Gå til innhold

Bo i drammen vs oslo?


Canossa86

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper denne havnet under riktig emne :)

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe leilighet i Drammen eller Oslo?

Har vokst opp i drammen, så jeg har endel familie her, men ikke noe særlig nettverk utover dette. Per i dag er jobben min i Oslo og jeg synes at Oslo har et stort og variert tilbud. men boligprisene i Oslo er skyhøye!

Nå har jeg funnet en leilighet i Drammen som jeg synes er veldig fin, og tror også at området rundt den passer bra. Men blir drammen for lite for en singel jente på 25 som ikke har noe stort nettverk der fra før av?

Hmm.. Håper noen ahr noen kloke ord å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sto med et lignende valg for 2 år siden. Men endte i Drammen grunnet boligprisene. Jeg er enslig mor til 2 barn, i Oslo ville jeg få en liten 3 roms på østkanten. I drammen fikk jeg halvparten av en tomansbolig med 4 soverom.

Jeg kjente ingen i Drammen, men har da fått meg litt venner på den tiden jeg har bodd her. Og trives veldig godt. Synes ikke Drammen er for liten by. Og jeg er født og oppvokst i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for kort vei til jobben, nærmest uansett. For meg er det en ubetalelig verdi å ha ti minutter på buss eller t-bane (jeg kan velge, og de går hvert tredje-femte minutt!) til jobb, framfor en tre kvarters togtur før og etter etter arbeidstid. Særlig i forhold til barn, barnehage osv. Hadde du jobbet i Drammen, Lier eller Asker, hadde det vært en helt annen sak. Men pendlere kaster bort veldig mye verdifull tid.

En treroms på Østkanten (er det så ille, da, hvis du ikke er veldig glad i hagearbeid?) kommer alltid til å lønne seg uansett, fordi du får solgt den fort til gode priser.

Anonym poster: 9ffcdaebefa5b425c67af4509acfdbae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Men pendlere kaster bort veldig mye verdifull tid.

Anonym poster: 9ffcdaebefa5b425c67af4509acfdbae

Det syns jeg var litt dårlig gjort å skrive. De som pendler får jo annet igjen for det (som hus med hage, gode nabolag osv - ikke at det ikke er mulig i byen, men det koster jo mer) Og det er heller ikke alle som pendler som har familie å ta hensyn til. Da prioriterer man kanskje bolig over mye annet.

Anonym poster: 73d585f5917f674a0e0d0e09f2cfe277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Det syns jeg var litt dårlig gjort å skrive. De som pendler får jo annet igjen for det (som hus med hage, gode nabolag osv - ikke at det ikke er mulig i byen, men det koster jo mer) Og det er heller ikke alle som pendler som har familie å ta hensyn til. Da prioriterer man kanskje bolig over mye annet.

Anonym poster: 73d585f5917f674a0e0d0e09f2cfe277

Pendlere får ikke noe igjen for tiden de bruker på å pendle. Jeg har gjort det i årevis.

Du mister tiden du skulle ha brukt med familien og den tiden er ikke verd en hage eller ekstra rom.

Til TS, tenk på fremtiden. Hvor er det mer sannsynlig at du skal jobbe senere? Jeg vil tro at Oslo gir flere muligheter. Støtter personen over: finn en bolig nærmest mulig jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det syns jeg var litt dårlig gjort å skrive. De som pendler får jo annet igjen for det (som hus med hage, gode nabolag osv - ikke at det ikke er mulig i byen, men det koster jo mer) Og det er heller ikke alle som pendler som har familie å ta hensyn til. Da prioriterer man kanskje bolig over mye annet.

Anonym poster: 73d585f5917f674a0e0d0e09f2cfe277

Ja, de får andre ting. Men, prisen er at man bruker verdifull tid. Så må man avveie hva som er viktigst og hva man kan leve ned. Ikke alltid så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...