Gå til innhold

hvordan drepe edderkoppene og ikke katten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en leilighet i første etg med markterasse. Problemet mitt er at jeg har angst for stankelbein og edderkopper, og setter meg omtrent ikke ut pga dette...

Også har vi en katt som flyr ut og inn, så jeg skulle så gjerne hatt noe som fikset edderkopproblemet men som ikke skadet pus...

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edderkopper tiltrekkes av fuktighet. Er det fuktighet der dere bor vil de komme i evighetens tid. Det enkleste er å ta de med dopapir, eller fange de i hånden og sleppe de ut i det fri.

Skrevet

Tror ikke det er noen måte å "fikse" dette på dessverre. Markterrasser og hus på bakkeplan vil nok alltid ha en del småkryp, både utendørs og innendørs.

Men følger med på tråden i tilfelle det kommer et genialt tips ;)

• Liker 1
Skrevet

Å ta de med papir eller i hånden (grøss) kommer nok ikke på tale...hehe

Det må jo finnes noen kjerringråd evt midler som ikke tar pus men bugsa...?

Skrevet (endret)

Google skadeyrkontoll så finner du sikkert litt av hvert som kan hjelpe :-)

Endret av anónimo
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

myggnetting hjelper her ihvertfall. Det sniker seg inn en og annen jævel, men to er bedre enn femti.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en fantastisk løsning! Tren opp katten til å fange de. Hvis katten er litt leken synes de vanligvis at det er kjempegøy å fange edderkopper, også spiser katten edderkoppen etterpå :P

• Liker 5
Skrevet

Jeg har en fantastisk løsning! Tren opp katten til å fange de. Hvis katten er litt leken synes de vanligvis at det er kjempegøy å fange edderkopper, også spiser katten edderkoppen etterpå :P

Her forsvant edderkoppene samme sommer som katten kom i hus, uten at det måtte trening til. Edderkopper er snadder, tydeligvis. *grøss*

Skrevet

Jeg har prøvd så mange ganger å få pus til å spise edderkopper :biggrin:

Hadde en tøffing av en katt engang som jafset i seg det som var, men denne frøkna gidder ikke spise annet enn fluer...De stankelbeina er liksom ikke så spennende..tror de beveger seg for sakte, hehe

Skrevet

Hva med et glass og A4 papir?

Sett glasset over edderkoppen og skyv A4 papiret under glasset, så velger du selv om du dumper edderkoppen i toalettet eller ute i det fri.

Skrevet

Prøvde denne når jeg bodde med eksen i en kjeller leilighet. Den fungerte ikke. :laugh:

Hm... Hos min bror har det ikke vert spor av edderkopper hverken i kjeller, stue, loft eller garasje siste tre årene. Personlig sverger jeg til gift :lur:

Skrevet

Hva med et glass og A4 papir?

Sett glasset over edderkoppen og skyv A4 papiret under glasset, så velger du selv om du dumper edderkoppen i toalettet eller ute i det fri.

Jeg er pinglete..... :sjokkbla: og da mener jeg skikkelig fobi...hehe

Skrevet

Hm... Hos min bror har det ikke vert spor av edderkopper hverken i kjeller, stue, loft eller garasje siste tre årene. Personlig sverger jeg til gift :lur:

Ja takk til gift :) Men bare om ikke katten blir skadet...

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange insektsmidler som ikke påvirker pattedyr, siden de er laget for å ta vekselvarme dyr. (Ellers kunne de ikke brukes rundt mennesker heller.) Les teksten på pakka, eller spør der du handler.

Anonym poster: 429d8fb760936c0fa2ff270d14260241

Skrevet

Jeg sverger til Permetrin ekstra. Sprayer rett på kreket for å drepe det, og jeg sprayer karmer og lister forebyggende. Insektene unngår de stedene som er sprayet. Hadde katt i mange år, og hverken han eller jeg ble plaget av sprayen.

Skrevet

Jeg sverger til Permetrin ekstra. Sprayer rett på kreket for å drepe det, og jeg sprayer karmer og lister forebyggende. Insektene unngår de stedene som er sprayet. Hadde katt i mange år, og hverken han eller jeg ble plaget av sprayen.

Jeg fant bare permetrin plus..funker det på samme måten?

Skrevet

Jeg fant bare permetrin plus..funker det på samme måten?

Du kan jo prøve. Har ikke erfaring med den, men kjøpte en boks med "super permetrin" og den virker ikke like bra. Må spraye ganske mye på insektene før de dør, og den virker ikke forebyggende på nye kryp.

Skrevet

I den forrige leiligheten jeg bodde i, var det en platting utenfor ytterdøra.. På sommeren var det så mange edderkopper der, jeg SVERGER at på det meste klarte jeg å telle 26stk som bare satt å sola seg..

Jeg brukte kjerringråd... Blanda en hel hau med salt og kanel, og strødde det oooooover alt, rundt vinduer, dørkarmer, under plattingen osvosv.. Dette funket fint!

I tillegg så brukte jeg å legge hele kanelstenger der det var masse "edderkopptraffikk", og det funket kjempebra :icon_lol:

Her jeg bor nå er det litt edderkopper, har prøvd med maurmiddel eller noe slikt(kjøpt på europris) som ikke er farlig for verken katten eller hunden. Har ikke sett noen slags kryp etter jeg begynte med dette :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...