SemperFi Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Jeg har vært syk i ca 8 dager nå og sliter veldig med tørrhoste. I de siste 4 dagene gjør det vondt å puste hardt. Jeg slet veldig når jeg var på trening i går og i dag. Jeg har tatt turen på apoteket, der fikk jeg noskapin mot tørrhoste. Noen som har andre råd eller gode råd å komme med? Jaja, ta turen til legen ... Fastlegen min er i en annen by.
pingelill Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Høres ikke så lurt å stikke på trening når du sliter sånn med pusten og hoster mye. Hadde tatt det veldig med ro noen dager, om jeg var deg. Du kan jo ringe andre fastleger i nærheten? De fleste legekontorer er villige til å ta inn pasienter utenom listen dersom det er kapasitet. Ellers er det jo også legevakt i de fleste byer. Jeg synes selv det hjelper å suge på pastiller eller lignende når jeg har sånn hoste, eller drikke noe varmt (fks te med honning, varm saft). God bedring!
Aldrisur Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Vet ikke hvor du bor jeg Semper, men i Oslo og Bærum går det kikhoste for tiden. Kanskje gå til legen?
Gjest live Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 det kan være kikhoste ja, eller noe helt annet. men hvis det er kikhoste er det viktig å dra til legen ASAP for å få medisin, den funker ikke etter du har vært syk noen uker. Og kikhoste er noe du IKKE vil ha, tro meg. Så hvis du fortsatt hoster, dra til legen så fort du kan!
Minya Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 Jeg sliter med akkurat samme greia, Semper. Har holdt på siden forrige torsdag og det ser ikke ut til å gi seg enda. Kun tørrhoste, det kommer ikke noe slim overhodet, og det kiler i halsen når jeg ligger og slapper av når jeg feks skal sove. Irriterende som fy, og Noskapin hjelper sånn passe. Drikk te med masse honning for å dempe sårheten i halsen, og gir det seg ikke i løpet av neste uke, kontakter du lege igjen. Det skal ihvertfall jeg gjøre.
Minya Skrevet 29. juli 2012 #7 Skrevet 29. juli 2012 Hurra! Håper jeg også blir det snart. Blir legen mandag om jeg ikke får sove i natt.
Gjest Daenerys Skrevet 29. juli 2012 #8 Skrevet 29. juli 2012 Nå er kikhoste så vondt at du hoster til du spyr, ikke bare litt ubehagelig tørrhoste. Man hoster opp en slimballs om ikke vil ut. Men bra du ble frisk igjen
Minya Skrevet 29. juli 2012 #9 Skrevet 29. juli 2012 Nå er kikhoste så vondt at du hoster til du spyr, ikke bare litt ubehagelig tørrhoste. Man hoster opp en slimballs om ikke vil ut. Men bra du ble frisk igjen Sånn har jeg også hatt før. Hoster til man brekker seg og får fortsatt ikke opp den greia som kjennes ut som den ligger nedenfor solar plexus et sted.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå