Gå til innhold

Mensen på de siste sukkerpillene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere :)

Jeg føler at jeg har nesten for kort periode med mensen! Jeg går på p-piller, pleier å få mensen på sukkerpille nr 3-4.

I dag skal jeg ta sukkerpille nr. 5 og enda har jeg ikke fått mensen.. Begynner å bli litt nervøs selv om jeg har tatt hver pille til fast tid, men det er vel ikke noe å engste seg for.

Men hvis jeg får mensen i morgen så har jeg vel litt fort kort mensperiode, eller hva mener dere?

Det har vært sånn de tre siste gangene, men man kan vel ikke være gravid selv om man får mensen de to-tre siste dagene..?

Forresten: Klokka er 18:00 her, pleier å ta p-pilla 21:30, får som regel mensen på morgenen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå går jeg på 21-dagersbrett, men prinsippet er det samme siden sukkerpillene ikke inneholder noe hormoner.

Når jeg har pillefri uke, tar jeg siste pille onsdag kveld, og så skjer det ingenting før mandag morgen klokken åtte. Jeg blør mandag-onsdag og tar første pille på neste brett torsdag kveld.

Det er helt normalt å få kortere blødningstid når du går på p-piller, og det er igrunnen ganske deilig å ikke blø i sju dager i strekk :)

Og ja, du er trygg både før og etter at du begynner å blø i sukkerpilleuka.

• Liker 1
Skrevet

Er enig med deg at det er deilig å ikke blø så mange dager, men før så blødde jeg fra første eller andre sukkerpille, det er derfor jeg føler det er litt "rart" å blø i så få dager.

Så det er altså normalt å ha mensen i 1-3 dager? :)

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig vanlig at mensen justerer seg til tre dager på p-piller ihvertfall.

Mitt tilfelle forløp seg omtrent slik;

Aller første pillebrett, første mens startet torsdag,

neste brett, mensen startet fredag,

tredje brett, mensen lørdag,

fjerde; søndag,

femte brett, mandag og sjette brett mandag.

Og sånn har det vært siden.

Selv når jeg hopper over mensen i flere måneder sammenhengende, kommer mensen like punktlig mandag morgen klokken åtte og gir seg onsdag kveld eller torsdag morgen alt ettersom hvor aktiv jeg har vært den uken.

Skrevet

Åja, skjønner! Føler at jeg kan slappe av nå, hehe. Forresten så kom den når jeg skulle legge meg i går :)

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg startet på sukkerpiller mandag, i dag er det lørdag og jeg har ennå ikke fått mensen, begynner å bli utrolig redd! Er det normalt at det kan være SÅ forsinka?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått min på kvelden på dag 5 i pauseuka, og det er ingenting galt i det :)

Anonym poster: 9416c1aec62880d438ffc844be03a409

Skrevet

Jeg har fått min på kvelden på dag 5 i pauseuka, og det er ingenting galt i det :)

Anonym poster: 9416c1aec62880d438ffc844be03a409

Men jeg er på min sjette dag, og i overimorgen starter jeg på nytt brett igjen! Pillene er 99,9% sikre, så jeg burde ikke være gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...