Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som er eksperter på pastasalater, er det rømme, creme fraiche eller noe annet som ofte blir brukt for at salaten ikke skal være så "tørr"?

Hva bruker dere?

Jeg er ikke glad i pastasalater som er "tørre", men klarer aldri helt å kjenne hva som blir brukt i de "hvite" pastasalatene.

Beklager at det er veldig dårlig forklart her, men håper noen klarer å tolke hva jeg vil frem til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg pleier å bruke litt forskjellig av og til Tzatziki dressing

Eller rømme dressing:

3 dl Rømme

ca halv pakke Majones

Saften av en halv sitron

En bunt opphakket dill

salt og pepper

en liten hvitløksbåt eller en dasj sitronpepper eller hvitløkspepper oppi

Vet ikke om det hjalp deg, om det var en slik dressing du tenkte på men jeg er veldi glad i slike salater med rømme dressing på

Endret av skreppamedleppa
Skrevet

Jeg bruker krydret rømme eller rømme med små biter av opphakkede urter, og til nøds funker naturell yoghurt like godt for min del. Det, i tillegg til en obligatorisk mengde med olivenolje. Ofte bruker jeg litt majones også dersom det ikke er annet å få hender i, men mengden begrenses veldig ettersom jeg ikke liker majonesen sin smak eller konsistens i stor grad.

Jeg er nå langt i fra en ekspert, men det er nå slik jeg holder min pastasalat tilfredstillende for min gane.

Skrevet

1 flaske heinz hvitløkdressing + 1 boks lett creme fraiche blir perfekt til pastasalat :)

Skrevet

Jeg bruker lett creme fraiche :)

Skrevet

Ja jo, kanskje det.. er de salatene man finner på "pasta resturanter" osv jeg tenker på, de som allerede er godt blandet i noe "hvitt" (i mangel på et bedre ord) :legrine:

I mitt hode vil rømme bli litt vel surt.

Creme fraiche vil bli veldig kremet og veldig tykt på en måte... :vetikke: har ikke prøvd lett varianten så kan ikke si så mye om den.

Gjest navnelapp
Skrevet

Prøv med kesam, det blir lett og godt. Krydre kesamen med urter, salt og peppar, og eg har ofte også i ei teskei honning, nettopp for å balansere syra.

Skrevet

Hva har dere oppi salaten? Trenger tips, da jeg aldri har laget slik salat, men tenkte å lage en slik til konfirmasjonen.

Skrevet

Ja jo, kanskje det.. er de salatene man finner på "pasta resturanter" osv jeg tenker på, de som allerede er godt blandet i noe "hvitt" (i mangel på et bedre ord) :legrine:

I mitt hode vil rømme bli litt vel surt.

Creme fraiche vil bli veldig kremet og veldig tykt på en måte... :vetikke: har ikke prøvd lett varianten så kan ikke si så mye om den.

Vil tro det er creme fraiche som er brukt om du har spist det på restaurant. Om du synes det er for tykt ville jeg brukt lettrømme, evt en blanding av lettrømme og creme fraiche.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...