KaDust Skrevet 18. juli 2012 #1 Skrevet 18. juli 2012 Okey, jeg er maksimalt solbrent blitt og lurer på om dere har noen legende tips? Har smurt meg ihjel med aftersun og har lagt kalde ting på områdene. Men er det noe mer man kan gjøre for at det skal bli bedre eller må jeg bare vente på at det skal lege seg selv sakte men sikkert? Det er så forbanna vondt!
skruf Skrevet 18. juli 2012 #2 Skrevet 18. juli 2012 Off! Du har min største sympati! Men; prøv med yoghurt! Fungerer fjell på solbrenthet! Helst yoghurt naturell.... Da jeg var i Uganda så ble hun jeg delte rom med skikkelig solbrent, og de som jobbet på gjestehuset fant frem yoghurt. Hun smurte seg med jevne mellomrom og neste dag var hun mye bedre:-) Ellers så er det bare å sitte i skyggen til det begynner å gi seg, og bruk høy faktor! Og ikke pill når du begynner å flasse av!
KaDust Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2012 Joghurt har jeg ikke, spist opp alt. haha. Kanskje det har samme effet om jeg smører jevnlig idag med after sun? Har vært inne og holdt meg her siden jeg fant ut at jeg var solbrent, og nei! Jeg skal ikke pille! Uff, det gjør så sinnsykt vondt å være solbrent
skruf Skrevet 18. juli 2012 #4 Skrevet 18. juli 2012 Joghurt har jeg ikke, spist opp alt. haha. Kanskje det har samme effet om jeg smører jevnlig idag med after sun? Har vært inne og holdt meg her siden jeg fant ut at jeg var solbrent, og nei! Jeg skal ikke pille! Uff, det gjør så sinnsykt vondt å være solbrent Kalde omslag kan hjelpe! Har du aloe vera da? Bedre enn after sun... God bedring da, ikke kjekt å være solbrent!
Zakuro Skrevet 18. juli 2012 #5 Skrevet 18. juli 2012 (endret) Piz Bruin solkrem:) Funker faktisk bedre enn aloe på meg. Hjelper både på kløen og rødheten går raskere vekk. Endret 18. juli 2012 av Zakuro
KaDust Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2012 Takk for tips! Aloe vera har jeg hjemme, skal hjem i morgen. Legger meg nå og håper jeg våkner til bedre tilstand! Piz buin er solkremen jeg brukte idag, så kanskje det hjalp litt
Gjest Littleangel66 Skrevet 18. juli 2012 #7 Skrevet 18. juli 2012 Aloe vera funker fjell!! Er det beste mot solbrenthet! Snakker ut ifra erfaring.. God bedring!
lotus- Skrevet 18. juli 2012 #8 Skrevet 18. juli 2012 Ta en kald dusj, eller et kald vått håndkle over der du er solbrent så vil det kjøle ned solbrentheten og da gjør det ikke så vondt, ellers burde du bare fortsette å smøre deg. God bedring, vet hvor vondt det er
Minya Skrevet 18. juli 2012 #9 Skrevet 18. juli 2012 Aloe Vera, yoghurt naturell og evt branngelé til brannsår. Har du ingen av delene, kan du bruke en veldig myk klut med kjølig vann for å lindre det verste, du kan også ta en litt kald dusj, men pass på at du ikke får for kaldt vann på kroppen, da det i verste fall kan forårsake nedkjøling og frostskader.
Nora90 Skrevet 18. juli 2012 #10 Skrevet 18. juli 2012 Du bør egentlig ikke bruke aloe vera fordi det tørker ut huden. Det beste er bare å smøre på aftersun og unngå stramme og stive klær
Honnikorn Skrevet 18. juli 2012 #11 Skrevet 18. juli 2012 Eller du kan bruke frisk tomat, selv om det høres litt rart ut. Tilfører huden fuktighet.
