Gå til innhold

hvordan drepe edderkoppene og ikke katten...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bor i et gammelt og fuktig hus, og her er det til stadighet edderkopper og andre kryr. Jeg har lært meg å leve med de. Edderkopper får seg stort sett en smekk med ei bok eller avis. Men da det her om dagen var en diger sak inne i kleskapet mitt tok jeg den med støvsugeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i et gammelt og fuktig hus, og her er det til stadighet edderkopper og andre kryr. Jeg har lært meg å leve med de. Edderkopper får seg stort sett en smekk med ei bok eller avis. Men da det her om dagen var en diger sak inne i kleskapet mitt tok jeg den med støvsugeren.

De kryper ut av støvsugeren igjen, har jeg hørt. Hvis du sprayer de først overlever de ikke, ellers bør du sette støvsugeren ut en stund etterpå. *grøss*

Skrevet

Meget mulig den har kravla ut igjen. Men der og da var hovedpoenget å få den ut av skapet mitt, så får jeg heller kverke den skikelig om jeg ser den igjen på en vegg eller på gulvet ;)

AnonymBruker
Skrevet

Flytt til en toppleilighet i et nybygg midt i sentrum med masse eksos rundt! Det har jeg planer om å gjøre :P Har også oppsøkt psykolog for å prøve å bli kvitt denne fobien. I tilfelle jeg ikke finner meg en toppleilighet, liksom.

Anonym poster: 2c3d5dfe2b7b36becdb7c21890b993b8

Skrevet

Flytt til en toppleilighet i et nybygg midt i sentrum med masse eksos rundt! Det har jeg planer om å gjøre :P Har også oppsøkt psykolog for å prøve å bli kvitt denne fobien. I tilfelle jeg ikke finner meg en toppleilighet, liksom.

Anonym poster: 2c3d5dfe2b7b36becdb7c21890b993b8

Hehe, hadde vært nice det egentlig...men da blir det så kjipt for katten ;)

Skrevet

I den forrige leiligheten jeg bodde i, var det en platting utenfor ytterdøra.. På sommeren var det så mange edderkopper der, jeg SVERGER at på det meste klarte jeg å telle 26stk som bare satt å sola seg..

Jeg brukte kjerringråd... Blanda en hel hau med salt og kanel, og strødde det oooooover alt, rundt vinduer, dørkarmer, under plattingen osvosv.. Dette funket fint!

I tillegg så brukte jeg å legge hele kanelstenger der det var masse "edderkopptraffikk", og det funket kjempebra :icon_lol:

Her jeg bor nå er det litt edderkopper, har prøvd med maurmiddel eller noe slikt(kjøpt på europris) som ikke er farlig for verken katten eller hunden. Har ikke sett noen slags kryp etter jeg begynte med dette :sjarmor:

Kanel og salt! Den var ny for meg :)

Men dersom permetrinen ikke fikser saken, så blir det deilig kanellukt på verandaen fremover :lur:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...