AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Hei. Jeg har i det siste jobbet en del for å få en bedre kroppsholdning, men jeg er ikke helt sikker på om det fungerer. Jeg prøver og alltid ha ryggen i en slags fin, naturlig bue med brystkassen ut, men jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med skuldrene. Jeg kan presse skuldrene bakover, men det er hverken komfortabelt eller hendig. Det ser kanskje litt bedre ut (det er litt vanskelig å evaluere sin egen kroppsholdning), men jeg må faktisk konsentrere meg for å presse skuldrene bak og dette er ikke noe jeg kan gjøre lenge. Noen som har litt informasjon / tips til hvordan jeg kan få en riktig og god kroppsholdning? Må jeg presse skuldrene bakover? Vil det i så fall bli bedre / lettere etter hvert? Takk. Anonym poster: 0030d0c2853bd1f6a1562f901e2dde63
CoffeeCup Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Jeg vil tro det vil hjelpe å trene opp riktig muskelgrupper. Oppsøk et treningssenter og bestill en time hos personlig trener. Antageligvis har du svak kjernemuskulatur siden du blir så fort sliten av å holde en god holdning.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Jeg tror det er individuelt hvilke muskler du må styrke (les: hvilke muskler som er svake) for å oppnå en god holdning. Jeg fant nylig noen videoer med øvelser på YouTube som testet ut og de kjentes riktige ut for meg. Så kanskje du bør spørre noen med kompetanse, fysioterapeut eller alternativt type personlig trener? Jeg har ærlig talt ikke så mye tiltro til sistnevntes gruppes kompetanse, men det er vel sikkert ikke så mye avansert kunnskap som skal til for å se hva du trenger... Anonym poster: 43e1772daaed2344264b3a41990189db
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Forresten det du skriver om å holde ryggen i en bue med brystkassen ut høres ikke rinktig ut. Det høres ut som om du svaier ryggen. Om noe tror jeg heller du bør tenke på å strekke deg (og brystkassen) opp. Men uasett får du neppe en bra holdning ved bevisst å anstrenge deg for å holde en for deg, unaturlig stillig. Du klarer ikke å gjøre det hele dagen! Da har jeg mer tro på utvalgte styrkeøvelser. Anonym poster: 43e1772daaed2344264b3a41990189db
Gjest avocadoen Skrevet 13. juli 2012 #5 Skrevet 13. juli 2012 Stå inntil en vegg med beina litt ut fra veggen og hendene på puppene 3 ganger daglig i 3 minutter hver gang. Skal funke! 1
Saral Skrevet 21. juli 2012 #6 Skrevet 21. juli 2012 Stå inntil en vegg med beina litt ut fra veggen og hendene på puppene 3 ganger daglig i 3 minutter hver gang. Skal funke! Med dette, mener du stå inntill veggen med ryggen eller med magen?
Gjest avocadoen Skrevet 21. juli 2012 #7 Skrevet 21. juli 2012 Med dette, mener du stå inntill veggen med ryggen eller med magen? Med ryggen
-Jiinxs- Skrevet 21. juli 2012 #8 Skrevet 21. juli 2012 Stå inntil en vegg med beina litt ut fra veggen og hendene på puppene 3 ganger daglig i 3 minutter hver gang. Skal funke! For oss som ikke er så heldig å ha pupper, funker det å bare ta seg på sine manboobs?
Gjest avocadoen Skrevet 21. juli 2012 #9 Skrevet 21. juli 2012 For oss som ikke er så heldig å ha pupper, funker det å bare ta seg på sine manboobs? Fungerer det og ja! :gjeiper:
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 21. juli 2012 #10 Skrevet 21. juli 2012 Stå inntil en vegg med beina litt ut fra veggen og hendene på puppene 3 ganger daglig i 3 minutter hver gang. Skal funke! Dette tipset skal jeg absolutt følge! Sliter med litt svai rygg som følge av en slapp muskulatur, og skuldrene mine kroker litt innover.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå