Gå til innhold

Uvelkommen katt


Birgitte

Anbefalte innlegg

Vi har en nabo som yngler kattunger. De får mat ute, bor ute og får ikke kos. De har sagt at de skal kvitte seg med noen, men det skjer ikke, blir bare flere og flere.

En av disse kattejævlene er plutselig blitt noe mer tam og er begynt å gå inn i mitt hus. Det liker jeg særdeles dårlig. Jeg er ikke glad i katter, iallfall ikke oppi sengene til mine barn. Hva gjør jeg for å hindre at den kommer seg inn. Nå som det går mot lysere tider, vil jo dørene stå mer og mer åpen. Pepper? Appelsinskall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få kjøpt en spray på dyrebutikker som skal holde katter borte, men hvis naboen ikke tar skikkelig vare på kattene så kan du jo kontakte dyrebeskyttelsen. Da er det jo bedre at de får ta hånd om de stakkars dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt når jeg hører sånne historier. For en uansvarlig nabo du har, jeg kan godt forstå at du ikke vil ha det i huset, men som den dyrevenn jeg er, så er det så forferdelig at ikke hun tar affære. Det er misforstått dyrevennlighet med å fore katter utendørs, de yngler noe vannvittig og livet dyrene lever under er tragisk.

Kost på deg en telefon til dyrebeskyttelsen og de vil hjelpe til med å antageligvis hente dem. I det minste få¨dem kastrert og i beste fall, få omplassert dem. Dette problemet vil bare bli større og større og dyrene vil få sykdommer som reveskabb etterhvert, for de blir sikkert heller ikke vaksinert...

Nei, ring du... så skal du se at det ordner seg, for naboen mangler tydeligvis mye på en krone... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...