Gå til innhold

Hvordan avverge slagsmål?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer enkelt og greit på hva man kan si for å avverge slagsmål. Er lurt å vite det pga jobben min. Skjønner at jeg ikke skal hoppe mellom to personer, for man vet jo aldri hva som kan skje. Kanskje noen har kniv osv. Tenker kanskje mest på voksne menn i beruset tilstand. Så hva kan man si?

Takk på forhånd! :)<br /><br /> Anonym poster: c856c955a01271a3fdb7208dc29e3e00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lat som at alle har rett, jatt med og si de er den største mannen hvis de går hjem. Eller gir seg. Hvis ikke kan sikkert politiet hjelpe ;)

Anonym poster: 6d9b8a49d2255313ba282ff0d30a3f7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lat som at alle har rett, jatt med og si de er den største mannen hvis de går hjem. Eller gir seg. Hvis ikke kan sikkert politiet hjelpe ;)

Anonym poster: 6d9b8a49d2255313ba282ff0d30a3f7a

Takk for svar! Det var lurt :)

Hilsen TS<br /><br /> Anonym poster: c856c955a01271a3fdb7208dc29e3e00

AnonymBruker
Skrevet

I følge Red Forman løser "a swift kick in the ass" de fleste problemer

Anonym poster: 5d0910d613c9abfad78c0536eb8a0289

Skrevet

Jeg tror ikke politi er en god løsning i dette tilfellet. Mye kan skje på 20 minutter...

Men likte forslaget lengre oppe her, det er tross alt stolthet alt spiller på, derfor er det viktig at èn av partene føler på dette og havner på ditt lag..

AnonymBruker
Skrevet

Siden det er i jobben så bør du få svar fra kolleger og arbeidsgiver, du bør ha fått opplæring med tanke på dette hvis dette er noe dere kan komme borti i jobben. Har selv alltid fått opplæring når det har vært snakk om lignende man kan komme borti.

Anonym poster: b84c59cf48d680fe462ff8801769221d

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg leste en gang at hvis man jobber i servicebransjen og møter en sint kunde som roper og skriker om noe, så bør man vise at man tar dem seriøst ved å virke helt sjokkert og vise en sterk reaksjon selv. Hvis man bare holder seg helt rolig og himler med øynene blir de bare enda mer irritert. Jeg tror det samme ville fungert i en sånn situasjon. Ta dem seriøst. Folk som er sinte, og spesielt fulle folk, er litt som barn. De tror at deres sak er den viktigste i verden der og da, og folk rundt må oppføre seg deretter.

Blir det alt for ille er det selvfølgelig best å bare holde seg unna da.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg leste en gang at hvis man jobber i servicebransjen og møter en sint kunde som roper og skriker om noe, så bør man vise at man tar dem seriøst ved å virke helt sjokkert og vise en sterk reaksjon selv. Hvis man bare holder seg helt rolig og himler med øynene blir de bare enda mer irritert. Jeg tror det samme ville fungert i en sånn situasjon. Ta dem seriøst. Folk som er sinte, og spesielt fulle folk, er litt som barn. De tror at deres sak er den viktigste i verden der og da, og folk rundt må oppføre seg deretter.

Blir det alt for ille er det selvfølgelig best å bare holde seg unna da.

Tror dette er et godt råd!

Egentlig veldig forenelig med det jeg hørte en doktor i psykologi si om mobbing. Nemlig at det virker helt mot sin hensikt å be barn som blir mobbet om å "overse det" og "ikke bry deg om det". Dette vil gjøre så mobberen fortsettere å eksalere den aggressive atferden til han/hun får en reaksjon og at tilskuere mister sympati for offeret fordi "han/hun bryr seg ikke uansett". Man skal heller råde barna til å utrykke klart og tydelig at dette virkelig er ubehagelig/vondt/trist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...