Gå til innhold

Forhandle om lønn i ny jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne i ny jobb og har skrevet under kontrakten og har godtatt lønnen, men nå viser det seg at lønnstrinnet mitt i min gamle jobb er høyere enn jeg trodde.

Har vært i permisjon og ingen har fortalt at jeg har økt lønn, og ja det er nok sløvt av meg å ikke ha sjekket det før, men har hele tiden gått med en magefølelse av at jeg bør prøve å forhandle om litt høyere lønn.

Jeg vil jo veldig gjerne ha denne jobben, men ønsker jo å tjene hvert fall like mye og litt til enn det jeg hadde på gamlejobben min. Er det mulig å prøve å forhandle om ny lønn før jeg begynner og evt hvordan går jeg fram og hva ville dere sagt? Ville dere fremmet lønnsønsket på e-post. Og hvis de ikke vil ettergi ønsket, kan de si at de ikke vil ansette deg likevel da?

Takker for svar!

Anonym poster: 8b09af063e6eda71653758bfa354bdf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ingen rettigheter om å få like bra eller høyere lønn enn hva du hadde før, men om du er organisert eller det er en jobb i staten og det er samme type jobb du har hatt før har du krav på å bli redusert maksimum 1 trinn.

Du kan spørre om høyere lønn når som helst, de kan ikke gi deg sparken for å spørre om høyere lønn (selv om du er på prøvetid). Men siden du har skrevet under kontrakten er det fint lite som kan stoppe sjefen din i å si nei (med mindre det konflikter det jeg sa i første avsnitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...