Gå til innhold

Beste BSU rente

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet om banker med høyest BSU rente? Har sparebank, og så for litt siden at renta på BSU der er 4,45%!! Det er ganske lite. Mener at jeg har sett renter på opptil 7 % elns.

Anonym poster: 94d520c8008e5e5c78febe4d43e18ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som ofte har 7-8% har bare gitt det f.eks første året, eller første gang man oppretter BSU. Jeg synes 4,45% er ganske bra, men det er en del lokalbanker som har høyere. En del av dem har dog krav om at man f.eks må være helkunde, og for å være helkunde må du kanskje være bosatt i kommunen/stedet.

F.eks har Sparebank 1 SMN rente på 8,80, men det hjelper lite når de skriver følgende på sine egne sider:

For deg som ikke har kommet i gang med BSU, gir vi deg en ekstra god start på boligsparingen. Oppretter du BSU i nettbanken gir vi deg dobbel rente på innskuddet du gjør, p.t. 8,8 % (ordinær BSU-rente er 4.4 %). Du får dobbel rente på de første 20.000 kronene du sparer gjennom hele 2012. Deretter vil du motta ordinær rente på hele innskuddet.

Du finner full oversikt her.

Nordea har forøvrig 4,65 i rente, og er vel kanskje høyest av storbankene (utifra det jeg kan se). Selv har jeg DnB med sine 4,45, grunnen til det er at jeg da også kan ha BSU 2.0, og spare ytterligere 30.000 i året med 4,45 i rente.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er BSU 2.0? Er det en skikkelig BSU eller er det bare en høyrentekonto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er BSU 2.0? Er det en skikkelig BSU eller er det bare en høyrentekonto?

Som det står på DnBs sider:

Med BSU 2.0 kan du spare dobbelt så mye. Skattefradraget kan vi ikke gi deg, det er opp til mynighetene å avgjøre om grensen skal endres, men du får den samme gode renta som for vanlig BSU.

Så det blir en slags høyrentekonto, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Skandiabanken får du 4,14% rente, men du får også renter utbetalt hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Skandiabanken får du 4,14% rente, men du får også renter utbetalt hver måned.

Det er riktig at Skandiabanken utbetaler rentene hver måned, men renten på 4,14 % skal være inkludert rentes rente effekten. Renten på BSU i Skandiabanken er ikke bra. De har også dårlig rente på de andre kontoen sine også.

Anonym poster: 7db1579c01ac1dd31409ee9c80a7dea0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Er Nordeas tilbud om BSU det beste? De har 4,65% rente og en høyrentekonto som heter boligsparekonto i tillegg som virker bedre enn BSU 2.0 fra DnB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er jo mange av disse lokale banker som det ikke er bare-bare å bli kunde av, og andre krever også helkundeforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil velge mellom de store bankene - DNB og Nordea fordi jeg må flytte snart pga jobb og derfor blir det ingen problem pga bosted osv. Man kan spare 300 000 i Nordeas boligsparingkonto @ 4,65 sammenlignet med 150 000 @ 4,45 i BSU 2.0 fra DNB!! Dette er i tillegg til 150 000 i normal BSU konto @ 4,65 i Nordea og 4,45 i DNB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil velge mellom de store bankene - DNB og Nordea fordi jeg må flytte snart pga jobb og derfor blir det ingen problem pga bosted osv. Man kan spare 300 000 i Nordeas boligsparingkonto @ 4,65 sammenlignet med 150 000 @ 4,45 i BSU 2.0 fra DNB!! Dette er i tillegg til 150 000 i normal BSU konto @ 4,65 i Nordea og 4,45 i DNB.

Husk at disse rentene kommer til å endres jevnlig. Bankene har en stygg tendens til å lage nye produkter og sette ned rentene på de gamle, og da vil man være låst med et unødvendig lav rente med disse "2.0"-kontoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...