Gå til innhold

Bo i kollektiv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom inn på det jeg hadde på førstebalg og er kjempeglad for det! :) Det jer er litt usikker på er bosituasjonen. Har funnet ut at jeg vil bo i kollektiv, da dette er billigere. Jeg flytter til en ny by og kjenner ingen der. Jeg har funnet et par annonser som virker interessante. I to av dem virker det som om det er venner/folk som har bodd sammen tidligere og søker en til. Type skriv litt om deg selv, så tar vi kontakt. Jeg er en sosial person, men er avhenig av min space. Har også slitt med depresjon tidligere og er redd for at dette skal skje igjen, spesielt hvis jeg bor i kollektiv (ikke akkurat drømmesituasjon med mennesker rundt en da). Det jeg lurer på er om noen vil fortelle litt om hvordan det er å bo i kollektiv? Jeg har gått folkehøgskole, så har jo en smakebit på hvordan det er å bo tett inn på andre, men vil gjerne høre andres erfaringer.

Anonym poster: 6f29a9ceaf442404a220d347eb817bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom inn på det jeg hadde på førstebalg og er kjempeglad for det! :) Det jer er litt usikker på er bosituasjonen. Har funnet ut at jeg vil bo i kollektiv, da dette er billigere. Jeg flytter til en ny by og kjenner ingen der. Jeg har funnet et par annonser som virker interessante. I to av dem virker det som om det er venner/folk som har bodd sammen tidligere og søker en til. Type skriv litt om deg selv, så tar vi kontakt. Jeg er en sosial person, men er avhenig av min space. Har også slitt med depresjon tidligere og er redd for at dette skal skje igjen, spesielt hvis jeg bor i kollektiv (ikke akkurat drømmesituasjon med mennesker rundt en da). Det jeg lurer på er om noen vil fortelle litt om hvordan det er å bo i kollektiv? Jeg har gått folkehøgskole, så har jo en smakebit på hvordan det er å bo tett inn på andre, men vil gjerne høre andres erfaringer.

Anonym poster: 6f29a9ceaf442404a220d347eb817bc1

Jeg har bodd i kollektiv. Så lenge du bor med noen du trives med tror jeg det er mye bedre å bo i kollektiv enn for eksempel alene, for du slipper å føle deg ensom. Men likevel er alle selvstendige individer, og man krever ikke så mye av hverandre. Da jeg flyttet dro jeg på mange visninger i byen jeg flyttet til på en og samme dag, og endte opp med flere tilbud. Valgte det hvor jeg syntes beboerne virket hyggeligst, og angret aldri på det :) Fordelen med å bo i kollektiv er at du har mulighet til å trekke deg litt tilbake (noe alle gjorde i mitt kollektiv), men du er fremdeles ikke alene, og man kan planlegge ulike hyggekvelder etc. Veldig fint når man er i en ny by :) Anbefaler å ikke bo med altfor mange, 2 andre passet godt for min del. Kollektiv er også en perfekt måte å få nye venner på. De jeg bodde med viste meg mye av byen jeg flyttet til :)

Anonym poster: e519896a93433d94f3b8ddb194a45225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Å bo i kollektiv kan være veldig fint selv om man trenger litt egentid. Da hjelper det at du vet at de du bor med for eksempel tilbringer litt tid på skole/jobb/trening etc., og er litt rolige av seg. Også er det viktig å ha ok kjemi med de du bor med, da blir det lettere å bli enig om husregeler m.m.

Så lenge du har et rom du trives på vil du jo kunne trekke deg tilbake dit for litt fred og ro.

Anbefaler forøvrig om du kontakter noen å spørre rett ut om hvordan de ser for seg å ha det mtp festing ol., og min erfaring er at det er triveligere å ha det litt vel rolig hjemme og feste hos andre enn å ha litt mye fest hos seg, selv om det er moro. Det er uansett greit å vite hva alle tenker om det på forhånd, så blir ikke en sur fordi han ikke får ha nachspiel både torsdag og fredag, mens en annen er snurt fordi hun jobber tidlig både lørdag og søndag og vil ha det stille etter kl 21, litt satt på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...