Gå til innhold

Kontakte noen via facebook


Seejer

Anbefalte innlegg

Det går heeeeeelt fint. Så lenge du er ærlig om hvorfor du kontaktet henne.

Han fyren min sa bare: "Jeg synes du så koselig ut :) "

Og det har gått fint med oss :)

Anonym poster: 8861f18f481167a9fa13a0287e7de10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man har spørt noen om dem kjenner en person, og dem sier dem gjør og gir navn, er det feil da å søke opp vedkommende på facebook og sende en melding det og si hvordan man fikk navnet osv. Og fra der prøve å "førte" videre. Eller er det kun creepy?

Det kommer egentlig litt an på hvordan du er som person. Jeg fikk en slik melding fra en kar da jeg var 17-18 år på facebok. Han var vel 25 år om jeg husker riktig. Utseendemessig var han boler med farget hår og bling i øret + masse solarium. På alle bildene på facebook hang han på 18 års utesteder, avbildet med blonde jenter på min alder i miniatyrkjoler, push-up og trutemunn. Han sa bare at han syntes jeg så veldig søt og hyggelig ut og spurte om vi kunne ta en kaffe en dag. Det hendte altså ikke. (jeg er langt fra noen blond minikjole jente bare så det er sagt :) )

Om han hadde sett relativt normal ut så kan det godt hende jeg hadde snakket mer med han og kanskje blitt med på kaffen etterhvert om vi hadde en god tone :) men du trenger ikke fortelle hvordan du fikk navnet, bare si som i posten over meg :)

Men bare husk at når du skriver melding til en person du ikke kjenner på facebook så kommer ikke meldingen i vanlig innboks, men i en slik annen underkategori, altså kan det være vanskelig å se. Jeg har plutselig hatt meldinger der fra mange måneder tilbake. Et halvt år faktisk en gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer egentlig litt an på hvordan du er som person. Jeg fikk en slik melding fra en kar da jeg var 17-18 år på facebok. Han var vel 25 år om jeg husker riktig. Utseendemessig var han boler med farget hår og bling i øret + masse solarium. På alle bildene på facebook hang han på 18 års utesteder, avbildet med blonde jenter på min alder i miniatyrkjoler, push-up og trutemunn. Han sa bare at han syntes jeg så veldig søt og hyggelig ut og spurte om vi kunne ta en kaffe en dag. Det hendte altså ikke. (jeg er langt fra noen blond minikjole jente bare så det er sagt :) )

Om han hadde sett relativt normal ut så kan det godt hende jeg hadde snakket mer med han og kanskje blitt med på kaffen etterhvert om vi hadde en god tone :) men du trenger ikke fortelle hvordan du fikk navnet, bare si som i posten over meg :)

Men bare husk at når du skriver melding til en person du ikke kjenner på facebook så kommer ikke meldingen i vanlig innboks, men i en slik annen underkategori, altså kan det være vanskelig å se. Jeg har plutselig hatt meldinger der fra mange måneder tilbake. Et halvt år faktisk en gang også.

Oi, nå måtte jeg sjekke, og jeg hadde jo faktisk fått mange mail av folk! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har funnet noen som var på samme sted som meg på ferie (hotel), men fikk ikke snakket med vedkommende der, da vi forsvann i forskjellige busser.

Fant personen på facebook, blir det dumt å kontakte vedkommende? kan det oppfattes som stalking? Har ikke mulighet å sende melding der, kun friend knappen er tilgjengelig.

