Lærerinna Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Vi skal til Pescara i sommer, og jeg lurer på om noen har noen fine tips om stedet eller ting å gjøre. Lurer også på om noen vet om man må betale for å være på stranda - ser på et av hotellene at gjestene får rabatt på stranden hotellet ligger ved. Har aldri vært i Italia før, og lurer på om dette er vanlig? Noen som har vært her?
Karmosin Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 Jeg har ikke vært i Pescara, men andre steder i Italia. Det er vanlig overalt jeg har vært i varmere strøk å betale litt for solsenger og parasoll, men i Italia har jeg vært utsatt for å betale MYE. Noen jeg kjenner ble tatt veldig på solsenga (knis) da de skulle betale og regnet med en 10-15 euro, men ble avkrevd nesten 50 og fikk et lite badehus med i dealen. I resten av Syden-land er det ikke vanlig å betale hvis man bare vil legge seg på eget håndkle rett på sanda, men i Italia er det ikke uvanlig at det ikke er lov. Det finnes egne gratisstrender helt uten solsenger og strandbarer og sånt. Jeg har også hørt at i Italia er det vanlig at ferierende familier leier solsenger for uker i slengen, så man må spørre om hvor det er ledig når man kommer til stranda og skal finne seg en plass. Med forbehold om at jeg sier gale ting. Italia er ikke et strand-land jeg er kjempegodt kjent med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå