AnonymBruker Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Som oversikten sier .. når oppdaget du at du var gravid? Man leser og hører om de tilfeller hvor personer ikke har visst om at de var gravide før mange måneder uti, og ekstrem tilfellene hvor vedkommende har møtt opp på legevakta pga magesmerter, men det er fødsel som er i gang.. Dette gjelder nok da i all hovedsak de som ikke planlegger å bli gravide.. og de som da kanskje ikke har hatt så mye av gravid-symptomer. Så når kom dine symptomer? Hadde du mensen da som normalt?.. Hvor mange uker på vei var du når du først fant det ut? Anonym poster: 9796b4c87b6e9ce786c861da4f56d00e
Kakaoen Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Fant det ut den dagen mensen skulle komme. Skulle på fyllefest med jobben og måtte sjekke at det var trygt å drikke. For å si det sånn, det var ikke trygt å drikke :gjeiper: Dette var planlagt og høyt ønsket
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Jeg fikk mistanke da jeg ikke fikk mensen. Er nemlig veldig regelmessig og kan stille kalenderen etter mensen! I tillegg var jeg ekstremt hormonell (noe jeg ellers aldri er...). Testet positiv, og det var det! Anonym poster: 85024b427f6515b0904193ceb81661c7
Adrianne Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 I dag! hehe... Første gang jeg var gravid oppdaget jeg det noen dager etter forventet mens. Vi var aktive prøvere og det var derfor naturlig å teste når TR ikke dukket opp. Denne gangen har jeg hatt veldig ustabile sykluser, med opp til 3 mnd mellom hver TR. Derfor har jeg gått å ventet og ventet på TR i ukesvis nå. I helga dukket kvalmen opp, og først da fattet jeg mistanke om det var andre ting på gang. Jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei, pga tullete sykluser. Kan vel være alt fra 2,5 mnd til litt over 3 uker (har tatt en test med ukesindikator som sa 3 +). Det var for øvrig planlagt denne gangen også, men hadde ikke trodd at det skulle klaffe med en syklus fullstendig på bærtur. 1
GammelKaktus Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 Jeg fant ut at jeg var gravid når jeg var ca åtte uker på vei, hadde hatt en liten mistanke en stund, men trodde jeg innbilte meg det. Min mens har aldri vært helt regelmessig, så det kunne jeg ikke stole på. Her var graviditeten både planlagt og ikke, jeg har pcos så jeg trodde det kom til å ta laaang tid før jeg ble gravid, og at jeg kanskje kom til å trenge hjelp, men tydeligvis ikke. Jeg ble gravid før det var gått 9 mnd etter p pilleslutt Jeg hadde ikke saå mange symptomer, fikk bare lyst på ting som jeg vanligvis ikke er så begeistret for. 1
redchilli Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Oppdaget det da jeg var 6 uker på vei. Hadde akkuratt sluttet på pillen og trodde det kom til å ta laaang tid. Tenkte bare mensen var forsinka. Hadde mensensmerter i fler uker, men trodde det var litt symptomer etter pilleslutt.
agenda Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 Når mensen ikke kom. Ventet en-to dager over tiden og tok test (sent på kvelden hver gang). Lyste så positivt som mulig med én gang.
Soul Skrevet 16. juli 2012 #8 Skrevet 16. juli 2012 Første gang var jeg cirka 7 uker på vei. Hadde vært fryktelig syk og dårlig noen dager og begynte å bli veldig dehydrert og slapp. Dro til legevakta og fikk intravenøst og legen mente det sikkert bare var omgangssyke. Sykepleierne på vakt spøkte om at kanskje jeg var gravid? Jeg har aldri vært så dårlig i mitt liv og var sikker på at det var pankreatitt eller noe annet alvorlig galt med meg. Søsteren min kjøpte graviditetstest til meg og overtalte meg til å sjekke for sikkerhets skyld. Ja, den var jo da positiv. Huff, det var noen grusomme uker. Men det kom jo noe fint ut av det. Andre gangen bare skjønte jeg det og kjente igjen symptomer. Blant annet endret luktesans. Kvalme. Men ble heldigvis ikke like dårlig denne gangen! Var vel cirka 6-7 uker på vei da jeg testet og ble ikke akkurat overrasket over at den var positiv.
Sissa Skrevet 16. juli 2012 #9 Skrevet 16. juli 2012 Fant det ut tre dager etter jeg skulle hatt mens. Kom brått på at jeg skulle hatt mensen for 3 dager siden, så jeg tura ned i butikken for å kjøpe en test, fortet meg hjem og den var positiv gitt! Vi hadde egentlig bestemt oss for å vente med prøvingen, så det kom faktisk ganske overaskende på når jeg brått var gravid! Skrekk blandet fryd!
Lillah Skrevet 16. juli 2012 #10 Skrevet 16. juli 2012 Jeg oppdaget at jeg var gravid i uke 4+1. Var prøvere, og akkurat denne måneden kjente jeg på kroppen at noe var "annerledes", til tross for ingen symptomer. Tok en test etter jobb den dagen, som visste to rosa streker!! :D Tok en ny test noen timer senere, og den visste 1 - 2 uker
Samantha Skrevet 16. juli 2012 #11 Skrevet 16. juli 2012 Her var det planlagt og klaff på første forsøk. Fann det ut veldig tidlig, 5 dagar før eg skulle hatt mensen trur eg. Svaaaaakt positiv. Men eg berre visste at eg var gravid Hadde festeblødning, ingen andre symptom.
