuniform for å skryte litt av prestisjeyrket sitt (og for å late som om man egentlig er lege). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det æsj å droppe genser under?... Undrer på det, for jeg bruker det ikke, synes det er uhygienisk med genser under.

Var det jeg mente, at vanlig helsepersonell ikke går med genser under i det virkelige liv. Jeg ville aldri brukt det hvertfall

Ts

Anonym poster: d31d19b31676c41c22abf1574bf792dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært politi hadde jeg nok gått med uniformen til og fra jobb, og i butikken. Uniformen er jo kul.

Men jeg hadde ikke gått med sånne hvite frakker osv. Dessuten så hadde den vært fult av bikkje hår om jeg skulle brukt den hjemme også, tviler på at det hadde vært så pupulært :P

Er litt forskjell på uniformen til helsepersonell og politi da :) Er ikke samme hygiene rutiner for en sykepleier som en politibetjent..Ikke har vi lov heller hehe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden går alt helsepersonell på tv og film i jobbklærne sine hjemme, på butikken, på kafé, ja, overalt? Er jo ingen helsepersonell som forlater jobben i jobbklærne sine, heller ingen som kler de på seg hjemme for så å gå på jobb. Noe så uhygienisk!! Ikke går de med gensere under heller, er æsjæsj det også. Og det å ta med seg en operasjonshette hjemmefra?! Det kan jo være direkte farlig for pasienten. Hilsen en litt frustrert tv-tittende sykepleier ;)

Mange som både har genser under og går på butikken i frakk her. De tøffeste står også utenfor og røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i New York nylig var det faktisk ikke uvanlig å støte på noen i slike klær. Tydelig at det er mer vanlig der enn her.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det kan også komme av at i USA så må mange kjøpe uniformene sine selv. Det er liksom ikke noe du får av arbeidsgiver som blir vasket på renseriet å sendt tilbake til sykehuset. Eget tøy må vaskes hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobbet på sykehus i to åri Norge , der fikk vi ikke lov å gå til butikker, eller forlate sykehustomta i uniformen, og hygienemessig er det utforsvarlig.

Alt ble vasket på sykehuset.

Jeg kjenner jeg koker over når folk spasserer inn på Rimi i klærne fra aldershjemmet osv. Det skulle blitt rapportert, for det er heller ikke lov. Jeg jobbet en sommer på aldershjem, og de har eget vaskeri, strengt forbudt å gå ut med uniform.

over dammen er det sikkert ikke noe viktig å passe på hygiene ovenfor medmennesker eller pasienter da...

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...