Jeg jobbet i kassa på en bensinstasjon, og der møtte jeg mannen min. Vi snakket i 15 minutter, maks, og fant ut at vi hadde gått på samme videregående. Senere tok jeg kontakt på facebook (etter mye om og men), og idag er vi gift og har en flott datter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke en slik solariumbrun boler, helt "vanlig" vil jeg si :romeo:

Denne jenta er samme som jeg har postet om i et annet forum som jobber på restaurant, men jeg synest det er så innmari vanskelig å begynne å spørre mer der når det er kollegaer og kunder rundt som hører, er jo ganske nervevrekking... Så dere mener at å si "hei, jeg har snakket litt med deg på restauranten osv.." er ok på facebook, eller kan det virke dumt? Og det met at mld havner i en undermappa kan jo bli dumt da jeg kan tro hun ikke vil svare eller ikke ser den, jeg har selv sett noe mld der no fra flere år tilbake som jeg ikke har sett før... :blomst: Men å si noe mer der hun jobber veger mest, men det er visst vanskeligere enn å lage en romrakett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kalia

Jeg er ikke en slik solariumbrun boler, helt "vanlig" vil jeg si :romeo:

Denne jenta er samme som jeg har postet om i et annet forum som jobber på restaurant, men jeg synest det er så innmari vanskelig å begynne å spørre mer der når det er kollegaer og kunder rundt som hører, er jo ganske nervevrekking... Så dere mener at å si "hei, jeg har snakket litt med deg på restauranten osv.." er ok på facebook, eller kan det virke dumt? Og det met at mld havner i en undermappa kan jo bli dumt da jeg kan tro hun ikke vil svare eller ikke ser den, jeg har selv sett noe mld der no fra flere år tilbake som jeg ikke har sett før... :blomst: Men å si noe mer der hun jobber veger mest, men det er visst vanskeligere enn å lage en romrakett

Det er egentlig litt vanskelig å svare på. Å sende henne en slik melding på facebook vil ikke skape interesse fra hennes side, men fungerer om hun alt er interessert i deg. Om du ser henne jevnlig på denne restauranten syntes jeg heller du burde flørte med henne og skape en spenning mellom dere. Om du ikke tør å ta noe mer initiativ på selv restauranten, som jeg veldig godt forstår om du er der med ansatte, og du derfor bestemmer deg for å sende melding til henne, så vil som sagt dette bare fungere (i de fleste tilfeller, finnes så klart unntak) om jenta alt er interessert i deg :)

En annen ide kunne jo hvert å gi henne nummeret ditt eller noe slikt på selve restauranten, altså ikke ved bordet dere sitter ved, men prøvd å fått henne litt vekk. Aller beste ville jo vært å fått nummeret hennes da, slik at det er du som tar kontakt. Men her er det også viktig å være selvsikker og skape en tiltrekning slik at hun faktisk har lyst til å møte deg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er egentlig litt vanskelig å svare på. Å sende henne en slik melding på facebook vil ikke skape interesse fra hennes side, men fungerer om hun alt er interessert i deg. Om du ser henne jevnlig på denne restauranten syntes jeg heller du burde flørte med henne og skape en spenning mellom dere. Om du ikke tør å ta noe mer initiativ på selv restauranten, som jeg veldig godt forstår om du er der med ansatte, og du derfor bestemmer deg for å sende melding til henne, så vil som sagt dette bare fungere (i de fleste tilfeller, finnes så klart unntak) om jenta alt er interessert i deg :)

En annen ide kunne jo hvert å gi henne nummeret ditt eller noe slikt på selve restauranten, altså ikke ved bordet dere sitter ved, men prøvd å fått henne litt vekk. Aller beste ville jo vært å fått nummeret hennes da, slik at det er du som tar kontakt. Men her er det også viktig å være selvsikker og skape en tiltrekning slik at hun faktisk har lyst til å møte deg igjen.

This.

Om du ikke greier å snakke med henne i det virkelige liv, så vil du ikke skape noe tiltrekning ved å være James Bond gjennom Facebook. Unntaket er som sagt om hun alt liker deg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun er interessert, men tror venter med noe facebook som "siste utvei", tror jeg får kjøre james bond i det virkelige liv først og se om jeg får en sjanse til å snakke noe mer :fnise: . Jeg har også gått på byen for å se om vedkommende er å møte uten å møte henne.

takk for interessen dere viser :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får ikke slik "rød" melding at man har fått melding på facebook når sender til noen som ikke er venn, er jo helt håpløst, ingen som ser det :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

This.