Sunshower Skrevet 16. juli 2012 #12 Skrevet 16. juli 2012 Skjønte vel at jeg var gravid da jeg ikke fikk mensen (den er regelmessig nesten på timen). Testet fire dager senere, og det var jaggu en positiv Clear Blue som lyst mot meg. Symptomene kom ca. en uke senere
Frøken Vims Skrevet 17. juli 2012 #13 Skrevet 17. juli 2012 (endret) I dag! hehe... Første gang jeg var gravid oppdaget jeg det noen dager etter forventet mens. Vi var aktive prøvere og det var derfor naturlig å teste når TR ikke dukket opp. Denne gangen har jeg hatt veldig ustabile sykluser, med opp til 3 mnd mellom hver TR. Derfor har jeg gått å ventet og ventet på TR i ukesvis nå. I helga dukket kvalmen opp, og først da fattet jeg mistanke om det var andre ting på gang. Jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei, pga tullete sykluser. Kan vel være alt fra 2,5 mnd til litt over 3 uker (har tatt en test med ukesindikator som sa 3 +). Det var for øvrig planlagt denne gangen også, men hadde ikke trodd at det skulle klaffe med en syklus fullstendig på bærtur. Jeg fant det ut forrige mandag! Jeg hadde egentlig ikke så stor tro på at det skulle lykkes for det var da tross alt bare første prøveperiode, og etter å ha lest en del her inne så var jeg hellig overbevist om at vi kom til å bruke minimum 3-4 måneder før det skjedde noe. Jeg testet positivt allerede 9 dpo, og grunnen til at jeg i det hele tatt testet så tidlig var at jeg hadde en haug med billigtester liggende. Så jeg testet egentlig bare fordi jeg kjedet meg litt, og var definitivt ikke forberedt på at det skulle dukke opp en strek. Men det gjorde det, en veldig svak strek riktignok, men definitivt en strek. En tjukk, lys lys lys grå-rosa strek. Så fort streken dukket opp ble jeg knusk tørr i munnen, fikk ukontrollert hjertebank og begynte å skjelve som et aspeløv på hendene. Det første som gikk gjennom hodet mitt var "herrregud, hva har vi gjort nå?" Nå som det største sjokket har lagt seg er vi bare veldig spente og glade Av symtomer var jeg veldig tørr i munnen fra ca 7 dpo. Ca 11 dpo kjente jeg det skjedde et eller annet i puppene og puppene ble litt mer "spenstige". Ca 15 dpo fikk jeg ømme brystvorter. Utover det er jeg kanskje litt mer følsom (ok, ganske mye mer følsom, ble rørt av å høre på p4 her om dagen ). I tillegg så stikker det og "jobber litt" rundt livmorområdet. Som litt rare, svake menssmerter. Endret 17. juli 2012 av Frøken Vims 1
Ciara Skrevet 17. juli 2012 #14 Skrevet 17. juli 2012 Oppdaget det den dagen jeg skulle hatt mensen begge gangene. Hadde begynt å prøve og tok test med en gang jeg kunne
mp84 Skrevet 19. juli 2012 #15 Skrevet 19. juli 2012 Fant det ut dagen jeg skulle ha mens. Fikk en følelse kvelden før da de vanlige mens symptomene ikke dukket opp.
Gjest Little princess Skrevet 19. juli 2012 #16 Skrevet 19. juli 2012 (endret) Jeg merket at kroppen var annerledes et par dager før mensen skulle komme, så da tok jeg en test dagen for ikm og der kom det er + opp gitt!! Dette var i går og jeg er 4+4 i dag Ingen symptomer, hverken kvalme eller noe annet.. Det eneste jeg kan sette fingeren på et ømme brystvorter og at jeg overhodet ikke har lyst på sjokolade lengre Endret 19. juli 2012 av Little princess
Frøken Vims Skrevet 19. juli 2012 #17 Skrevet 19. juli 2012 Jeg merket at kroppen var annerledes et par dager før mensen skulle komme, så da tok jeg en test dagen for ikm og der kom det er + opp gitt!! Dette var i går og jeg er 4+4 i dag Ingen symptomer, hverken kvalme eller noe annet.. Det eneste jeg kan sette fingeren på et ømme brystvorter og at jeg overhodet ikke har lyst på sjokolade lengre Gratulerer så mye! Da er vi nesten helt likt, jeg er 4+5 i dag
Gjest Little princess Skrevet 19. juli 2012 #18 Skrevet 19. juli 2012 Gratulerer så mye! Da er vi nesten helt likt, jeg er 4+5 i dag Gratulerer så mye du å! Dette er så spennende! Jeg vet faktisk akkurat hvilken dag den lille ble unnfanget på, så det syntes jeg et litt festlig (Liten avsporing, hvor bor dere og hvor gamle er dere?)
Frøken Vims Skrevet 19. juli 2012 #19 Skrevet 19. juli 2012 (endret) Gratulerer så mye du å! Dette er så spennende! Jeg vet faktisk akkurat hvilken dag den lille ble unnfanget på, så det syntes jeg et litt festlig (Liten avsporing, hvor bor dere og hvor gamle er dere?) Vi bor i Oslo, er 30 begge to. Dere? Endret 19. juli 2012 av Frøken Vims
Gjest Little princess Skrevet 19. juli 2012 #20 Skrevet 19. juli 2012 Bor i Oslo, jeg 25 og han 26. Skal du ha dagbok?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå