Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har sååååå lyst til å reise til Japan, spesielt Tokyo. Noen som har vært der og har litt erfaringer om det?

Hvor mye koster flybillettene? Hvor mye koster hotell?

Vet at japanere ikke er så flink til engelsk. Hvordan går det?

Jeg kan bittelitt japansk; sånn hei, unnskyld, jeg heter, takk for maten og sånn hehe :P Lurer på om det kanskje er greit å lære seg litt mer basic japansk før man evt drar dit på ferie?

Hvordan er det med skilt og slik der? Står de i sånn japansk skrift, eller står de med vanlige bokstaver så man hvertfall kan forstå litt av hvor man er, og hvor man skal og slik?

Og er det enkelt å gå seg vill i Tokyo? Går det greit med kart, og er japanere villige til å svare om man spør om vegen?

Hvor mye penger brukte du totalt på reisen, med fly, hotell, måltider og attraksjoner? Og er det dyrt å shoppe der?

Ellers mer man burde tenke på? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Billetter koster et sted mellom 5000 og 10 000, det avhenger veldig av sesong og om du får fatt i tilbudsbilletter. Hotell får du i alle prisklasser, det samme gjelder for shopping. Du kan bruke så lite og så mye penger du vil. Du kan spise middag for en femtilapp eller for en tusenlapp, du kan handle billige ting på et marked eller dyre designerting til flere tusen kroner.

Japanere kan lite engelsk, det stemmer, men de aller færreste som reiser dit kan japansk, så du klarer deg nok helt fint. Tokyo er en trygg by, og japanere er veldig hjelpsomme, så du vil alltid få hjelp om det kniper. Det meste er skiltet både med japanske og latinske bokstaver, men det er bare store gater som har navn, så det kan være vanskelig å finne frem om man ikke skal til de største attraksjonene. Til gjengjeld er Tokyo så stort at man ikke går så mye rundt uansett, man tar metro mellom stedene man skal, evt. taxi. Som oftest er det veldig greit å se på kartene som henger på stasjonen.

Anonym poster: 43b922cae80ef55af5118ddc0b55b686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...