Gå til innhold

Pynting i kirken

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

dere som har kommet så langt i planleggingen at dere har tenkt på kirkepynt....

Har dere tenkt på å dele dette med de som skal gifte seg samme dag? Hvis noen skal gifte seg timen før dere er det søren ikke mye tid dere får til å pynte hvis dere ikke samarbeider.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ikke pynte kirken så jeg håper inderlig at de som skal gifte seg etter oss ikke vil det heller. Er ikke lange tiden å pynte på mellom 1330 og 1500.. Ellers er det endel blomster svigermor ikke tåler, så om de absolutt skal pynte så må jeg spørre pent om de kan holde seg unna disse, ellers kan ikke hun være med i kirken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kirken vår bare tar en vielse, håper i allefall det! Mamma og en venninne av henne skal pynte! Blir det flere vielser, så samarbeider vi med de som er før/etter oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke pynte kirken, tipper at vi er de eneste i kirken den dagen også (er det foreløpig hvertfall) hvis ikke tar vi den pynten vi eventuelt får. Kan noen virkelig bestemme at de skal pynte så da må vi bare være med? Blir ikke det det samme som at vi nekter noen å pynte? Vanskelig det der.

Vi kommer ikke til å nekte noen å pynte, men tenkte på de med allergier. Man kan jo ikke forvente å få pynte hvis f.eks. bruden i vielsen før er superallergisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke pynte kirken, tipper at vi er de eneste i kirken den dagen også (er det foreløpig hvertfall) hvis ikke tar vi den pynten vi eventuelt får. Kan noen virkelig bestemme at de skal pynte så da må vi bare være med? Blir ikke det det samme som at vi nekter noen å pynte? Vanskelig det der.

Vi kommer ikke til å nekte noen å pynte, men tenkte på de med allergier. Man kan jo ikke forvente å få pynte hvis f.eks. bruden i vielsen før er superallergisk.

Det hadde vært skikkelig dårlig gjort det (å pynte om bruden var allergisk altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er naturlig og planlegge sammen med de som skal vie seg samme dagen. I mitt tilfelle er det 3 vielser denne dagen, og jeg er sist ute. Regner med at de er på informasjonsmøte i kirken, når vi skal på dette, og at vi kan utveksle tlf.nr etc da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener vi ikke trenger så mye pynt i kirken, bare et par blomsterbuketter, men svigermor og min kjæres søster er ikke enige, så de har bedt om å få pynte. De vil bla at vi skal gå på hvite laken (tepper) som er pyntet med blomster på siden siste veien opp til alteret. Jeg har sagt de kan få lov til dette.

Nå har vi imidlertid fått vite at svigerinna mi skal ha barn 3 uker før vi skal gifte oss, så da regner jeg ikke med at hun orker å pynte så mye, så da blir det kanskje enkelt (slik jeg helst vil ha det) allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er naturlig og planlegge sammen med de som skal vie seg samme dagen. I mitt tilfelle er det 3 vielser denne dagen' date=' og jeg er sist ute. Regner med at de er på informasjonsmøte i kirken, når vi skal på dette, og at vi kan utveksle tlf.nr etc da![/quote']

Og at man spleiser selvfølgelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntill igår hadde jeg ingen planer om å pynte kirken, men blomsterdekoratøren vi var hos sa att man pyntet kirken ofte som en takk for lånet til kirken, og blomstene ble værende da til gudstjenesten neste dag. Vil jo ikke att gudstjenesten dagen etter skal være blomsterløs, og siden vi er de eneste som gifter oss den dagen, så blir det blomster der og. Men vi kommer kun til å ha blomster oppe ved alteret og i trappen, og ikke nedover midtgangen!Det blir kjempefint!

Hvorfor vi er de eneste den dagen, er fordi kirken egentlig var stengt pga att alle prestene skulle på presteseminar! :ler: , men de hadde lovet bort kirken til oss før de visste om seminaret, så de holder den oppe kun for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er veldig generøs da som betaler 4000 for at det skal være blomster på gudstjenesten neste da. :-) Selv, er jeg nok litt mer gjerrig der.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke pynte kirken, er nok de eneste som skal gifte oss den dagen og.

Jeg vil ikke pynte kirken fordi den er utrolig pen, og jeg føler at å pynte i kirka, vil bare ødelegge alle utsmykkingene som er i kirka.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener dere at man skal være med å betale hvis noen som vier seg før dere vil pynte' date=' men dere ikke vil?[/quote']

Det tror ikke jeg at jeg gidder. Om det blir spørsmål om pynting så sier jeg bare at jeg ikke ønsker å pynte kirken, og spør om de kan holde seg unna de blomstene svigermor ikke tåler..

Det er vel ikke vanlig å betale for pynt man ikke ønsker vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere at man skal være med å betale hvis noen som vier seg før dere vil pynte' date=' men dere ikke vil?[/quote']

Er i utgangspunktet enig med deg, men ville nok betalt allikevel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde sagt nei til å betale. Vi ønsker virkelig ikke pynt. Ikke fordi det koster penger, men fordi kirken er så nydelig i seg selv. Vi velger altså bevisst å ikke pynte og da nekter jeg å betale for at de før oss på en måte ødelegger våre planer. Klarer ikke helt å forklare meg ordentlig her nå men :ler: Tror uansett ikke det blir noen problemstilling for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror jeg hadde sagt nei til å betale. Vi ønsker virkelig ikke pynt. Ikke fordi det koster penger' date=' men fordi kirken er så nydelig i seg selv. Vi velger altså bevisst å ikke pynte og da nekter jeg å betale for at de før oss på en måte ødelegger våre planer. Klarer ikke helt å forklare meg ordentlig her nå men :ler: Tror uansett ikke det blir noen problemstilling for oss.[/quote']

Det samme føler jeg, jeg tror nesten jeg blir litt lei med om de skal pynte kirken. Men, mulig jeg spleiser for å få være med å bestemme pynten da. Jeg ønsker ikke rosa roser feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med deg... De har jo heller ingen rett til å få pyntet kirken til egen vielse før dere gifter dere, det er dere som er først ute... Hva de løper rundt der inne og gjør når dere står på trappa er en annen sak..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med deg... De har jo heller ingen rett til å få pyntet kirken til egen vielse før dere gifter dere' date=' det er dere som er først ute... Hva de løper rundt der inne og gjør når dere står på trappa er en annen sak..... :ler:[/quote']

Er ikke det litt slemt da? Jeg ønsker virkelig ingen pynt, men jeg kan jo ikke være så kjip, eller kan jeg det? Hmmm, djevelens røde horn kommer til syne :evil: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...