KaDust Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 19. juli 2012 Takk for alle tips igjen! Det er litt begrenset hva jeg har tilgjengelig nå, for er på sommerhytta og her lever jeg ganske enkelt! Men skal hjem idag og da blir det aloevera, joghurt naturell og hva enn dere harlistet opp innen jeg er hjemme! Er tydelig at jeg er skikkelig brent, og at det er på store deler av kroppen for jeg måtte smøre meg hver andre time i natt for å overleve natten, og rundt 8tiden etter mine fjerde eller femte smøring måtte jeg så innmari på dø at jeg beveget meg mot ytterdøren. Noen minutter etterpå våknet jeg på en haug av sko og mamma stod over meg, jeg hadde visst besvimt. Uff! Men håper det verste er over etter denne natten selvom jeg fortsatt sitter i store smerter.
skruf Skrevet 19. juli 2012 #13 Skrevet 19. juli 2012 Takk for alle tips igjen! Det er litt begrenset hva jeg har tilgjengelig nå, for er på sommerhytta og her lever jeg ganske enkelt! Men skal hjem idag og da blir det aloevera, joghurt naturell og hva enn dere harlistet opp innen jeg er hjemme! Er tydelig at jeg er skikkelig brent, og at det er på store deler av kroppen for jeg måtte smøre meg hver andre time i natt for å overleve natten, og rundt 8tiden etter mine fjerde eller femte smøring måtte jeg så innmari på dø at jeg beveget meg mot ytterdøren. Noen minutter etterpå våknet jeg på en haug av sko og mamma stod over meg, jeg hadde visst besvimt. Uff! Men håper det verste er over etter denne natten selvom jeg fortsatt sitter i store smerter. Stakkars! Du må huske å drikke mye vann når du er så solbrent som du er! Tror jeg ville prøvd med yoghurt naturell først egentlig.. Husker en gang vi var på restaurant på Kreta, da var det en liten gutt der som var vanvittig solbrent, han hylte og skrek av smerte. Foreldrene hadde på aloe vera, men en kelner kom og ga de yoghurt, og da roet han seg. Så tydelig at det lindret. God bedring! (og husk høy faktor neste gang;-))
KaDust Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 19. juli 2012 Takk jeg skjønner egentlig ingenting for jeg smurte meg godt med 15 i faktor! Og i juni holdt det med 6 uten at jeg ble Solbrent! Men men, får gå til innkjøp av 50 til neste gang
KaDust Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #15 Skrevet 19. juli 2012 Stakkars! Du må huske å drikke mye vann når du er så solbrent som du er! Tror jeg ville prøvd med yoghurt naturell først egentlig.. Husker en gang vi var på restaurant på Kreta, da var det en liten gutt der som var vanvittig solbrent, han hylte og skrek av smerte. Foreldrene hadde på aloe vera, men en kelner kom og ga de yoghurt, og da roet han seg. Så tydelig at det lindret. God bedring! (og husk høy faktor neste gang;-)) Den joghurt naturellen, skal jeg vaske den av meg eller trekkes den inn etterhvert?
skruf Skrevet 19. juli 2012 #16 Skrevet 19. juli 2012 Den joghurt naturellen, skal jeg vaske den av meg eller trekkes den inn etterhvert? Den trekker seg inn i huden, så la den være på ei stund! Men du må dusje etter ei stund da, hvis ikke blir det litt surlukt...
KaDust Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #17 Skrevet 19. juli 2012 Det har vært på en stund nå, men klumper seg skikkelig skjønner du får vente litt til da, må uansett dusje det av før vi får besøk halv ni idag
skruf Skrevet 19. juli 2012 #18 Skrevet 19. juli 2012 Det har vært på en stund nå, men klumper seg skikkelig skjønner du får vente litt til da, må uansett dusje det av før vi får besøk halv ni idag Dusj det av om ei stund, og smør deg inn med en god fuktighetskrem:-) Mange bodylotioner har aloe vera i seg, bl.a en fra Eos. Det er viktig med fuktighet på så solbrent hud!
KaDust Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #19 Skrevet 19. juli 2012 Uff, jeg blir så motløs når ingenting gjør det bedre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå