Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nå er det på tide å gratulere Syria for seieren over Assads regime! Til tross for brutalitet og grove forbrytelser som ble begått av Assads soldater og taushet og passivitet som er preget verdenssamfunnet, klarter det syriske folk å nå Damaskus. Det er klart tegn på at Assad tapte denne krigen!

Nå vil jeg uttrykke mine gratulasjoner til Syria. Dere viste ekte kjærlighet til landet deres og demokratiet!

Lykke til videre!

Endret av zorra
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nå er det på tide å gratulere Syria for seieren over Assads regime! Til tross for brutalitet og grove forbrytelser som ble begått av Assads soldater og taushet og passivitet som er preget verdenssamfunnet, klarter det syriske folk å nå Damaskus. Det er klart tegn på at Assad tapte denne krigen!

Nå vil jeg uttrykke mine gratulasjoner til Syria. Dere viste ekte kjærlighet til landet deres og demokratiet!

Lykke til videre!

Har du ikke fått med deg at det fortsatt er full borgerkrig i Syria?

De siste dagene har opprørerne/terroristene angrepet hovedstaden Damaskus. Mange mennesker er drept, blant de drepte er syrias forsvarsminister.

Det er mer riktig å sende kondolasjoner til det syriske folket enn gratulasjoner.

Skrevet (endret)

Har du ikke fått med deg at det fortsatt er full borgerkrig i Syria?

De siste dagene har opprørerne/terroristene angrepet hovedstaden Damaskus. Mange mennesker er drept, blant de drepte er syrias forsvarsminister.

Det er mer riktig å sende kondolasjoner til det syriske folket enn gratulasjoner.

Enig at det ennå pågår krigen i Syria, men påenget var at Assad tapte denne krigen. Dvs at om en måned skal Syria bli kvitt dette regimet.

Det som gjelder de drepne så utrykker vi kondolanser og våre medfølelser! Det gjorde vi hele tiden, i ett år nå. Men NÅ kan vi også uttrykke gratulasjoner fordi Syris vinner denne krigen! Det er slutt på Assad regime, på Russland sine ambisjoner og begynnelse på grunnleggende endringer i verden. Demokratiet vinner og vi må bli glade!

Endret av zorra
Skrevet (endret)

Assad søkte tilflukt i byen Latakie http://www.nrk.no/ny...erden/1.8250089

Det er interresant hvor han skal reise derfa: til Moskva eller Tegeran? Uansett, blir han stilt til ansvaret. Jeg sitter med inntrykk av at opposisjonen er i stand til å hente ham fra hvilket som helst område på jorda

Endret av zorra
Skrevet

Jeg forstår ikke at det skal være noe å gledes over her, ikke i det hele tatt. Det er mye å gråte over, blant annet det at det er en borgerkrig i full sving, som kommer til å koste mange liv enda.

Men når den er over, så begynner det VIRKELIGE barbariet, når staten revner og alle som anser seg som berettiget, vil gjøre det de kan, for å gripe makten. Spør syrerne om et år fra nå om de føler seg tryggere, om de har det bedre, eller om de stoler mer på makthaverne enn de gjorde under Assad. Jeg tipper at svaret vil bli avgitt med atskillige flakkende blikk og unnvikende formuleringer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke at det skal være noe å gledes over her, ikke i det hele tatt. Det er mye å gråte over, blant annet det at det er en borgerkrig i full sving, som kommer til å koste mange liv enda.

Men når den er over, så begynner det VIRKELIGE barbariet, når staten revner og alle som anser seg som berettiget, vil gjøre det de kan, for å gripe makten. Spør syrerne om et år fra nå om de føler seg tryggere, om de har det bedre, eller om de stoler mer på makthaverne enn de gjorde under Assad. Jeg tipper at svaret vil bli avgitt med atskillige flakkende blikk og unnvikende formuleringer.

Det som er uforståelig for meg, er det at det ikke var så masse bekymringer fra begynnelsen av folkemordet i Syria. Første månedene var fulle av taushet. Men det var nemlig på dette tidspunktet storskala folkemord. MEN nå når det blir opplagt at Assad taper krigen, så kom bekymringer og uttalelser fra Røde kors. Nei, nå trenger ikke Syria våre bekymringer. De er kommet for sent, Nå klarer de denne kampen selv, og jeg kjønner flere fra Syria som er glad at det kommer slutt på dette regimet. På spørsmålet om hva blir hvis de får verre makt etter Assad, de svarer: "Ønsker velkommet til til og med satan, det viktigste at Assad går av. Selveste satan kan være bedre enn ham"

Endret av zorra
Skrevet

Det som er uforståelig for meg, er det at det ikke var så masse bekymringer fra begynnelsen av folkemordet i Syria. Første månedene var fulle av taushet. Men det var nemlig på dette tidspunktet storskala folkemord. MEN nå når det blir opplagt at Assad taper krigen, så kom bekymringer og uttalelser fra Røde kors. Nei, nå trenger ikke Syria våre bekymringer. De er kommet for sent, Nå klarer de denne kampen selv, og jeg kjønner flere fra Syria som er glad at det kommer slutt på dette regimet. På spørsmålet om hva blir hvis de får verre makt etter Assad, de svarer: "Ønsker velkommet til til og med satan, det viktigste at Assad går av. Selveste satan kan være bedre enn ham"

Det burde ikke være lov å være så naiv. Dette kommer til å munne ut i et blodbad og meget mulig et verre diktatur enn det de nå slåss for å kvitte seg med. Vi har sett det skje ofte nok.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Jeg må innrømme at jeg tok feil da jeg åpnet dette emnet. Det gikk en stund siden det ble opprettet uten at opprørere vant denne krigen. Det er forferdigheter som preger Syria den dag i dag. Men noen endringer har skjedd. Første er det at det viste seg at internasjonale lover er bare skrevne dokumenter uten mulighet til å stoppe en folkemord. At det er politikk som skaper bildet i verden, ikke juss og menneskerettigheter. Så det er Arabiske land som tok ordet mot Assad, men har ikke endret sin politikk og ikke gjorde noe som helst for å stoppe folkemord i Syria. Ren hykleri.

Hellige krigere. Når systemet ikke fungerer og det er klart at noe må gjøres, at barn må beskyttes, dukker opp hellige krigere. I dag i Syria er det muslimer som erklærte sin krig mor regimet, flere kristne og gjøder som støtter deres kamp mot diktaturet. Vi vet ikke om hva utfallet blir i denne krigen, mer sannsynlig at Assad kommer til å bruke kjemisk våpen fordi det er umulig å stanse opprørere. De er mange, hver dag kommer flere og flere til Syria for å delta i krigen.

Endret av zorra
Skrevet

Vil legge fram en video som viser tapperhet til opprørere. De tar vare på hverandre til tross for at det kan være farlig. Her er det en opprører som henter en anne opprører som ble skadet selv om han vet at det er snikskyttere i byen. Opprører blir drept til slutt.

Skrevet

Jeg har ingen ord for dette! Bare må si at jeg er stolt av at det finnes slike folk på jorda!! Som kan ofre sitt liv for andre, menneskehetn og ekte demokratiet!

Skrevet

Jeg har ingen ord for dette! Bare må si at jeg er stolt av at det finnes slike folk på jorda!! Som kan ofre sitt liv for andre, menneskehetn og ekte demokratiet!

Tror jeg venter til støvet har lagt seg før jeg priser det nye syriske demokratiet. Når jeg ser at det ikke er som det egyptiske og det lybiske "demokratiet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...