AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #1 Skrevet 15. juli 2012 jeg har nettopp flyttet til ny leilighet som ligger litt i utkanten av en by. bor en gammel mann et steinkast unna mitt hus, har sett han flere ganger. virker veldig merkelig på en måte. har sagt hei til han for og være hyggelig men han står bare og glor. nå har det skjedd ting vedr.han som har skremt meg litt og jeg lurer på hvem jeg kan ta kontakt med? antakeligvis er han bare litt tilbakeholdende men han har en oppførsel som jeg syns er veldig ubehagelig Anonym poster: e5718ae02475116552ad4a3f17b81b98
Gjest HunterLady Skrevet 15. juli 2012 #2 Skrevet 15. juli 2012 Hva er det han gjør spesifikt som du synes er merkelig?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #3 Skrevet 15. juli 2012 en del ting som ikke er normalt å gjøre. vet ikke om jeg vil nevne så mye. det er vel mest synd i karen..men samtidig er det ikke greit at han skremmer folk. første gangen jeg begynte å stusse litt var en morgen jeg kom hjem fra byen og satt på verandaen og røyket før jeg skulle legge meg. klokka var vel en 3-4 på natta. så hørte jeg at det var noen i postkassa mi. gikk inn og så gjennom kjøkkenvinduet at han stod og så nedi postkassa mi. så bare stod han der i noen minutter før han forsvant. det jeg syns var ekstra ekkelt var at jeg så det var helt mørkt i hans hus! gir jo ingen mening. ser også at han står i vinduene og stirrer intenst mot huset mitt. ofte når jeg står og lager mat på kjøkkenet. har prøvd å glo tilbake på en litt sur måte for å hinte om at han skal slutte men han gir seg ikke. en gang når jeg hadde besøk stod han i vinduet og så på oss mens vi var på verandaen. 2 kompiser av meg begynner da å rope og kalle han stygge ting. (jeg var ikke med på det og ba de også om å slutte) men han holdt ikke opp da heller. kan nevne en ting til, som skjedde i går faktisk og som gjør at jeg skriver dette her. kom hjem fra jobb(jeg sykler) og pleier å sette sykkelen min i bakhagen. jeg bor i en endevei og hagen min ligger vendt mot et steinberg, har ingen naboer på den siden av huset og hagen er derfor privat og ligger `gjemt`. Idet jeg åpna opp døra inn til hagen i går for å plassere sykkelen min der ser jeg at han går fort på plena mi, med ryggen til og forsvinner, akkurat som han stod der og holdt øye med meg. ble veldig redd og sint og føler det nå har gått ei viss grense, han kan godt gå rundt å luske hvis han absolutt finner så mye å glede i det MEN han har ingenting med ¨å oppholde seg i HAGEN MIN!! om det var noe han ville kunne han jo bare sagt det også så har begynt å bli veldig redd og engstelig nå har venner ofte på besøk fordi jeg er redd for å være her alene. bestevenninna mi har tilbydt seg og prate med han og lurer på om dette er en god ide? eller burde jeg kontakte politiet eller kommuna? er litt rådvill. som sagt tror jeg han trenger hjelp Anonym poster: e5718ae02475116552ad4a3f17b81b98
Gjest this_is_she Skrevet 15. juli 2012 #4 Skrevet 15. juli 2012 Uff, ekkelt.. Ta med deg venninna di og bank på hos han. Forklar at du synes det er litt ubehagelig det han driver med, og spørr om det er noe han vil? Ikke kjeft på han eller noe sånn, antageligvis bare en som har falt litt utenfor i samfunnet og er ensom. Men selvfølgelig, ikke akseptabelt å holde på sånn
Gjest Mog Skrevet 15. juli 2012 #5 Skrevet 15. juli 2012 Hva med å eventuelt å høre med borettslaget om det finnes noe slikt? Kanskje en kontaktperson der i styret kan gi et svar, og i tillegg ta med han/hun, og banke på døra hans? Ikke misforstå meg nå, og det er fint at du vil ta med venninna di, men da hun ikke bor der, kanskje dette blir litt "feil"?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå