Gå til innhold

Myndighetsalderen i USA

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er myndighetsalderen i USA? Hører at folk sier både 18 og 21 så blir usikker her. Varierer det fra stat til stat?

Anonym poster: 589c92840911ba863d4d58d24ed4db18

Gjest Rivera
Skrevet

Myndig når du er 18. Da kan du stemme, kjøpe røyk og bli med i militæret. Men de må være 21 for å kjøpe og drikke alkohol.

Skrevet

Amerikanerne er sjukere enn som så, er du seksten kan du kjøre bil og kjøpe pumpehagle.

• Liker 2
Skrevet

Amerikanerne er sjukere enn som så, er du seksten kan du kjøre bil og kjøpe pumpehagle.

Det gjelder å begynne i det små. Så lenge man ikke drikker, så finner man vel ikke på noe tull med hverken hagla eller bilen.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Når det gjelder bilkjøring så har de fleste statene en rekke restriksjoner frem til de er fylt 18. De kan f.eks ikke kjøre om natta, og det er begrensninger på hvor mange passasjerer de har lov til å ha med.

Skrevet

For meg så kan godt myndighetsalderen settes til enten 16 eller 25, egentlig samme for meg, spiller ikke noen rolle.

Men at syttenåringer kan bli anklaget for og være pedofile dersom de sender sexbilder til hverandre er noe jeg ikke synes er allright.

Og jeg liker ikke og kriminalisere mennesker unødvendig slik de har gjort med alkoholaldereren. På sekstitallet var visst alkoholaldersgrensen 18 år, men så kom washington med nye bestemmelser som gjorde det umulig for statene og opprettholde 21 årsaldersgrensen. Mulig enkelte deler av alaska har attenårsgrense, men alaska har også mange forbudssoner og de er litt merkelig de menneskene der som tror at alt løser seg med og bruke loven og kriminalisere flest og mest mulige handlinger for og brødfø de private massefengslingsfabrikkene som har sine budsjetter og avkastningstall til aksjonærene som de må overholde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...