Om du ikke greier å snakke med henne i det virkelige liv, så vil du ikke skape noe tiltrekning ved å være James Bond gjennom Facebook. Unntaket er som sagt om hun alt liker deg.

:)

Når venneforespørsel ble godtatt er det da ok å sende melding og spørre om man vil finne på noe og gi et lite flørte kompliment? eller blir det for mye? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når venneforespørsel ble godtatt er det da ok å sende melding og spørre om man vil finne på noe og gi et lite flørte kompliment? eller blir det for mye? :blomst:

Det er vel merkeligere å legge henne til som venn og ikke gjøre noe?

Men jeg tror det kan være lurt å begynne med en samtale og ikke la det være det første spørsmålet du stiller henne.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel merkeligere å legge henne til som venn og ikke gjøre noe?

Men jeg tror det kan være lurt å begynne med en samtale og ikke la det være det første spørsmålet du stiller henne.

:)

jeg har allerede spørt.... bare skrev noe og det ble det, håper det ikke var for "rett på sak" :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har allerede spørt.... bare skrev noe og det ble det, håper det ikke var for "rett på sak" :gravid:

Då får vi bare krysse fingrene for deg da!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treger forslag og råd

Jeg vet vedkommende er interessert har hørt det fra andre som har blitt fortalt det

Hun ble venn på facebook, jeg har småflørtet der hun jobber. Men hva kan være fint å skrive i en mld på facebook for å få noe kommunikasjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kalia

Blir vanskelig å gi noen konkrete tips til hva du kan skrive da jeg bare pleier å snakke i vei uten egentlig å tenke så mye. Spør henne om ting du lurer på angående henne, men ikke for mye slik at det føles som et intervju, du kan tulle og flørte litt med henne. Jeg syntes egentlig det blir litt feil å skulle si noe konkret du skal snakke med henne om, hva gjør du når det emnet er snakket ut om da?

Om hun er interessert vil hun jo forhåpentligvis ha lyst til å føre samtalen videre selv også, altså at begge både svarer og stiller spørsmål eller åpne svar som er mulig å svare på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer egentlig litt an på hvordan du er som person. Jeg fikk en slik melding fra en kar da jeg var 17-18 år på facebok. Han var vel 25 år om jeg husker riktig. Utseendemessig var han boler med farget hår og bling i øret + masse solarium. På alle bildene på facebook hang han på 18 års utesteder, avbildet med blonde jenter på min alder i miniatyrkjoler, push-up og trutemunn. Han sa bare at han syntes jeg så veldig søt og hyggelig ut og spurte om vi kunne ta en kaffe en dag. Det hendte altså ikke. (jeg er langt fra noen blond minikjole jente bare så det er sagt :) )

Om han hadde sett relativt normal ut så kan det godt hende jeg hadde snakket mer med han og kanskje blitt med på kaffen etterhvert om vi hadde en god tone :) men du trenger ikke fortelle hvordan du fikk navnet, bare si som i posten over meg :)

Men bare husk at når du skriver melding til en person du ikke kjenner på facebook så kommer ikke meldingen i vanlig innboks, men i en slik annen underkategori, altså kan det være vanskelig å se. Jeg har plutselig hatt meldinger der fra mange måneder tilbake. Et halvt år faktisk en gang også.

Hvor finner du disse meldingene da? Underkategorien, hvor finner jeg den? Under de private meldingene?

Anonym poster: b32b5435affb002667b0edc3c6f1db5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kalia

Hvor finner du disse meldingene da? Underkategorien, hvor finner jeg den? Under de private meldingene?

Anonym poster: b32b5435affb002667b0edc3c6f1db5d

Om du trykker på "messages" helt til venstre på siden under det lille bildet av deg selv og navnet ditt så kommer du inn på alle meldingene dine. Etter du har trykket på denne knappen dukker det opp en ny knapp under der du sist trykket, der står det "other", det er der slike meldinger havner :) Jeg er ikke spesielt flink til å forklare ting, så håper det hjalp deg litt i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...