Gå til innhold

Asia, men hvor?

Fremhevede innlegg

Gjest Kjærleik
Skrevet

Jeg og samboeren min har et stort ønske om å reise 14 dager til enten Thailand, Laos, Vietnam, Indonesia eller Malaysia :smilorange: Vi vil ha sol, strand, god mat og drikke, eksotisk og tropisk, men også litt å gjøre/se på som feks vannaktiviteter. MEN, vi kan svært lite om disse landene, og aner ikke hva som kan passe oss best.. Kanskje noen her inne har kunnskaper om noen av disse landene? :)

Alle tips og råd tas imot med STOR takk! :hoppendeglad:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter faktisk på hotellrom i Mslsysia i dette øyeblikk! Fantastisk land, billig, vennlige mennesker, god mat og flott natur. Har enn så lenge bare vert i Kuala Lumpur, reiser videre til en paradis øy over helgen. Malaysia kan i allefall anbefalest, heller ikke like mye nordmenn som f.eks Thailand...

Skrevet

Jeg og samboeren min har et stort ønske om å reise 14 dager til enten Thailand, Laos, Vietnam, Indonesia eller Malaysia :smilorange: Vi vil ha sol, strand, god mat og drikke, eksotisk og tropisk, men også litt å gjøre/se på som feks vannaktiviteter. MEN, vi kan svært lite om disse landene, og aner ikke hva som kan passe oss best.. Kanskje noen her inne har kunnskaper om noen av disse landene? :)

Alle tips og råd tas imot med STOR takk! :hoppendeglad:

Jeg har reist en del i Asia med venninner denne sommeren.

Koh Samui i Thailand er kjempefint, men kanskje litt for turistpreget til at det er så sjarmerende som det kunne ha vært.

Kuala Lumpur i Malaysia er en kjempeflott by, og jeg skulle ønske jeg fikk sett mer av landet. I likhet med Emas vil jeg sterkt anbefale landet.

Laos er pent og det er veldig hyggelige folk der, men det er ikke så veldig mye å gjøre på.

Vi var også på Bali, og der likte jeg meg bare sånn passe. Drosjesjåførene prøvde å lure oss, og menn ropte ting som "big pussy" etter oss. I tillegg var det iskaldt i vannet, men det skal være bra å surfe der.

VIetnam er det verste landet jeg har vært i noen sinne, og jeg har vært i mange land.

Gjest Kjærleik
Skrevet

Jeg har reist en del i Asia med venninner denne sommeren.

Koh Samui i Thailand er kjempefint, men kanskje litt for turistpreget til at det er så sjarmerende som det kunne ha vært.

Kuala Lumpur i Malaysia er en kjempeflott by, og jeg skulle ønske jeg fikk sett mer av landet. I likhet med Emas vil jeg sterkt anbefale landet.

Laos er pent og det er veldig hyggelige folk der, men det er ikke så veldig mye å gjøre på.

Vi var også på Bali, og der likte jeg meg bare sånn passe. Drosjesjåførene prøvde å lure oss, og menn ropte ting som "big pussy" etter oss. I tillegg var det iskaldt i vannet, men det skal være bra å surfe der.

VIetnam er det verste landet jeg har vært i noen sinne, og jeg har vært i mange land.

Tusen takk for gode tips begge to! :) Malaysia høres bra ut, skal se litt nærmere på det landet sammen med Thailand.

Hvilke flyselskaper bruker dere? Er det pakkereiser, ordner dere alt selv eller hvordan gjør dere det?

Hva gjør Vietnam til det verste landet du har vært i?

Vi vil forresten ikke overstige 15000,- på fly+hotell per pers... :)

Skrevet

Tusen takk for gode tips begge to! :) Malaysia høres bra ut, skal se litt nærmere på det landet sammen med Thailand.

Hvilke flyselskaper bruker dere? Er det pakkereiser, ordner dere alt selv eller hvordan gjør dere det?

Hva gjør Vietnam til det verste landet du har vært i?

Vi vil forresten ikke overstige 15000,- på fly+hotell per pers... :)

Vi fløy med China Air til Bangkok, og derfra har vi reist med diverse flyselskaper. Airasia og jetstar har rimelig billetter. Vi har ordnet alt selv hele veien, det blir som regel rimeligere enn om en turoperatør skal gjøre det.

