Gå til innhold

Få bort irriterende kattunge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i dag og i hele går hatt en uvelkommen gjest i tomta. En katt som ikke er helt fullvoksen vil jeg tro. Den står å ser inn i vinduet og kommer tilbake når vi jager den forsiktig. Det er bare tre hus i nabolaget og ingen av de andre naboene er eier av katten så vi aner ikke hvor den kommer fra. Hvordan får vi den til å dra hjem eller bort herfra? Vi mater den ikke og har heller ikke vært i fysisk kontakt med den.

Anonym poster: d3a0ff6785093303404ba08b647e135a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hvis en unge på rundt året sto utenfor vinduet ditt hadde du også dreti i den? Kattunger er BARN. Bortkomne barn tar du inn frem til du vet hvem som eier dem.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobler

Ring dyrebeskyttelsen.

Evt ta bilder av den, legg ut på dyrebar.no samt på butikker i nærheten av deg. Katter kan vandre langt.

Mest sannsynlig er den dumpet, dessverre. Og den trenger din hjelp :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta inn katten, gi den mat og vann. Unge katter roter seg ofte bort.

Du kan også ta med katten til dyrlegen som kan scanne for en ID chip, om katten har dette er det enkelt å kontakte eier. Heng opp en lapp om at kattepusen er funnet i butikker nær deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis en unge på rundt året sto utenfor vinduet ditt hadde du også dreti i den? Kattunger er BARN. Bortkomne barn tar du inn frem til du vet hvem som eier dem.

Kjæresten min er allergisk og jeg er ikke så glad i dyr. Men mest for kjærestens skyld vil vi ikke at den skal være i huset og sette igjen hår, lukt og ting som framprovoserer symptomer.

Anonym poster: d3a0ff6785093303404ba08b647e135a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta inn katten, gi den mat og vann. Unge katter roter seg ofte bort.

Du kan også ta med katten til dyrlegen som kan scanne for en ID chip, om katten har dette er det enkelt å kontakte eier. Heng opp en lapp om at kattepusen er funnet i butikker nær deg.

Ingen av oss ønsker å vræe borti kaatten eller ha fysisk kontakt med den. Jeg hadde håpet på råd som kunne få den vekk sånn i kveld. Men jeg skal høre med naboene i morgen om de kan ta seg av den om den fortsatt er her.

Anonym poster: d3a0ff6785093303404ba08b647e135a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan du vel la katten være i kun et rom eller gi den mat og vann ute til den har blitt sjekket for ID/du har prøvd å kontakte eiere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilde av pusen og prøv å etterlys eiere på internett og ved hjelp av plakater på butikken. Får du ingen respons, ring Dyrebeskyttelsen, Kattens Vern e.l. i nærområdet og be om hjelp. Jeg tror kanskje det er en kattunge som har blitt dumpet ja...

Anonym poster: 6db72f213939b506e1f20b2dacd39df4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candy Pie

Hvordan kan en kattunge være irriterende ?

katten her hjemme var en katt som rotet seg bort. Hengte opp plakat på nærbutikken, men ingen ringte. Så da ble han hos oss. Kjempe søt katt =)

Men det blir kanskje noe annet når en av dere er allergisk og den andre av dere ikke liker dyr.

Kanskje en av naboene deres vil ta vare på den til eieren gir lyd fra seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Ta på dere "bryet" med å kjøre den til dyrebeskyttelsen i det minste, så får de ta avgjørelsen videre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene var heller ikke interessert i å hjelpe den. Trodde den hadde dratt sin vei, men den kom tilbake tidlig i formiddag. Kjæresten min spylte svakt med hageslangen på den da jeg var ute og handlet og siden har den vært borte. Kan vi regne med at den ikke kommer tilbake nå?

Anonym poster: d3a0ff6785093303404ba08b647e135a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Naboene var heller ikke interessert i å hjelpe den. Trodde den hadde dratt sin vei, men den kom tilbake tidlig i formiddag. Kjæresten min spylte svakt med hageslangen på den da jeg var ute og handlet og siden har den vært borte. Kan vi regne med at den ikke kommer tilbake nå?

Anonym poster: d3a0ff6785093303404ba08b647e135a

Unnskyld meg, men slikt gjør man bare IKKE på en liten kattunge.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis en unge på rundt året sto utenfor vinduet ditt hadde du også dreti i den? Kattunger er BARN. Bortkomne barn tar du inn frem til du vet hvem som eier dem.

Ja visst, å ikke ta inn en fremmed katt til seg selv er NØYAKTIG det samme som å ignorere et barn som står utenfor. INGEN forskjell i det hele tatt! Det er folk som avliver katter, f.eks. ved å skyte dem i hodet. Dette er AKKURAT det samme som å skyte naboungen i hodet. Jada!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg, men slikt gjør man bare IKKE på en liten kattunge.

Hvorfor ikke? Det kan meget vel ha hjulpet kattungen med å skjønne at her var han/hun ikke velkommen. Da kan kattungen gi seg selv muligheten til å prøve et annet hus, hvor den kanskje er mer heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene var heller ikke interessert i å hjelpe den. Trodde den hadde dratt sin vei, men den kom tilbake tidlig i formiddag. Kjæresten min spylte svakt med hageslangen på den da jeg var ute og handlet og siden har den vært borte. Kan vi regne med at den ikke kommer tilbake nå?

Anonym poster: d3a0ff6785093303404ba08b647e135a

Ærlig talt! Sånt gjør man bare ikke!

Synes dere kan gi den mat, helst ta den inn i et rom som samboeren din ikke trenger å være i, og prøv å etterlys eierene. Den har helt sikkert gått seg bort. På facebook er det bl.a egen dyrevernsgruppe, tror det er for de fleste områder i landet. Ta bilde av den og legg det ut der, så kanskje eierene melder seg. Heng opp lapper på butikker, sett inn annonse i lokalavisa osv..

Men IKKE spyl den med hageslangen!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Hvorfor ikke? Det kan meget vel ha hjulpet kattungen med å skjønne at her var han/hun ikke velkommen. Da kan kattungen gi seg selv muligheten til å prøve et annet hus, hvor den kanskje er mer heldig!

Man skremmer da ikke kattunger vekk, holder stakkaren til i hagen deres ofte, er h*n jo sikkert skremt og forvillet vekk fra hjemmet allerede.

Kattunger under ca. 16 uker skal ikke være utendørs alene av en grunn, det er ofte det går galt. Vet selvsagt ikke hvor gammel denne her er, men.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den enkleste måten å "bli kvitt" katten på er å finne noen andre til å ta seg av den eller finne eieren. Siden du virker som en egoistisk idiot kan du kanskje fortelle oss hvor du bor slik at jeg eller noen andre som bryr seg kan komme å hente katten, ta den til dyrlegen for scan og/eller til omplassering.

Dette er nok en forlatt eller bortkommen kattunge som er i desperat jakt på mat, vann og et trygt sted å være. Hvordan noen har hjerte til å oppføre seg slik som deg er beyond me.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Herregud TS, hører ut som du er redd for pusen. Eller greit det, men hva skjer om den går bort fra din eiendom da? Nei vi vet ikke, bare at du lever videre ditt liv med familien. Er det så vanskelig å ringe dyrebeskyttelsen eller?

Jævla feiginger som prøver å skremme bort pusen. For mange av dem.. men er vel derfor jeg får veldig lykkerus av å mate hjemløse katter her i syden :))

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint for deg at du ikke har noen problemer med å ha et liv på samvittigheten da, TS. Tror det er en diagnose for sånt..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Fint for deg at du ikke har noen problemer med å ha et liv på samvittigheten da, TS. Tror det er en diagnose for sånt..

ja du er helt klart en feiging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...