Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann dere..

Jeg tror jeg har et lite problem.

Jeg har fått et F1 studentvisum for innreise til USA, ikke noe problem der i gården. På mitt I-20 står det at jeg må være i USA senest 16. september.

Det jeg ikke klarte å få med meg er at det er en innreiseregel på maks 30 dager før oppstart på slike visum. Jeg har billetter slik at jeg kommer til Newark 13:55 og til Oregon 21:20 den 16. august. Dette blir jo da..31 dager før.

Er det noen som vet om de er sykt strenge på dette eller om det burde gå bra? Er ikke helt sikker på om jeg tør å satse, men likevel så er det jo dyrt med ny billett..

Når alt kommer til alt så er jeg bare fremme i destinasjonsbyen litt over 2 timer før jeg burde, men jeg vet ikke om de ser det slik.

Videoannonse
Annonse
Gjest grapefrukt
Skrevet

Jeg ville ikke satset på det, hvertfal ikke uten å ha kontaktet ambasaden først.

De er svært strenge på det, leser gjennom alt av papirer når du kommer til grensekontrollen, og du får stiftet fast dato for ankomst - som og blir skrevet på I-20 (vet ikke om du har dette hvis du er på vgs utveksling, men om du er vanlig student så har du jo dette).

Papirene skal hvertfall stemme ift. datoene du har lov til å være i landet, så jeg ville vært svært forsiktig med å reise inn før tiden med mindre du har skriftlig dokumentasjon fra ambasaden om at dette er ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...