Gå til innhold

"Stikker av" for å gifte seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg har bestemt at hun og samboeren skal stikke av for å gifte seg. Dette skyldes familiesituasjoner som gjør at det er ikke mulig å samle familien. Hans foreldre er skilt og kan ikke treffes uten at det blir krangling. Hennes mor går ikke overens med mora hans.

Hun hadde forslått da ovenfor sin samboer at hun ville gjøre det på denne måten og han var enig. Han ville ikke risikere at ting ble ødelagt, bare pga familie ikke kunne treffes uten at det ble bråk.

Av samme grunn har hun bestemt at det ikke blir noe fest når hun kommer hjem, for da må hun dele det opp i 2 kanskje 3 dager. Det orket dem ikke.

De vennene som står de nærmest, vet om bryllupet. Men de kommer ikke til å kunngjøre noe i avisen på forhånd. Kommer heller til å sette inn et bilde i avisen når de kommer hjem.

Ei annen venninne av henne tok kontakt med meg i dag ang gave. Med den klare beskjeden at hun ikke kom til å gi noen gave, så lenge det ikke ble noe fest. Lurte på hvordan jeg tenkte midt opp i dette. Jeg sa at gaven var kjøpt inn og den blir levert når de kommer hjem. De gifter seg siste helgen i juli.

Synes dere det er feil av meg å gi gave?

Jeg mener det spiller ingen rolle om hvordan de gifter seg, om det er fest eller ikke, i norge eller utlandet, med eller uten kunngjøring først, så lenge de er lykkelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempeflott at du vil gi de en gave til bryllupet og ikke er så smålig at du nekter fordi du ikke får mat i retur.

• Liker 8
Skrevet

Syns det er kjempefint av du jeg. :hoppendeglad:

Ikke lett når familieforholdene ødelegger en så stor dag, så da er det ekstra fint å vite at venner godtar at de gjør det på den måten.

• Liker 1
Skrevet

Vi gjorde det samme, av samme grunner egentlig.

Vi forventet selvsagt ingen gaver, men noen få hadde veldig lyst til å gi - og jeg satte veldig stor pris på det. Men forventet ingenting.

• Liker 1
Skrevet

Så hyggelig at du kjøper gave til brudeparet. De setter sikkert veldig pris på gratulasjon og en liten oppmerksomhet :)

Skrevet

Oj for ei kjip venninne! Jeg hadde også kjøpt gave i dette tilfelle :)

• Liker 1
Skrevet

Om du ønsker å bidra med en liten ting til dem så synes jeg det er helt fint^_^

Jeg tror ikke de forventer at de får noe særlig, og jeg synes ikke det er feil at andre velger å ikke gi noe, men det er dermed heller ikke feil å faktisk gi noe.

Skrevet (endret)

Kjip venninne...

Til gode venner gir jeg gave uavhengig av om de har fest for kun de nærmeste, drar til utlandet, gifter seg i hemmelighet eller hva.

Men vil også presisere at jeg ikke forventet gaver av folk som ikke var bedt da vi giftet oss...;)

Endret av kaprifolen
  • Liker 2
Skrevet

Det synes jeg høres ut som en fantastisk fin måte å vise at du ønsker det beste for de nygifte, som havnet i denne klemmen pga familie :)

Jeg signerer Centrino's innlegg om at det også viser at gode venner bryr seg- selv om jeg heller ikke hadde forventet gaver om jeg gjorde det på denne måten :)

Skrevet

När jag och min man gifte oss var bara närmaste familjen närvarande - de fick vi gaver från så klart, men vi fick ÄVEN gaver av hans tanter, onkler och syskonbarn.

När vi kom hem fick jag några gaver av några av mina vänner. De gjorde en middag, nästan utdrickningslag, och jag fick presenter till mig och mannen.

De oväntade gaverna gladde mig väldigt mycket. Inte för att det var gaver utan för att det visade på att mina väner, och hans tanter/onkler/säskenbarn var glada å våra vägnar och ville gratulera till äktenskapet.

En av mina andra vänner, en jag trodde var väldigt nära mig, skickade endast ett SMS på bröllopsdagen. Inget kort, inget samtal och sedan inte mycket frågor eller uppmärksamhet heller. Det kändes lite "sniket eller snålt". Jag hade blivit mycket gladare för ett standard grattis till brudeparet-kort och kanske en enkel blomma? Det behöver inte vara så mycket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...