Gå til innhold

Arr?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg lurte på en veldig liten ting.

Syns dere (sikter til både gutter og jenter) at det er turn off med arr?

Jeg er en X selvskader (Dårlig oppvekst), og har noen arr på armen. De er ikke tydelig slik at de "lyser" opp hver gang jeg får med korte topper, men om man kommer nærmere kan man se de.

Jeg har lenge vært redd for å ta kontakt med andre, eller å ta av med langermede jakker når jeg møter andre, i frykt om at de skal dømme meg, eller pigge av i motsatt retning.

Så jeg vil gjerne vite hva dere syns om det?

ps. jeg er jente (så jeg glemte å nevne det)

Anonym poster: 1eaa3005d5d68f539b841f864586e8b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arr forteller en historie. Jeg syntes ikke arr i seg selv er turn-off, men selvskadingen kan nok være mye for enkelte å svelge.

AnonymBruker
Skrevet

Man ser fort når arrene er gamle eller ferske hvis man kan litt om arr. Er de gamle så reagerer jeg ikke noe særlig på det, tenker bare at har hatt det vondt, er de ferske så blir jeg litt skeptisk fordi jeg ikke vil bli dratt inn i slike situasjoner. Har vært i det før.

Anonym poster: 3a52c6db2052b496196da76a8bf529ee

• Liker 1
Skrevet (endret)

*zip*

Endret av mauk
Skrevet

Det beste er nok å være ærlig, uten å ta helt av med historien kanskje, så han eller hun ikke får hele greia med en gang. Hva med å si "du har kanskje lagt merke til at jeg har en del arr på armene. Du lurer kanskje på hvorfor? Jeg hadde det vanskelig med meg selv før, og derfor kuttet jeg meg selv, men det er noe jeg har jobbet mye med, og jeg er ferdig med det nå. Jeg synes det er litt flaut selv, så jeg ville fortelle om det slik at du slipper å gå å lure på hva det er med meg" Eller noe ligende. :)

Jeg har selv store, stygge operasjonsarr på hver side av lårene (det kan jo ikke sammenlignes med dine problemer naturligvis, det er nok lettere for meg å skjule dem, og operasjonsarr er jo ikke forbundet med skam, slik som arr etter selvskading kan være.) men jeg har valgt å anse arrene som en del av meg, og jeg forteller med en gang hva det er hvis noen som ikke har sett dem før ser dem. Da blir det hele avmystifisert. Alle guttene jeg har vært med, har satt pris på dette, og synes det er kult at jeg er så avslappet om det.

Vi har alle ulik bagasje i livet, og kan ikke gutten din takle din bagasje, da er han kanskje ikke noe for deg? De fleste takler å høre mye fra de vi er glad i, og du har faktisk vært syk, så du burde ikke skamme deg!

• Liker 1
Skrevet

Som flere nevner, finner du noen du virkelig kommuniserer med og ikke bare er for en natt så setter jeg iallefall stor pris på å få ta del i partnerens tanker, erfaringer og problemer/gleder. Da annser jeg det som at hun stoler på meg. Ville ellers aldri tenkt noe negativt seksuelt sett.

Skrevet

Fysiske arr er intet problem. Du bør vel helst godta at det har skjedd og tilhører fortiden, og så være åpen om det og snakke med den du er interessert i. Men ikke fokuser for mye på det, nevn det og la det ligge inntil han eventuelt spør om det igjen.

• Liker 1
Skrevet

Det er hverken turn-on eller turn-off. Alle har et eller flere arr, og de er bare tegn på at du har levd. Men så klart, ferske arr er jo litt skummel hvis man vet at det kommer fra selvskading.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...