Gå til innhold

Jobb gjennom vikarbyrå


visemor

Anbefalte innlegg

Er det noen som har arbeidet gjennom vikarbyrå her?

Trenger litt info om hvor fort en kan få oppdrag, lønn og generelle arbeidsvilkår....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet gjennom vikarbyrå. Nå begynner det å bli noen år siden jeg meldte meg inn, men mener jeg fikk jobb før det hadde gått to uker.

Lønn og sånt kommer jo helt an på hva slags jobb, utdannelse etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle gjøre et forsøk.

Utdannelse - bach sosiologi, iblanda en del organisasjon og ledelse.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarbyrå er en smart vei inn i arbeidslivet, spesielt med den typen utdannelse som du har.

Selv har jeg en master i statsvitenskap, og jeg fikk en særdeles relevant jobb gjennom vikarbyrå da jeg var ferdig utdannet for 5 år siden.

Jeg fikk jobb gjennom Adecco (som for øvrig etter et halvt år gikk over til fast jobb), men jeg tror at de fleste større vikarbyråer kan ha oppdrag av interesse for deg!

Lykke til :)

Anonym poster: a3c62dc59a86fdff4a0bced3848821ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dytter litt på dette med lønn....Har prata med rådgiver hos et bemanningsbyrå, og det kan se ut om om det er mulig med et vikariat som har noe med utdannelsen å gjøre. Vet at det kommer til å bli spørsmål om lønn, men har ingen ide om hva jeg skal si.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet i ca 6 mnd for Manpower og de ga blaffen i utdannelsen og ansiniteten min. Timelønnen i vikariatet jeg fikk og i enkelte oppdrag lå på 125-135 kr timer. Med min utdannelse har jeg i en vanlig jobb krav på ca 180-190 kr timen. Til og med på en skole hvor jeg fikk vakter som lærer fikk jeg ca 130 kr timen, jeg sa opp Manpower og fikk fortsette på skolen med nesten daglige vakter (mye sykefravær der), og fikk da ca 250 kr timen! Noe som er ca det vanlige i timen lærervikar, med andre ord Manpower tok mellomlegget fra 130 til 250 kr. Manpower skyldte på arbeidsgiverne, men jeg pratet med de på skolen som sa at de betalte Manpower det jeg hadde krav på + gebyrer eller hva de kaller det, så de bestemte ikke hvor mye Manpower ga meg.

Jeg fikk så mye mindre lønn at jeg sleit med å betale regninger og kjøpe mat, er ikke en person med flere hundre tusen i gjeld og shopper veldig lite. Opparbeidet meg mer gjeld pga Manpower så jeg angrer på at jeg begynte å jobbe for de. Prøvde å jobbe mer enn 100% for å få nok kr men sleit meg fort ut. Det var ikke noe poeng i å gå på NAV og be om sosialhjelp fordi de bryr seg ikke om mobilregninger, studielån (ja jeg fikk det utsatt), billån, internett ol. som folk flest har som faste utgifter. Så jeg måtte låne kr. Å leve på dagpenger var mye bedre betalt i mitt tilfelle. Men heldigvis så klarte jeg meg fint med skolelønna så slapp både dagpenger og Manpower.

Aldri mer vikarbyrå på meg! Selv om kanskje andre vikarbyråer betaler bedre, aldri igjen!

Var jeg deg ville jeg heller tatt kontakt med kommunen og spurt om det går an å levere en generell og åpen søknad som de sender rundt til skoler og barnehager, og sykehjem hvis du ønsker. Eller ringt rundt til skoler osv selv. Og ta tilkallingsvakter der du får, og i mellomtiden søke på det som er rettet mot din utdannelse.

Anonym poster: 9733b7016e7cf089bb52c44a0560efd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arbeidet som vikar på skolen her, men etter at de begynte å bruke vikarbyrå!!!!! ble det lite jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærervikar via Manpower og har 368 kri timen. Hvor mye jeg har jobbet har kommet an på hvor disponibel jeg har vært. Har annen jobb i tillegg. Hadde jeg kun hatt Manpower hadde jeg fint klart å tjene til livets opphold.

Anonym poster: 90c041dfa268dc0f9151606286a0ab13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærervikar via Manpower og har 368 kri timen. Hvor mye jeg har jobbet har kommet an på hvor disponibel jeg har vært. Har annen jobb i tillegg. Hadde jeg kun hatt Manpower hadde jeg fint klart å tjene til livets opphold.

Anonym poster: 90c041dfa268dc0f9151606286a0ab13

Hva slags skole er det? Og du har tydeligvis ikke samme Manpower-kontor som jeg hadde. Hadde fint klart å leve på 368 kr timen jeg og. Kan jo si at jeg bor nordpå og her er lønninger ofte lavere enn sørpå, men boligprisene er ca det samme. Har bodd sørpå selv.

Har arbeidet som vikar på skolen her, men etter at de begynte å bruke vikarbyrå!!!!! ble det lite jobb...

Skolen ville slippe å bruke vikarbyrå for å slippe gebyret, skolen sparte penger på å gi meg en egen kontrakt mens jeg tjente mer på det. Det sier jo mye om Manpower :overrasket:

Anonym poster: 9733b7016e7cf089bb52c44a0560efd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gode sjanser til å få seg fast jobb gjennom vikarbyrå. Det er mange som prøver ut kandidater på denne måten for å unngå feilansettelser. Jeg fikk i sin tid en veldig bra jobb i forlagsbransjen etter å ha vært innleid gjennom et vikarbyrå i 6 måneder. Husker ikke helt hva lønna var, men den var til å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærervikar via Manpower og har 368 kri timen. Hvor mye jeg har jobbet har kommet an på hvor disponibel jeg har vært. Har annen jobb i tillegg. Hadde jeg kun hatt Manpower hadde jeg fint klart å tjene til livets opphold.

Anonym poster: 90c041dfa268dc0f9151606286a0ab13

Ser det ble feil med siteringen i forrige svar, prøver på nytt så ingen blir forvirret :P

Hva slags skole er det? Og du har tydeligvis ikke samme Manpower-kontor som jeg hadde. Hadde fint klart å leve på 368 kr timen jeg og. Kan jo si at jeg bor nordpå og her er lønninger ofte lavere enn sørpå, men boligprisene er ca det samme. Har bodd sørpå selv.

Anonym poster: 9733b7016e7cf089bb52c44a0560efd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husk å forhandle opp lønn selv. Manpower, Adecco osv selger deg som en vare. De gir deg ikke mye om du ikke krever det. De fakturerer normalt 400kr+ for selv de mest "lavtlønte" oppdrag (sentralbord, barnehage, postsortering), så det sier seg selv at de da heller vil gi 120enn 200. Du er jo en pengemaskin!

Selv fikk jeg fast jobb gjennom Manpower for fem år siden, og ba om mer lønn etter hvert vikaroppdrag jeg hadde, for da visste jeg at jeg hadde bevis for at jeg var et godt produkt for dem å selge videre.

Å få en femtilapp mer i timen om et oppdrag var mer krevende enn opplyst, tok bare en enkelt telefon til kontaktpersonen min. Alternativet ville jo vært at jeg (pengemaskinen) fant noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...