Gå til innhold

Bo hjemme hos foreldre om sommeren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på når det er vanlig at man slutter med det? Jeg studerer i en annen by, leier en leilighet sammen med samboeren min. Jeg merker at det kan være krevende å vær hjemme i mange uker om sommeren. Jeg velger det jo selv, men samtidig forventer de det. Denne sommeren er det bare tre uker (mot 8 forrige sommer!) og jeg merker at det er nok. De ville gjerne hatt med lenger.

Det føles bare slitsomt av og til å ha noen som bestemmer over deg. "nå må du legge deg", "ikke drikk Pepsi Max- det er skadelig" osv.... Det er godt ment, men irriterende også.

Jeg er forresten 24, og har bodd hjemmefra i snart 6 år.

Bor dere hjemme i lengre perioder om sommeren? <br /><br /> Anonym poster: e000f339a029054a87e448cd37a89775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få deg sommerjobb på studiestedet, så ordner det seg, dvs du har gyldig grunn til å tilbringe sommeren der, og bare ta en svipptur hjem. :)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hadde gjort som Aricia foreslår, dersom foreldrene mine hadde lagt seg oppi mitt liv/mine saker når jeg var hjemme (noe de ikke gjør, med mindre det går utover dem eller meg i noen stor grad).

Endret av madison rose
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vel bare forventet at unger kom hjem i sommer dersom de selv ønsket det og pga sommerjobb og venner. Sagt med andre ord. De er velkomne hjem med alt det det medfører å bo i sammen med voksne barn. Har man samboer så har man allerede etablert et liv et annet sted. Hadde overhode ikke regnet med at unger kom hjem, men hadde vært utrolig koselig om de ville være en langhelg hjemme.

Anonym poster: a2285fd281b42df2273ffe1ef658fd15

Gjest Solsmil
Skrevet