AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #1 Skrevet 13. juli 2012 Jeg går nå på Cetirizin mot pollenallergi, men har problemer med at jeg blir så veldig trøtt. Jeg tar pillen når jeg står opp og er trøtt hele dagen. Er det noen som har erfaring med å ta den på kvelden? Hvordan blir effekten og bieffektene da? På felleskatalogen står det at maksimal plasmakonsentrasjon nås innen 1 ± 0,5 timer, og at halveringstiden er ca. 10 timer. Er det da dumt å ta den om kvelden med tanke på ønsket effekt på pollenplager? Takk for svar Anonym poster: 06c3a5a0908cbfc62c0dfba63649d146
Frøya90 Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 (endret) Bytt merke til Kestine! Det blir du ikke trøtt av! Har pollenallergi selv. Endret 13. juli 2012 av Frøya90
SmallTalk Skrevet 13. juli 2012 #3 Skrevet 13. juli 2012 Frøya90: Det er litt for enkelt å si at man ikke blir trøtt av Kestine, for det som en person blir trøtt av er ikke nødvendigvis noe en annen person blir trøtt av. Men jeg stemmer også for å prøve noe annet enn allergitabletter med Cetirizin som virkemiddel, ettersom tretthet er en ganske så vanlig bivirkning av cetirizin. Hør på apoteket eller spør legen din.
Frøya90 Skrevet 13. juli 2012 #4 Skrevet 13. juli 2012 Frøya90: Det er litt for enkelt å si at man ikke blir trøtt av Kestine, for det som en person blir trøtt av er ikke nødvendigvis noe en annen person blir trøtt av. Ja, det kan jo stemme. Men legen min sa vertfall at det er mange som ikke blir trøtte av akkurat det merket. Moren min merket også det samme. Må ha resept på Kestine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå