Gå til innhold

Kaffe og energi drikker mot depresjon ?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei jeg har lest at kaffe moderat drikking hver dag hjelper mot depresjon, så da tenkte jeg at det er sikkert koffeinet som gjør det, så da drakk jeg en Battery enery drink i dag, og jeg merker at jeg får mere energi og bedre humør :-)

Jeg vil anbefale andre som sliter med depresjon å få en kickstart av serotoninet i hjernen ved å drikke en del kaffe eller drikke Battery

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kaffein kan virke veldig negativt på enkelte med depresjon og angst. Noen blir verre av det.

Endret av Katniss
  • Liker 1
Skrevet

Energidrikker kan jeg ikke røre i det hele tatt, får hjertebank og skjelvinger og føler meg som et ospeløv. Som om noe er galt men vet ikke hvorfor. Ergo jeg styrer unna. Kaffe går greitt, i moderate mengder virker det beroligende på meg. Nå lider jeg ikke av depresjon nå men har hatt det tidligere og en energidrikk da kunne få det til å tippe for meg på en selv på en god dag.

Skrevet

Hei jeg har lest at kaffe moderat drikking hver dag hjelper mot depresjon, så da tenkte jeg at det er sikkert koffeinet som gjør det, så da drakk jeg en Battery enery drink i dag, og jeg merker at jeg får mere energi og bedre humør :-)

Jeg vil anbefale andre som sliter med depresjon å få en kickstart av serotoninet i hjernen ved å drikke en del kaffe eller drikke Battery

hehe. Det er klart koffein har en stimulerende effekt, men depresjonen stikker ikke veldig dypt kan den kureres av et par kaffekopper.

• Liker 4
Skrevet

Ofte, når jeg plutselig kjenner meg veldig oppsett uten å vite hvorfor, så innser jeg at jeg nettopp har tatt meg en kopp kaffe. Visste ikke at dette var "dokumentert".

Gjest Gjest
Skrevet

Ofte, når jeg plutselig kjenner meg veldig oppsett uten å vite hvorfor, så innser jeg at jeg nettopp har tatt meg en kopp kaffe. Visste ikke at dette var "dokumentert".

Joda, det sies mye om kaffe, men har ikke hørt det trigger angst, men ja det utløser lykkehormonet serotonin i hjerne, det gjør sjokolade også:-) mørk sjokolade:-)

Skrevet

For mye kaffe, ofte kombinert med for lite mat, kan gi en angstliknende følelse men det varierer nok fra person til person hvordan man reagerer og hvor hvor sterk kaffen er.

Litt kaffe=avslappet, mere kaffe=lykke, mye kaffe=kaffesjokk som jeg kaller det.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er det mulig å ikke vite det, da? Er det ikke derfor man drikker kaffe

Skrevet

Det døyver kanskje symptomene, men gjør ikke noe med årsaken. En temporary fix altså.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er bevist at kaffe forebygger depresjon, så da er det bare å drikke kaffe :-)

Skrevet

Joda, det sies mye om kaffe, men har ikke hørt det trigger angst, men ja det utløser lykkehormonet serotonin i hjerne, det gjør sjokolade også:-) mørk sjokolade:-)

Haha, jeg skrev vist "oppsett" når jeg egentlig mente oppstemt. Lolz.

Skrevet

Hvordan er det mulig å ikke vite det, da? Er det ikke derfor man drikker kaffe

Hva mener du? Jeg drikker kaffe fordi det er godt eller fordi jeg er trøtt. Ikke for å bli glad. Som oftest får jeg ikke den effekten at jeg blir oppstemt, så det er ikke slik at jeg drikker kaffe når jeg er lei meg og ikke har noen skulder å gråte på.

Gjest Starlit
Skrevet

Jeg blir faktisk i bedre humør av å drikke iskaffe og energidrikker :) :)

Men kan selvsakt ikke drikke like mye som de fleste andre, da også jeg kan få hjertebank og skjelvinger...

Derfor kjøper jeg energidrikkene i små bokser, og drikker bare halve... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...