Det kan jo være vi var uheldig med Vietnam, for jeg har hørt mye positivt om landet. Det skal også sies at vi var i Hanoi og Ha Long Bay, så om man er andre steder er det kanskje bedre. Imidlertid opplevde vi sure og uvennlige folk, ingen kunne verken engelsk eller fransk, og ikke prøvde de å forstå oss heller.

Da vi gikk i Hanoi holdt vi på å bli nedkjørt av mopeder. De kjørte t.o.m. på fortauet, så da var umulig å komme seg frem. Ha Long Bay var fint da, men vi var der tre dager, så det ble litt mye.

Jeg tror dere lett skal klare å holde dere innenfor budsjettet. Jeg har brukt ca 15 000 på en måned, ikke inkludert flybilletter.

Ps. Ifølge faren min har de finere strender i Malaysia enn Thailand, men jeg vet ikke hvor i Malaysia han har vært.

Skrevet

Thailand, nydelig land og nydelige folk :hjertesmil:

Skrevet

Vi flyger med Qatar airways, fine store fly, med mellom landing i Qatar, noe som gjør at reisen blir på 2 x 7 timer bort, kjempe lettvint, og kjapt ! Vi betalte 17800 kr pr pers t/r, var det billigste vi fant.

Vi skal bare bo på 5 stjerners hotell, siden det er så billig, og da er vi sikker på at der er skikkelig kvalitet på hotellet :) det betaler vi alt fra 5500 kr (en uke på Hilton) til 2300 for 4 netter andre steder :) maten er sykt billig, og shopping mulighetene er gode. :) fant forresten billige hotell til 50 kr natten her borte også! Sjekk hotels.com og tripadvisor.no ;)

Skrevet

VI har booket de fleste hotellene våre gjennom agoda.com

Skrevet

Dersom dere ikke har reist i Asia før tror jeg at jeg hadde valgt Thailand. Det er lett å reise rundt, prisnivået er hyggelig, menneskene er utrolig vennlige, sjøen er deilig og varm, dere finner mange forskjellige aktiviteter, alt etter hvor dere er selvsagt, og maten er veldig god.

Husk på at Malaysia er i stor grad et muslimsk land, ca. 60% av befolkningen regnes som muslimer, greit å tenke på i forhold til bekledning, alkohol o.l. Det vil nok ikke være et problem på steder der det er mye turister, men ellers i landet.

Gjest Kjærleik
Skrevet

Wow, tusen takk for så mange flotte svar! :D Kjenner jeg får enda mer lyst til å reise nå, ja! Skal ha alle tipsene deres i bakhodet underveis i letingen, takk!

Kom gjerne med litt mer konkrete tips som hvilke områder man burde holde seg unna, hvor det er supert, mat, shopping etc. Vi regner ikke noe særlig shopping egentlig, men ei jente sier jo ikke nei... ;)

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har bare vært i Vietnam, Thailand og Laos av de nevnte, og av de landene ville jeg anbefalt Thailand etter det dere er ute etter. Eventuelt Phu Quoc i Vietnam, om dere vil ta dykkerkurs og kose dere på kilometerlange strender uten at det er tettpakket med folk. Men for 14 dager tror jeg Thailand er enklest.

Skrevet

Vietnam helt klart! Elsker landet, kulturen og menneskene! Har ofte inntrykk av at de som har vært mer i nord ikke liker det, men anbefaler å ta turen til ho chi minh og muine! Fantastiske steder:-) vil dere videre så bestill fly fra Vietnam til Thailand m air Asia. Kister ca 200-, (Ryanair ish, men 10000 ganger bedre personal, mat og fly). Ellers så anbefaler jeg å ta Singapore airlines :-)

• Liker 1
Skrevet

Var i malaysia da jeg var yngre med familien:)

Vi bodde litt på Perhentian island, det var kjempekoselig husker jeg! Vi snorkla masse, det er helt fantastisk å snorkle der! De andre i familien min dykka litt (jeg turte ikke), men det var visst kjempefint det :)

Så var vi i Taman Negara, hvor vi bodde i ei lita hytte midt i jungelen. Vi var på jungelsafari midt på natta med en guide og så på selvlysende alger, pinnedyr og skorpioner hehe.

Og vi var i nasjonalparken der hvor vi gikk i sånne lange hengebroer mellom trærne. Kjempegøy!

Så var vi en tur i Kuala Lumpur et par dager, og shoppa jo litt:) Var billig og greit.

Jeg syns hvertfall det var supergøy!! Gøy med jungelen, så pass på å få med dere noen turer dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...