Gå til innhold

Svar finner i Google

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av det svaret. Hva er vits med forum når folk ber deg google i stedenfor?

Akkurat nå har jeg litt dataproblemer og jeg googler faktisk etter svaret. Men å få svar på ting var ikke så lett for jeg finner tjukt av forum med lignende problem. Og du kan jo gjette hva svaret var. Jo det var "du kan google det" og lignende.

Fryktelig irriterende at jeg googler i timesvis for å finne svar på ting for så komme inn i et forum som ber meg google. Er jo det jeg har gjort.

Fant svar til slutt, men da hadde jeg lett i tre timer. Tenk om folk hadde gitt de med samme problem som meg ordentlige svar i stedenfor når de spør i forum så slipper nestemann med samme problem å kun bli møtt med "google det". Hadde løst det på en halvtime sikkert, kanskje ikke det en gang da.

Anonym poster: 9327f35055b6253ad1ad76481c9c9b73

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

av og til spør folk om helt enkle ting som du finner med en gang ved å google, som feks hva er svangerskapsforgiftning?

http://lmgtfy.com/?q...kapsforgiftning

jeg ser ikke problemet med å google slike enkle ting?det må jo være lettere enn å lage et helt innlegg om det på et forum?

Endret av ^me^
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når folk gjør det er det fordi de tror svaret står i et av de første resultatene. Hvis ikke du finner det der bør du forklare problemet bedre, og si hvorfor ikke du får det til og hva du har prøvd.

Anonym poster: a923928631481967017b6b94844b43c2

Gjest Søgni
Skrevet

av og til spør folk om helt enkle ting som du finner med en gang ved å google, som feks hva er svangerskapsforgiftning?

http://lmgtfy.com/?q...kapsforgiftning

jeg ser ikke problemet med å google slike enkle ting?det må jo være lettere enn å lage et helt innlegg om det på et forum?

Jeg skal være enig i at folk til tider spør om veldig banale og lite kompliserte ting og rene faktaopplysninger, som man lett kunne funnet svaret på selv. Men det er ikke alle som er like sikre på informasjonsinnhenting, og jeg tror også at enkelte er veldig usikre på hva man kan ta for god fisk.

Og så synes jeg mye godt kan diskuteres, selv om man finner "svaret" ved å google. Mange lærer også bedre ved å diskutere i stedet for kun å lese, og noen av spørsmålene der folk blir bedt om å google, er det etter min mening ikke et typisk konklusjonssvar på.

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Jeg skal være enig i at folk til tider spør om veldig banale og lite kompliserte ting og rene faktaopplysninger, som man lett kunne funnet svaret på selv. Men det er ikke alle som er like sikre på informasjonsinnhenting, og jeg tror også at enkelte er veldig usikre på hva man kan ta for god fisk.

Og så synes jeg mye godt kan diskuteres, selv om man finner "svaret" ved å google. Mange lærer også bedre ved å diskutere i stedet for kun å lese, og noen av spørsmålene der folk blir bedt om å google, er det etter min mening ikke et typisk konklusjonssvar på.

Man bør jo ikke akkurat ta fremmede på et forum for god fisk heller ;)

• Liker 1
Gjest Søgni
Skrevet (endret)

Man bør jo ikke akkurat ta fremmede på et forum for god fisk heller ;)

Nei, men nå var det ikke helt det jeg mente heller ;) Kildekritikk er viktig uansett..

Jeg mente at f.eks. kilder som ved første øyekast kan se ut til å være veldig enkle å vurdere for noen, kan være verre for andre, i og med at det er forskjell på hvor godt vant folk er til det. Spesielt på nett, der det finnes en god del lugubre kilder.

Endret av Søgni
Skrevet

Å svare noe som i og for seg ikke er svaret synes jeg er unødvendig, og skal man først poengtere at 'svaret finnes på google', bør man ta seg bryet å kunne finne en direktelink til siden det er snakk om. I beste fall kan man skrive et veldig kort og konsist svar til vedkommende, og til slutt fortelle at google er behjelpelig til slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...