Gå til innhold

Lei av eksamenslesing

Tussi'en

Anbefalte innlegg

Hei elle eksamenslesende og ex-eksamenslesende!

Jeg sitter her med bøkene dag etter dag og forsøker å lære. Det går opp og ned...

Er det noen med gode tips om hva jeg kan gjøre de dagene hjernen bare føles helt totalt tom, kroppen tung og øyelokkene ennå tyngre. Akkurat som det ikke nytter å banke noe mer inn i hodet! Men jeg har ikke tid til å ta hele dager fri nå, det er så alt for kort tid igjen og leseplanen tillater ikke det...

Gode tips mottas med takk, eller er det kanskje fler i samme situasjon som også vil tømme seg litt!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tussi'en icon_smile.gif

Jeg har faktisk ingen gode tips.

Det er jo dette med å tenke på hvor godt det er når alt er ferdig, men det fungerer dårlig for min del iallefall.

Og dette med å ta pauser - fint det, men når det ikke er tid så er det ikke tid, samme hvor smart det er.

... så jeg benytter anledningen til å synes litt synd på meg selv, klappe Tussi'en og meg selv på skuldren, og krysse alt jeg har for alle sliterne på KG. icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke har tid til å ta pauser bør du gjøre det. Hvis ikke du gjør det, klarer du ingenting (iallfall gjør ikke jeg det).

Lag en ny leseplan, regn inn pauser. Følg planen og fullfør den. Uten slurv. Da går det bedre. Da lærer du fortere.

Det er det gode tipset mitt. Jeg har ikke flere... bortsett fra å se så positivt som mulig på faget. Gjør det så interessant som du overhodet kan klare... da lurer du deg selv til å lære det.

LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig, ferdig, ferdig, ferdig!!!

Det er merkelig hvor interessant ALT annet blir når en egentlig skal lese til eksamen.. Jeg vasker hus, stryker klær, plukker døde blader av stueplantene mine, skifter sengetøy.. ja, kort sagt ALT MULIG for å slippe å sette meg ned med bøkene, "det er jo over en uke igjen!"

Men jeg måtte skjerpe meg skikkelig da jeg tok meg selv i faktisk sitte på huk foran vaskemaskinen og se på trommelen som gikk rundt og rundt.. DA var det på tide å finne bøkene!!

Jeg kan ikke gi andre tips, men:

- ha en fristelse i skapet, og ta en bit av den når du har lest ut kapittelet, lest 100 sider ol

- gi deg selv kvarterspauser til å lese aviser på nettet

- gjør huslige ting som ikke tar tid, sett på vaskemaskinen. Når den er ferdig etter 1,5 time tar du en ny pause og henger opp klærne. Samme med oppvaskmaskin.

- lag en kopp te, og sett av 25 minutter til favorittserien på tv.

- sørg for å gjøre relevante understrekninger i bøkene. Les alt stoffet en gang først,strek under,les bare understrekningene etterpå. Hvis du skjønner sammenhengen og husker stoffet ved å lese det markerte er det topp. Hvis ikke leser du alt en gang til, og gjentar "prøven". Ikke les for mye av gangen før du tester deg selv, da blir det bare rot.

Og, DET ER LOV Å SYNES SYND PÅ SEG SELV! Alt blir mye bedre da. Forlang en skikkelig nakkemassasje av sambis, hvis du har en.

Lykke til!

siina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ingen gode råd.. en stund siden jeg leste til eksamen...

Men MASSE LYKKE TIL....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære siina!

Jeg måtte le godt da jeg leste innlegget ditt! Kjenner meg godt igjen... I går ble jeg sittende å se på bollene i ovnen de 12 minuttene de brukte på å bli stekt! Så tok jeg meg sammen, tok med bollene og satte meg ved bøkene igjen.

Men det er helt utrolig hvordan dagsformen varierer. Igår da jeg startet denne tråden var alt tomt, idag er konsentrasjonen ganske bra igjen, og jeg har en planlagt pause med litt KG-lesing. Nå er pausen snart slutt, repetisjonen venter.

Dette er den siste eksamensvåren min etter ørten års studier, så jeg får ta meg sammen.

LYKKE TIL videre alle lesende jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...