Gå til innhold

Canis

Fremhevede innlegg

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg har samme inntrykk som TS. Forumet har blitt kjedelig, og den domineres av en håndfull bedrevitere, som det er umulig å diskutere med. Syns nesten synd på nye brukere, for de blir ofte latterliggjort og oversett.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt uenig i TS. Dette er hjelpsomme mennesker som bruker av sin tid for å hjelpe andre. Jeg har fått mye hjelp på canis.

Jeg synes det som mangler er ydmykhet blant ferske hundeeiere - man er ikke selvoppnevnt ekspert etter å ha sett 2 program på tv og snakket med naboen.

Jeg synes også det er ufint å henge ut navngitte nick på andre fora som dette. Det skaper kun kvalme.

Det tror jeg ikke nødvendigvis er intensjonen deres. De er nok der for å møte likesinnede og diskutere hund, og for å ha en arena til å brilliere på... Enten de i virkeligheten er dyktige, eller om det er et spill for galleriet...

Det er hvertfall tydelig at mange der føler seg bedre av å latterligjøre andre..<br /><br /> Anonym poster: cf6662bd85d95861610ae44cb7558488

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ikke nødvendigvis er intensjonen deres. De er nok der for å møte likesinnede og diskutere hund, og for å ha en arena til å brilliere på... Enten de i virkeligheten er dyktige, eller om det er et spill for galleriet...

Det er hvertfall tydelig at mange der føler seg bedre av å latterligjøre andre..<br /><br /> Anonym poster: cf6662bd85d95861610ae44cb7558488

Helt enig. Tror ikke man skal være så naiv at man tror "den harde kjerne" er der for å nødvendigvis hjelpe nye hundeeiere altså... Jeg har en liten teori om at folk som bruker så mye av sin tid bak en pc skjerm i et forum hvor de har oppnådd litt "status", ikke nødvendigvis har den samme "statusen" IRL, og derfor er det godt å ha et sted hvor man er anonym og får tvert om en"bedre status" enn de i virkeligheten klarer å få til. Rett og slett for å mette et lite ego som de kanskje ikke får til i andre sammenhenger. Snakker generelt nå.

Anonym poster: 51c3c38facd68ff4244a1a950cee1d67

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes grenser for hvor dyktige de er når en av de som har vært ganske belærende har hunder som har skambitt en 2åring og to voksne, samt at en av de drepte en hund i fjord.

De fleste kommer bare med svada og har ikke peil på hva de driver med. De trykker andre ned for å heve seg selv, men når alt kommer til alt så er de ikke så flinke som de fremstår.

Anonym poster: 5a5e3e4673504b321a2893414a0f1997

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes grenser for hvor dyktige de er når en av de som har vært ganske belærende har hunder som har skambitt en 2åring og to voksne, samt at en av de drepte en hund i fjord.

De fleste kommer bare med svada og har ikke peil på hva de driver med. De trykker andre ned for å heve seg selv, men når alt kommer til alt så er de ikke så flinke som de fremstår.

Ja det der har jeg lurt på... De snakker jo slik i interne koder der inne, tydelig at kjærnen sitter på info som er hemmelig for oss andre.... (det er forresten en hersketeknikk)

Er det den brukeren som har sagt at den skal forlate forumet, og som har et nick som er rasen på den ene hunden?

For det er en dame så vidt jeg vet, og eieren til de hundene var jo en gutt...

Blir sprø av alt det interne pratet der inne!!

<br /><br /> Anonym poster: cf6662bd85d95861610ae44cb7558488

AnonymBruker
Skrevet

Uff, for noen utrivelige erfaringer og opplevelser dere har med et forum som jeg gjerne ville søkt til for hjelp om jeg hadde spørsmål om hund.

Jeg ser noen av dere nevner litt om motiver for å bruke mye til på slike forum. Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg bruker MYE tid på forum for å informere og svare folk på spørsmål angående dyrehold. Og det er virkelig fordi jeg ønsker å hjelpe og nå ut til så mange som mulig.

Jeg tror nok helt sikkert at jeg har blitt både frustrert og sint på lite konstruktive måter i noen debatter i løpet av min tid på nett, men hadde jeg fått slik tilbakemelding som det dere skriver om her så hadde jeg definitivt tatt en tur i tenkeboksen og forsøkt å endre meg. Det samme gjelder forumet jeg er aktiv på. Målet bør da være å hjelpe så mange som mulig, slik at dyrene kan ha det så bra som mulig :)

Anonym poster: 7869cb91230cd8d1af36d2c7385fd93c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Canis er dessverre et forum jeg aldri i verden ville vendt meg til for hjelp. Hadde en ubehagelig opplevelse der for noen år siden hvor jeg spurte om oppdrettere av en spesifik rase (nei, ikke kamphund/staff osv). Ble regelrett sablet ned av forståsegpåere som mente at nei den rasen måtte ikke jeg med min i deres øyne begrensede erfaring vurdere... i mindre hyggelige ordelag (mye lignende mange kattetråder her inne faktisk).

Enden på visa var at en oppdretter av rasen tilfeldigvis kom over tråden min og kontaktet meg og i dag er jeg lykkelig eier av ett stykk flott hundebeist som passer meg og mitt bruksområde utmerket.

Anonym poster: 8a9dc0dda7aaa6d7d8fa733dfba1f421

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det der har jeg lurt på... De snakker jo slik i interne koder der inne, tydelig at kjærnen sitter på info som er hemmelig for oss andre.... (det er forresten en hersketeknikk)

Er det den brukeren som har sagt at den skal forlate forumet, og som har et nick som er rasen på den ene hunden?

For det er en dame så vidt jeg vet, og eieren til de hundene var jo en gutt...

Blir sprø av alt det interne pratet der inne!!

<br /><br /> Anonym poster: cf6662bd85d95861610ae44cb7558488

Nei det er den brukeren ja, og det er en mann, ikke en jente.

Mye internt ja, det er helt klart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er den brukeren ja, og det er en mann, ikke en jente.

Mye internt ja, det er helt klart.

Takk! Nå gikk det opp et lys her :) <br /><br /> Anonym poster: cf6662bd85d95861610ae44cb7558488

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen her. Det var ikke min intensjon å diskutere enkeltbrukere på Canis, men greit å få bekreftet at det ikke bare er jeg som har det inntrykket som jeg først beskrev i hovedinnlegget mitt.

For fortsette å bruke KG. Ferdig med Canis jeg :-)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Heh, her er en ny tråd om 'tonen' på canis... http://www.canis.no/...g.php?nr=130591

Stengt som vanlig... Som jeg sa, det er mye kunnskap der inne, men syns til tider at de kan være krasse mot nybegynnere eller unge...

Hehe ja det er helt latterlig!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...