AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Denne posten har ingenting å gjøre med Alvina, men siden temaet er oppe så tenkte jeg å spørre. Jeg har noen godt voksne naboer som har tre barn, to av dem voksne, som bor hjemme. Problemet mitt med dem er at de bråker. Barna fester 3-4 ganger i uka og bråker til langt ut på natt. De spiller høy musikk, roper ute og kjører forbi med biler som har anlegg kraftige nok til å riste hele huset mitt. Jeg lurer på om noen har kontroll på hva slags regler som gjelder for dette? De kan vel ikke bråke som de vil bare fordi de befinner seg på sin egen eiendom? Jeg synes også det er verdt å merke seg at et av dem er mindreårig og drikker åpenlyst. Et eksempel fra denne uka (nå har barna faktisk ikke bråket spesielt siden, men det burde starte igjen i kveld - bare en dag igjen til helg..): Natt til mandag la jeg meg klokken tolv fordi jeg skulle opp tidlig på jobb. Da hadde de allerede begynt å feste. Jeg lå våken til klokken 02.30, da gikk jeg ut og spurte om de kunne gå å bråke et annet sted. Ingen svar, men en av gjestene ropte noe sånt som 'jævla polakk' etter at jeg lukket døren.. Det bor noen polakker et hus nedenfor så jeg synes det er respektløst å bruke et slikt språk selv om det ikke stemte for meg. La meg igjen. Sist jeg så på klokken så var den 04.30 - de har absolutt ingen respekt for andre mennesker. De fortsatte å bråke, men jeg klarte endelig å koble det ut og sovne.. for hele to og en halv time. Husker ikke hvilken dag dette var, men jeg våknet klokken 06.30 en annen morgen fordi de kom hjem, og selvfølgelig innebærte dette roping og høy musikk. Jeg må også legge til at jeg har et sju måneder gammelt barn i hus som også våkner av bråket. Kan jeg ringe politiet neste gang de bråker og fortelle om situasjonen? Det skal vel ikke være nødvendig å ringe nødnummeret for noe sånt. Kan jeg levere en skriftlig klage hos politistasjonen? Anonym poster: d8fb87155b9760ff26eef3c578337b5a
Gjest Doh Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 Ring politiet neste gang ja. De kan konfiskere anlegget om dette gjentar seg mange ganger, og de kan pålegge gjestene å fjerne seg fra stedet. Ring hver gang de bråker så blir de nok lei. Fortell også at det blir servert alkohol til mindreårige. Og en ting; ikke ring nødnummeret. Ring 02800 1
Patton Skrevet 19. juli 2012 #3 Skrevet 19. juli 2012 (endret) Straffeloven: § 350. Den som ved slagsmål, støy eller annen utilbørlig atferd forstyrrer a) den alminnelige fred og orden, b) den lovlige ferdsel, c) omgivelsenes nattero eller d) omgivelsene på et sted hvor han uberettiget forblir tross pålegg om å fjerne seg, straffes med bøter eller fengsel inntil to måneder. På samme måte straffes den som i selvforskyldt rus forulemper eller volder fare for andre. Medvirkning straffes på samme måte. I tillegg har man gjerne kommunale forskrifter eller politivedtekter lokalt som regulerer dette nærmere. I Oslo Kommune står det i politivedtektene at: § 2-1. Ro og orden på offentlig sted På eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted må ingen delta i oppløp, sammenstimling, støy eller bråk som forstyrrer den alminnelige ro og orden. Enhver som ferdes på eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted plikter å overholde nattero etter kl. 23.00 og til kl. 06.00. Endret 19. juli 2012 av Patton
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå