Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 Jeg har rett og slett begynt å få blacout og å gjøre syke ting i fylla.. Drikker ikke så ofte, kanskje en gang hver tredje mnd og det begrenser seg til en øl i sola på kvelden en sjelden gang når jeg er hjemme. Jeg har alltid festa mye i helger og i min krets så er det vanlig at vi møtes for å ta noen øl. Dette har vært ok i mange år men nå har jeg begynt å bli redd. For jeg har problemer med å la være å dra å møte venner for å ta noen øl, jeg blir stressa, gira og klarer ikke styre inntaket mitt. Jeg har ikke sett på det som noe problem iom at jeg drikker såpass sjelden men siden jeg har begynt å gjøre så mye sykt når jeg er full har jeg blitt redd. Driter meg ut så til de grader.. dette er en uholdbar situasjon og ting jeg gjør i fylla samsvarer overhode ikke med slik jeg er til vanlig.. Føler meg litt lost og lurer på om jeg kommer til å klare å hold meg unna alkohol. For jeg vet at det kommer til å bli en utfordring. Hvordan kan man snu dette tro? trenger noen råd.... å gjerne gi meg kjeft, det er bare det at det ikke kommer til å hjelpe for det handler om at jeg må snu et destruktivt mønsert... Jeg har forsøkt ulike måter å hanskes med dette på, ved å bare drikke litt osv å i perioder går det bra mens andre ganger går det til helvette.... noe av det henger sammen med angst for alkoholen gir jo en pause fra angsten noen timer
Sulosi Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Kan du ikke snakke med noen av vennene dine om dette problemet og be dem hjelpe deg. Eks at du avtaler med dem at du ikke skal tilbys alkohol utover det du har med deg på festen. Jeg kommer i grunnen ikke på så mange gode råd ellers bortsett fra å holde seg hjemme evt kutte vors og møte venner når de kommer til byen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå