Gå til innhold

Førskolelærerutdanning - erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som studerer eller har studert til å bli førskolelærer? :-) Hvor er/var ditt studiested, og hvordan er/var det? Vil gjerne høre både positive og negative sider, hvor mye arbeid det er, og hvordan dagene/semestrene er lagt opp! :-) Dette er en utdanning jeg sterkt vurderer, men vet lite om...

Anonym poster: 4851405dad232b395690eed885143b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått to år nå, på UIA. Timeplanene har variert mye fra halvår til halvår. Naturfag og fysisk forstring er de fagene som krever mye mtp obligatorisk oppmøte. Praksisperiodene er ganske stressende, må skrive hver dag og det er en del oppgaver å gjøre i fht planlegging av lederdager og aktiviteter. Det er ikke et enkelt studie, en del lesing og man må ofte selv finne ut hva de vil frem til med de ulike emnene (spesielt i ped) men jeg kan absolutt anbefale det. Nå blir det ny studiemodell fra i høst og fagene skal settes sammen på en helt annen måte enn hvordan det har vert til nå, hvordan det vil bli vet jeg ikke.

Du kan se timeplanene ved å gå inn her : http://timeplan.uia.no/swsuiakrh/public/no/default.aspx

og velge FLU 1A, 1B, 1C eller 1D. I timeplanene ligger emnekoder som du kan trykke på for å lese mere om de ulike emnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...