Gå til innhold

Billigst skolestæsj!


Tropic

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå som man endelig har fått svar på søknad om utdanning kan man starte innkjøp av skolestæsj! Det jeg lurer på i den forbindelse er hvor det er billigst. Det jeg tenker å kjøpe er permer, penner, mappe, penal ol. Hvor er det billigst? Er staples billig eller er de dyre? Hva med Tapir (NTNU)? Bor i Trheim. Kom med tips om hvor jeg bør dra!

For dere som ikke bor i Trheim, kan denne tråden også brukes til å informere hvor det er billigst å kjøpe slikt i andre byer :) Tips om alt rundt skolestæsj er altså lov i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror egentlig det varierer litt fra produkt til produkt. Men feks. trykkblyanter og penner har jeg kjøpt på Staples, og det var en del biligere enn vanlige bokhandlere og studentbokhandelen! Andre ting som feks fargeblyanter er derimot min lokale studentbokhandel ganske billig på. Skriveblokker pleier de vel å ha tilbud på med 5-pakning for 69,- eller hva det er; dette har jeg sett både på Akademika (som vel eier Tapir nå?) og på Akademisk Kvarter ved UiT (tror jeg), så jeg tipper det er ganske standard pris. Selv har jeg gått over til å bruke vanlige, helt blanke/hvite ark som kan kjøpes 500stk i én pakke for sånn 49,- eller rett og slett fås på universitetet. Synes notatene blir penest med slike ark, de helt hvite arkene i blokkene er som regel tynnere og litt "misfarget"/grå (og jeg går på et studium hvor ikke alt nødvendigvis passer inn på linjerte eller rutete ark; type formler, figurer/tegninger).

Hvis du har tid til det, så vil jeg anbefale å dra rundt på litt forskjellige butikker og se. Kjøpe stæsj er gøy happy.png

Anonym poster: 64d34c4db6b45ec621157ee564b1549b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på NTNU, gleder meg så mye! Vurderer å gå bananas i bokhandelen for å kjøpe stæsj allerede i morgen, men burde kanskje vente. Er stress å flytte på så innmari mye oppover også.... ÅH GLEDER MEG!

Edit: skrivefeil.

Endret av grethe91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngvildSF

Jeg kjøpte noen gode tusj-penner i forskjellige farger på clas ohlson i fjor, og tredelt notatbok på nille (agenda heter den). Beste kjøpene jeg har gjort på studiefronten, rent bortifra pensumbøker selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en god del skolestæsj på eBay. Penner, permer, tusjer, post-its og merkelapper. Akademia (det som før var Tapir) er dyrt. Bøker kjøper jeg brukt (ibok.no), fra Amazon.com/.co.uk eller fra Tanum.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nille, Europris, Rema 1000!

De har en del småting som ikke koster allverden! Linjaler, blyanter, permer, enkle pennaler og slikt.

De billigste skriveblokkene er de grå (husker ikke merket eller noe, og jeg har ikke de blokkene med meg nå :P) de har en rød stripe på seg og tror jeg? Kjøpte en 5-pak, så litt rabatter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas ohlsen og nille skal jeg sjekke ut, får prøve meg på ebay også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Jeg vet ikke hvor du bor, men rundt omkring i landet har de forskjellige engros-selskaper som selger masse rart, deriblandt billig skolestæsj. Disse er jo veldig ofte dårlig merket, og ikke reklamert siden de vanligvis selger til firma, men det er ofte mulig å handle hos dem som privatperson også.

Endret av Fairydust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor du bor, men rundt omkring i landet har de forskjellige engros-selskaper som selger masse rart, deriblandt billig skolestæsj. Disse er jo veldig ofte dårlig merket, og ikke reklamert siden de vanligvis selger til firma, men det er ofte mulig å handle hos dem som privatperson også.

Åh, stilig, aner ikke om det finnes i Trheim, vet iallefall ikke hvor... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...